Objavljeno 10. srpnja, 2019.
Danas je Zadar u znaku rane glazbe -
izraz je to koji se koristi za glazbu srednjeg vijeka, renesanse i ranog baroka. Razlog tomu druga je godišnjica upisa zadarskih bedema na Popis svjetske baštine transnacionalnog serijskog kulturnog dobra Obrambeni sustavi Republike Venecije u razdoblju od 15. do 17. stoljeća.
Na bedemu, u dvorištu Muzeja antičkog stakla, u čast tom događaju održan je koncert ansambla za ranu glazbu, Philomusici, koji čine tenor Vincent Lesage, kornetist Martin Bolterauer te trombonisti Cameron Drayton, Andreas Neuhaus i Robert Schlegl. Programom Suonar Cantando odali su počast vremenu u kojemu su se gradili zadarski bedemi, uz dašak davnih vremena, s naglaskom na važnom prinosu hrvatskih autora. U niz skladbi starih majstora iz Italije, Nizozemske, Španjolske, Poljske i Njemačke uključeni su i čuveni dvoglasni Sanctus iz zadarskog samostana sv. Marije - najstarije višeglasje u hrvatskoj glazbenoj baštini - te Asperges me, Domine i Era il suo bel viso Julija Skjavetića!
Od 1975. do 1990 važan dio programa Glazbenih večeri u sv. Donatu bio je posvećen staroj glazbi. Zadranka Katarina Livljanić prisjeća se kako su "rane 70-te bile poput mog inicijacijskog zakoraka u svijet Glazbenih večeri, prva uspomena unutrašnjosti toga prostora. Bilo je to doba velikoga proboja rane glazbe, vrijeme u kojemu se i u Europi entuzijazam za staru glazbu javio gotovo istodobno kada i na zadarskoj pozornici. U Zadar su dolazili ansambli koji su izvodili glazbu srednjega vijeka, renesanse i baroka. Onu našu glazbu, kako smo ju kao djeca nazivali jer je zvučala sasvim drukčije od svega što smo mogli čuti na drugim koncertima ili gramofonskim pločama".
N.Vek.