DODIJELJENE NAGRADE 13. VUKOVAR FILM FESTIVALA

Zlatni šlep za njemački film ‘’Razbijačica sustava’’
Objavljeno 9. srpnja, 2019.
Održao se na šest lokacija, prikazano je više od 60 filmova u 11 kategorija

Svečanom dodjelom nagrada i priznanja u Hrvatskom domu Vukovar zatvoren je 13. Vukovar film festival koji se održao pod pokroviteljstvom Hrvatskog Telekoma.

Žiri je jednoglasno odlučio da Zlatni šlep za najbolji dugometražni film dobije njemačka drama ‘‘Razbijačica sustava‘‘ redateljice Nore Fingscheidt, ujedno i laureat ovogodišnjeg Berlinalea. Najbolji dokumentarni film Vukovar film festivala je ‘‘Kalin i zatvorska ekipa‘‘ bugarskog redatelja Petka Gyulcheva, a kratkometražni film ‘‘Šaptači‘‘ u režiji Barnábasa Totha.

Peter Hartwig, producent njemačke drame ‘‘Razbijačica sustava“ redateljice Nore Fingscheidt, nakon dodjele nagrade između ostalog je rekao:

- To je film o jako mladom i pomalo divljem djetetu koje je dio udomiteljskog sustava, koje se samo želi vratiti kući i ponovno biti sa svojom majkom. Jako smo sretni što smo uopće ovdje, na ovom posebnom festivalu, a nagrada kao takva je sve nas raznježila. Prvi put sam ovdje, a prije nekoliko godina sam prvi put saznao da postoji Vukovar film festival, koji svake godine ima iznimno dobar program, pa smo ponosni da smo i mi dio te festivalske priče. Barnábas Toth, redatelj mađarske komedije ‘‘Šaptači“, istaknuo je da će opet doći na Vukovar film festival, jer Vukovar je sada definitivno na njegovoj mapi putovanja i odredišta.

- Jako sam zadovoljan što sam pobijedio, posebice jer je ovo drugi put da sudjelujem na Vukovar film festivalu i drugi put sam pobijedio. Posljednji put sam bio tu prije pet godina i pobijedio, i jako sam sretan. Ako se dotaknemo samog filma, to je kratki igrani film - komedija, koji traje 16 minuta i priča je to o dva mađarska prevoditelja koja shvaćaju da samo jedna slušateljica sluša njihov prijevod, te se krenu natjecati za njezinu pozornost. Mislim da je prilično izazovno raditi kratki film jer morate sažeti priču i imate mnogo manje vremena da razvijete likove, da napravite zaokret u priči, a ja sam imao ambiciju da napravim film koji je malo komedija, malo drama - tzv. dramedija, a to je prilično teško, ali što ćemo - takav je koncept - rekao je Barnábas Toth.

Petko Gyulchev, redatelj bugarskog filma ‘‘Kalin i zatvorska ekipa“, između ostaloga rekao je kako se u filmu radi o istinitoj priči iz Bugarske.

- To je potpuno istinita priča, koju smo pratili i snimali punih pet godina, sve do velikog preokreta na kraju filma. Jako je zanimljiva priča, a nažalost ovo je jedini psiholog koji je pokušao takvo što. Film je priča o psihologu koji radi u zatvoru otvorenog tipa u Bugarskoj i krene razvijati metode socijalizacije zatvorenika, koji su prilično neobični za cijeli sustav. Tako su osnovali rock-grupu, nogometnu momčad, dramsku sekciju i time je uspio promijeniti živote velikog broja zatvorenika, a mi smo pratili cijeli taj put. Jako je zahtjevno pet godina snimati i onda odabrati što će biti dio filma, a što ćete odbaciti - rekao Petko Gyulchev. Posebno priznanje žirija dobio je film ‘‘Nebeska tema‘‘ u režiji Mladena Matičevića, nagradu za životno djelo dobio je Žarko Potočnjak, a nagradu Krsto Papić za poseban doprinos hrvatskoj kinematografiji dobio je Mario Ivezić. Osim projekcija filmova održane su i filmske radionice, no ono što treba svakako pohvaliti su vrijedni volonteri bez kojih ne bi bilo sve savršeno kako je i zamišljeno. Ovogodišnji Vukovar film festival održao se četiri dana na šest lokacija, prikazano je više od 60 filmova u 11 kategorija, a na kraju nešto više rekao je Igor Rakonić, direktor, producent i glavni selektor Vukovar film festivala.

- Jako smo zadovoljni s 13. Vukovar fim festivalom. Nismo znali kako će se na festival odraziti promjena termina, no pokazala se odličnim. Što se tiče filmova, mi svake godine pokušamo podići ljestvicu kvalitete, tako ćemo nastaviti i u sljedećim godinama - rekao je Rakonić.

Vukovarski gradonačelnik Ivan Penava istaknuo je kao je Vukovar film festival zasigurno jedna lijepa priča iz Vukovara, te da mu svi moramo dati potporu kako bi opstao.

Mario Kokaj
“Nebeska tema”
DOBIO POSEBNO PRIZNANJE ŽIRIJA
Igor Rakonić

direktor Festivala

Nismo znali kako će se na festival odraziti promjena termina, no pokazala se odličnim. Što se tiče filmova, mi svake godine pokušamo podići ljestvicu kvalitete, tako ćemo nastaviti i u sljedećim godinama.

U NASTOJANJU DA SMANJI GUŽVE KOJE GUŠE GRAD NA KANALIMA

Venecija uvela prvu naplatu ulaska za turiste

"ZBUDI ME" MARKA ŠANTIĆA STIŽE U KINA