Zdravlje
HRANA KAO LJETNI SAVEZNIK

Prehranom možemo utjecati na izgled kože i kose, na sunčanicu, gljivične infekcije i druge boljke
Objavljeno 15. srpnja, 2019.

I ljeti bismo, ma koliko opušteni bili, trebali pokloniti malo vremena osnovnim stvarima. Trebali bismo, naime, razmisliti i o tome kako se najbolje hraniti kako bi doživljaj bio potpun.

Ljeti, kada je izbor voća i povrća najveći u cijeloj godini, bilo bi uistinu nerazumno to ne iskoristiti.

Također, budući da su temperature više, znojenjem gubimo mnogo više tekućine koju bismo stoga stalno trebalo nadoknađivati. Svinjsko meso, koje je glavni izvor kalorija, trebalo bi zamijeniti onim manje masnim - piletinom, ribom i puretinom. Savršeni za pripremu laganog ručka ili kasno podnevnog zalogaja su pljeskavice od bulgura i kvinoje, koji su ‘dopušteni‘ ugljikohidrati u dijetnoj prehrani. Grah, orašasti plodovi i tofu namirnice su koje možete kombinirati u laganoj ljetnoj kuhinji, zajedno s obiljem povrća. Grah prepun bjelančevina izvrstan je sastojak gulaša, leće su korisna zamjena za mljeveno meso, pa ukoliko ste ljubitelj talijanske kuhinje, isprobajte umak bolonjez od leće i povrća. Iz orijentalne kuhinje isprobajte humus, namaz od slanutka ili pripremite curry od miješanog povrća sa slanutkom. Mesne štruce zamijenite štrucom od povrća u koju dodajte sitno sjeckane orašaste plodove.

A kako se ponašati (hraniti) kod nekih uobičajenih ljetnih nezgoda, savjetuju stručnjaci portala plivazdravlje.hr.

Suha i oštećena koža
Takvo stanje naše kože pripisujemo povećanom znojenju, kao i utjecaju slane vode. Za oporavak kože nužni su vitamin C, bjelančevine te dostatna hidracija. Kao idealan izvor vitamina C preporučuju se maline, borovnice i jagode. Potrebe za bjelančevinama najbolje bi bilo zadovoljiti manje masnim mesom, grahom, orašastim plodovima i sjemenkama. Dostatan unos tekućine nešto je što nikako ne bismo smjeli zanemariti, pri čemu su obična voda, čaj bez šećera, voćni sokovi i obrano mlijeko najbolji izbor.

Oštećena kosa
Dugotrajna izloženost suncu i morska voda oštećuju kosu. Kako bi se kosa oporavila, prehranom je nužno osigurati dovoljno bjelančevina s obzirom na to da je glavna građevna tvar kose protein keratin. Gubitak kose ili gubitak njezina sjaja mogu se spriječiti uzimanjem dovoljnih količina vitamina B5 (ima ga u jogurtu), B8 (u jetri i kuhanim jajima), folne kiseline (u grahu), kalcija (u mliječnim proizvodima) i cinka (u mesu i ribi).

Sunčanica i toplinski grčevi
Glavni uzrok tih neugodnih pojava je dehidracija. Nikada nije dovoljno naglasiti koliko je važno ljeti organizam održavati adekvatno hidriranim. Ta je činjenica posebno važna za one koji se tijekom ljeta bave sportom, profesionalnim i rekreativnim. Stoga ćemo navesti neke činjenice važne za sprječavanje neželjenih posljedica dehidracije. Prvo, uzimanje tekućine nije nužno samo u vrijeme ili nakon sportske aktivnosti, nego već i sat vremena prije početka bavljenja sportom. Drugo, kada ste vrući i znojni, nije pouzdano osloniti se samo na osjećaj žeđi - tekućinu bi trebalo uzimati prema rasporedu - čaša tekućine svakih 15 minuta. Treće, boja urina je dobar pokazatelj hidracije - boja soka od jabuke značila bi da ste dehidrirani, a boja limunade upućivala bi na optimalnu hidriranost.

Gljivične infekcije
Sjedenje u mokrom kupaćem kostimu idealna je prilika gljivicama za naseljavanje kože. Kako biste spriječili takvu situaciju, nužno je smanjiti količinu slatke hrane. Ako je infekcija nastala, od koristi bi bilo u prehranu uvesti jogurt, i to onaj sa živim aktivnim kulturama, tj. onima koje pojačavaju naš imunitet (LGG jogurt).
Jasminka Knežević
Kako bi se kosa oporavila, prehranom je nužno osigurati dovoljno bjelančevina
Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana