Objavljeno 9. srpnja, 2019.
Jedna osobnost se prikaže kada je na sceni pisac, a druga kada ga obuzme glazba, kaže sam za sebe Zoran Predin
Novi tjedan OLJK-a započeo je književnom promocijom i kantautorskim koncertom u dvorištu Gradske i sveučilišne knjižnice Osijek. Obje su aktivnosti bile u znaku slovenskog glazbenika i pisca Zorana Predina, kojega će mnogi, dakako, ponajprije poistovjetiti s kultnim slovenskim novovalnim sastavom Lačni Franz. U Osijeku je ovaj put, osim glazbe, predstavio svoju spisateljsku stranu, odnosno novi i drugi roman Glavom kroz zid.
Osječanima je predstavljen presjek knjige kroz opušteni razgovor autora i moderatorice, osječke književnice Ivane Šojat, u kojem su se osvrnuli na njima upečatljive i zanimljive crtice iz svakodnevnih priča pojedinaca koje je autor tematski obradio (Superman i radna dozvola, Danas su moderne makovice, Eurošpas - glazba za oči itd.). Šojat publiku upozorava da se čitanjem može uočiti sličnost između hrvatskog i slovenskog društva, kojima se pod pritiskom sustava urušavaju temeljne norme i vrijednosti te domaći čitatelj lako može zamijeniti pridjev slovenski s pridjevom hrvatski i poistovjetiti se s realnošću, koja usporava osobni i društveni napredak obaju naroda.
Predin ne želi izostaviti, uvijek škakljivo, pitanje o politici te u knjizi piše o svom pogledu na društvo kroz prizmu krize identiteta i moralnih vrijednosti što je spomenuo i tijekom promocije:
- Kapital je stvorio sustav kroz marketing da se uzgajaju birači koji vjeruju i ne razmišljaju svojom glavom i onda smo uhvaćeni u vlast većine, koja jest demokratična u tim nekim aksiomima, ali sadržajno daleko od toga.
Poznat je kao osoba koja kroz svakodnevicu provlači šale na račun vlastite države, ali i stranaca te se uvijek pokušava prikloniti strani slabijih i potlačenih. Upravo ta obilježja su mu bila vodilja i u novom romanu koji je oblikovan kao zbirka tridesetak proznih minijatura, koje mogu biti svojevrsni hommage montipajtonovskim skečevima. U knjizi otvoreno progovara o nepoznatim detaljima iz vlastitog života te se referira na buntovničke mladenačke dane, ali i trenutne obiteljske intimne anegdote, superjunacima i političkoj surovosti, bezvremenskoj romantičnoj erotici i povijesnim prehrambenim navikama europskih naroda. Kroz svaku priču nizao je stvarne i izmišljene likove i situacije kojima dodjeljuje različite karakteristike u kojima se prepoznaju donkihotovske vizije borbe pojedinca sa sustavom, kojoj se on također pridružuje.
Osim predstavljanja knjige Predin je priredio i kraći kantautorski koncert, uz pratnju gitarista Igora Polaka. Publika je mogla uživati u presjeku njegovih pjesama od ranog stvaralaštva do zrele karijere i upoznati Predina na drukčiji, intimniji način jer, kako je i sam rekao, jedna osobnost se prikaže kada je na sceni pisac, a druga kada ga obuzme glazba.
Valentina Stantić
MONTIPAJTONOVSKI HUMOR I KLASIČNA EROTIKA
Uspoređuje starije, novovalne generacije na kojima počivaju njegovi ideali i slika prošlosti te današnje mlade koji su, unatoč svježim vizionarskim idejama, sve osjetljiviji na montipajtonovski humor i klasičnu erotiku. Priznaje da se u sustavu u kakvom živi on i većina, može preživjeti jedino s pomoću humoristične kritike koju treba dozirati i usmjeriti prema ljudima koji će shvatiti smisao. Svakom stranicom ovaj izvrstan roman, u obliku humoreske i satire, budi u čitatelju emocije i misli koje provokacijski preispituju njegovu inteligenciju i pogled na svijet.
Zoran Predin
autor
Kapital je stvorio sustav kroz marketing da se uzgajaju birači koji vjeruju i ne razmišljaju svojom glavom i onda smo uhvaćeni u vlast većine, koja jest demokratična u tim nekim aksiomima, ali sadržajno daleko od toga