Objavljeno 9. srpnja, 2019.
U Hrvatskoj trenutačno sto dvadeset tvrtki ima halal certifikat, kazao je direktor marketinga i PR-a BBI-ja, Dino Selimović
Trenutačna vrijednost globalnog halal tržišta, bez financijskog sektora, premašuje 2000 milijardi američkih dolara, projekcija je da će do kraja godine biti 3700 milijardi dolara, a očekuje se da će to tržište do 2020. godine rasti 30 posto.Bosna i Hercegovina i Hrvatska lideri su u regiji i cijeloj jugoistočnoj Europi kada je u pitanju halal tržište. U regiji je više od 250 halal certificiranih kompanija i više od 5000 proizvoda s halal certifikatom.
Istaknuto je to jučer na prezentaciji o halal tržištu u svijetu i najavi Drugog međunarodnog sajma halal industrije "Sarajevo Halal Fair 2019", koji će se održati u Sarajevu od 26. do 28. rujna, a bilo je riječi i o prilikama i mogućnostima kompanija i pružatelja usluga da na njemu sudjeluju. Održavanje ovog sajma najavili su organizatori Bosna Bank International (BBI) i Islamska razvojna banka (IsDB) na konferenciji za novinare održanoj u Hrvatskoj gospodarskoj komori (HGK).
Velika tržišta
Direktor marketinga i PR-a BBI-ja Dino Selimović rekao je da je taj sajam prilika da se tvrtke predstave halal tržištu, koje prema procjenama broji 1,5 milijardi potrošača diljem svijeta.
Osim toga, sajam će omogućiti susrete regionalnih proizvođača halal proizvoda i pružatelja halal usluga iz Bosne i Hercegovine, Crne Gore, Srbije, Hrvatske, Slovenije, Makedonije i Albanije s velikim kupcima i distributerima iz Europske unije, Saudijske Arabije, Turske, Bahreina, Ujedinjenih Arapskih Emirata, Malezije, Indonezije i mnogih drugih halal tržišta.
Prošle je godine na tom sajmu bio 91 izlagač iz 13 zemalja, među njima tri hrvatske tvrtke, a Selimović se nada da će ove godine broj izlagača iz Hrvatske, ali i ukupan broj izlagača, nadmašiti lanjske brojke.
Selimović je kazao kako je sve veća potražnja za halal proizvodima i uslugama, stoga je taj sajam prilika za hrvatske tvrtke koje su halal certificirane. Sajam treba iskoristiti, kako je rekao, za ostvarivanje novih kontakata kada su u pitanju velika tržišta koja traže halal proizvode i usluge - osim Turske, tu su zemlje Bliskog istoka, Saudijska Arabija, Ujedinjeni Arapski Emirati i dr.
Važan detalj je i rastuća potražnja za halal proizvodima i uslugama u EU-u, pa je i to šansa za hrvatske proizvođače da se sa svojim halal certificiranim proizvodima probiju na police trgovina diljem Europe, kazao je.
Slobodna trgovina
Selimović je naveo i da hrvatske tvrtke koje imaju pogone u BiH, u svijetlu nedavno potpisanog sporazuma o slobodnoj trgovini između BiH i Turske, trebaju iskoristiti priliku jer će se proizvodi iz BiH u Turskoj tretirati kao domaći proizvodi. Turska je veliko tržište, pa je i potreba za halal proizvodima velika, što je dodatna šansa kada je u pitanju njihov izvoz, rekao je te dodao kako trenutačno u Hrvatskoj oko 120 tvrtki ima halal certifikat.
Halal je termin za proizvode i usluge koji se smatraju dozvoljenim po islamskom pravu. Oni nisu ograničeni samo na hranu nego certificirani mogu biti i ugostitelji, hoteli, farmaceutski proizvodi, kozmetika, pa i financijske usluge, pojasnio je Selimović. Hina/Z. Rupčić
Halal je termin za proizvode i usluge koji se smatraju dozvoljenim po islamskom pravu
Halal i hotelima
Oni nisu ograničeni samo na hranu nego certificirani mogu biti i ugostitelji, hoteli, farmaceutski proizvodi, kozmetika, pa i financijske usluge, pojasnio je Selimović