Osijek
(NE)OGOVORNO PONAŠANJE

Bolnica ih dva puta podsjeti na pregled, a ipak ga ne otkažu
Objavljeno 9. srpnja, 2019.
U oslobođeni se termin ulazi metodom najbržeg prsta - upada onaj tko prvi nazove za tu vrstu pretrage

Nakon što je u siječnju ove godine dobila termin za kolonoskopiju tek u srpnju, 43-godišnja Osječanka ipak mu se nije mogla odazvati pa ga je na vrijeme otkazala. Zakazani datum nije mogla zaboraviti s obzirom na to da su ju iz Kliničkog bolničkog centra Osijek, odnosno Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje, na njezin termin pravodobno podsjetili. Naime, 14 dana prije termina primila je SMS kao podsjetnik, a istovjetnu je poruku primila i pet dana prije termina. Naša je čitateljica željela potaknuti i druge sugrađane da se ponašaju odgovorno pri naručivanju i otkazivanju, jer termin za preglede nije lako dobiti. Nažalost, prema riječima mr. sc. Sunčane Dundović, voditeljice Službe za fakturiranje, obračun prihoda i administrativne poslove Kliničkog bolničkog centra Osijek, brojni pacijenti zanemare primljenu poruku.

- Sustav slanja SMS-a proistječe iz HZZO-a. Često se događa da pacijenti ili ne odgovore pravilno na SMS ili poruku za otkazivanje uopće ne pošalju. Ima i ljudi koji se vjerojatno ogluše jer misle da im to nije obveza, a ako ćemo iskreno, ako postoji mogućnost otkazivanja i na drugim mjestima, svakako bi to trebali učiniti i u bolnici. Mislim da se neki pacijenti još uvijek odnose prema narudžbi na način da smatraju kako nema veze ako ne otkažu termin, ali tomu nije tako - upozorava Dundović. Dodaje kako se SMS poruke šalju svim pacijentima koji su naručeni putem centralnog naručivanja, i to na svim klinikama i odjelima. Sustav je osmišljen kako bi se pobudila svijest pacijentima da moraju otkazati naručene preglede ako su na njih spriječeni doći, ali i da brže kolaju informacije unutar interne organizacije. Naime, događa se da se pacijenti naruče putem centralnog naručivanja, a potom se odjave kod svog odabranog liječnika opće medicine.

- U tom slučaju sestra mora zvati jedinicu centralnog naručivanja, a ako pacijent to učini sam, tada je i sam proces puno brži. Uz to, u slučaju da pacijent uopće ne otkaže pregled, liječnik ne može znati da on neće doći pa uzalud čeka u ordinaciji. U takvim slučajevima eventualno rješava pacijente u čekaonici, odnosno popuni to vrijeme, no svakako to nije dobro za sve one pacijente koji također čekaju pregled, naglašava naša sugovornica. Naime, nakon što pacijent otkaže unaprijed zakazani pregled, a što može učiniti u bilo koje vrijeme, na to će mjesto u tom terminu doći netko drugi. To znači da će njegovo mjesto popuniti onaj tko se, nakon otkazivanja, prvi naruči za tu vrstu pretrage. Unatoč mišljenju da se lista čekanja "pomjera", to se iz opravdanih razloga ne događa. Naime, nakon što se naruči, pacijent dobiva potvrdu o narudžbi na papiru i kad bi se lista pomjerala, to bi stvorilo veliku zbrku. Stoga se mjesto oslobađa za prvog pacijenta koji nazove. Dundović kaže kako očekuje da će sustav slanja SMS-ova, koji je svakako dobar podsjetik na termin pregleda, s vremenom donijeti rezultate. Prisjeća se kako je tako bilo i puno ranije, kad su se pacijenti upućivali da na vrijeme pripreme svu potrebnu dokumentaciju prije nego što dođu k liječniku.

- Kroz godinu dana to se itekako poboljšalo pa očekujemo da će puno veći postotak pacijenata nego što je to sad slučaj koristiti ovu prednost što ih se dva puta prije samog pregleda upozorava na nadolazeći termin. Inače, oni koji otkažu pretragu prolaze ponovni proces naručivanja, pojašnjava Dundović.

Sudeći prema metodi popunjavanja otkazanog termina, možda se baš dogodi da budu naručeni već za nekoliko dana. No, to mogu učiniti tek ako je taj termin na vrijeme otkazan, stoga se pacijenti savjetuju da budu solidarni s drugima kako bi otkazivanjem na vrijeme pomogli drugim pacijentima, a netko drugi njima kad se ponovno prijave za pregled.

Marija Mihelić
Kako se naručiti ili otkazati pregled?
Nakon dobivenog SMS-a, pregled je moguće otkazati upisom određene riječi u poruku, odnosno na 08007999. Također, na pregled se može naručiti, odnosno otkazati ga izravno u Odsjeku za centralno naručivanje pacijenata, putem e-maila enarucivanje@kbco.hr te putem telefaxa na broj 031/512 254. Za sve ostale informacije pacijenti mogu pogledati internetsku stranicu KBC-a Osijek www.kbco.hr.
Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana
oglas