Ekonomija
NASTAVAK RASTA

U pola godine Hrvatsku posjetilo 6,9 milijuna turista - šest posto više nego u istom razdoblju lani
Objavljeno 10. srpnja, 2019.
Od toga su strani turisti ostvarili 5,85 milijuna dolazaka (rast za šest posto) i 22,93 milijuna noćenja (rast tri posto)

Prema podatcima sustava eVisitor, koji sadrži turistički promet ostvaren u komercijalnim i nekomercijalnim objektima te nautičkom charteru (sustav eCrew), u Hrvatskoj je od siječnja do kraja lipnja ostvareno 6,88 milijuna dolazaka (rast za šest posto) i 26,26 milijuna noćenja (rast za tri posto).Od toga su strani turisti ostvarili 5,85 milijuna dolazaka (rast za šest posto) i 22,93 milijuna noćenja (rast za tri posto), a poraste bilježe i domaći turisti u dolascima za šest posto te u noćenjima za četiri posto.
Ove podatke iznijeli su na konferenciji za novinare ministar turizma Gari Cappelli i direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić. Njih dvojica izrazili su zadovoljstvo rezultatima predsezone, posebice onima vezanim uz visoke stope rasta ostvarene s pojedinih dalekih tržišta zahvaljujući, među ostalim, povećanom broju aviolinija u ljetnom redu letenja.
"Jedan od glavnih prioriteta u upravljanju turističkom politikom jačanje je prometa u predsezoni, a rezultati ovogodišnje predsezone, kao i proteklih godina, pokazuju kako smo u tome uspjeli dosegnuvši rast turističkog prometa od 20 posto u dolascima i 15 posto u noćenjima u posljednje tri godine. Vjerujem kako ćemo daljnjim jačanjem aktivnosti promocije na dalekim tržištima i pozicioniranjem Hrvatske kao aviodestinacije u budućem razdoblju ostvariti dodatni rast prometa u pred i posezoni. Važno je istaknuti da rast turističkog prometa kontinuirano prati i rast prihoda od turizma koji su u mandatu naše Vlade za razdoblje prvog tromjesečja rasli za 23 posto, a, budući da je turizam horizontalna djelatnost i jedan od najpropulzivnijih gospodarskih sektora, njegovi pozitivni efekti odražavaju se na cjelokupno hrvatsko gospodarstvo‘‘, izjavio je Cappelli.
Staničić je naglasio da je sveukupni turistički rast ostvaren tijekom prvih šest mjeseci ove godine rezultat i ciljanih aktivnosti u promociji naše zemlje kao atraktivne cjelogodišnje destinacije.
"Snažan utjecaj na ostvaren turistički promet imale su i zrakoplovne linije s povećanjem od 81 nove linije u ovogodišnjem ljetnom rasporedu letenja, ali i daleka tržišta koja su tijekom šest mjeseci u ukupnom prometu stranih turista sudjelovala s udjelom od gotovo 20 posto u dolascima i deset posto u noćenjima. Navedeni pokazatelji potvrđuju da smo zadržali stabilnu poziciju na turističkom tržištu, kao i uspješnost naše marketinške strategije i snažnije prisutnosti na dalekim tržištima, kao što su SAD, Kanada, Kina, Koreja, Australija i druga, a na kojima ostvarujemo visoke dvoznamenkaste stope rasta turističkog prometa‘‘, kazao je Staničić. Dodao je kako je u dosadašnjem dijelu ove godine hrvatska turistička ponuda predstavljena na 20 svjetskih turističkih sajmova, kao i na nizu uspješnih poslovnih radionica organiziranih na ključnim emitivnim tržištima. Igor Mikulić

Njemačka ipak najvažnije tržište
Ministar Cappelli istaknuo je da je turizam u prva tri mjeseca samo od stranih turista uprihodio 25 milijuna eura više nego u istom razdoblju 2018., a Staničić je pojasnio da top deset tržišta u prošlih šest mjeseci predvode Njemačka, Austrija, Slovenija, UK i Poljska. Dodao je kako su daleka tržišta gotovo sva u plusu i čine gotovo 20 posto u dolascima i deset posto u ukupnim noćenjima turista. "Ipak, Njemačka je ključna za rezultate u prvih šest mjeseci s 21 posto udjela u noćenjima i porastom od šest posto u odnosu prema lanjskih šest mjeseci", rekao je Staničić.
Najčitanije iz rubrike