Novosti
NAPREDAK KORIDORA 5C

Europska komisija izdvojila 15 milijuna eura za cestu od Banje Luke do Doboja
Objavljeno 8. srpnja, 2019.

Čini se da nikad nije bilo više otvorenih gradilišta na koridoru 5C. Na dvije lokacije radi se u Hrvatskoj - u Baranji na dionici od Osijeka, odnosno mosta preko Drave do Belog Manastira te na Savi na mostu kod Svilaja kao poveznice između Hrvatske i Bosne i Hercegovine. Radi se i na teritoriju BiH, najnoviji radovi počeli su sredinom prošloga tjedna, na autocesti kojom će biti povezana Banja Luka i Doboj. Počeli su radovi na dionici od petlje Jahovac do petlje Rudanka u dužini od šest kilometara. Prva je to od četiri dionice do Doboja, u ukupnoj dužini od 48 kilometara. Europska komisija osigurala je gotovo 15 milijuna eura za gradnju upravo ove autoceste, čime se nastoji potaknuti gospodarski rast i razvoj ovoga dijela Europe.

"Bolja povezanost unutar zapadnog Balkana, kao i s EU-om, ključna je za rast i otvaranje radnih mjesta, te donosi konkretne koristi za građane. EU je izdvojio milijardu eura nepovratnih sredstava do 2020. za potporu provedbe Agende za povezivanje, i ponosan sam što mogu reći da smo ispunili preuzete obveze", rekao je Lars-Gunnar Wigemark, voditelj Izaslanstva EU-a i posebni predstavnik u BiH, koji je uz predstavnike lokalne vlasti nazočio otvorenju gradilišta autoceste na koridoru 5C.

Kroz plan povezivanja zapadnog Balkana (Conectivity Agenda) do 2020. godine Europska unija osigurala je milijardu eura za financiranje različitih infrastrukturnih projekata koji trebaju povezati zemlje iz te regije. Ugovorom ukupno vrijednim 47 milijuna eura osigurana su i nužna sredstva za dovršetak autoceste između Banje Luke i Doboja. Europska komisija izdvojila je i 6,8 milijuna nepovratnih sredstava za financiranje troškova gradnje novoga mosta preko Save kod Bosanske Gradiške.

Sve je to, obrazlažu u tijelima EU-a, s "ciljem integracije cijelog zapadnog Balkana, čime će se stvoriti veće mogućnosti za ekonomski razvoj, otvaranje radnih mjesta, sigurniji i brži transport i trgovinske tokove unutar Europske unije".

Kroz Bosnu i Hercegovinu prolazi najveći dio koridora 5C, ukupne dužine oko 335 kilometara, a do danas je sagrađeno ili je u gradnji 35 posto od ukupno planiranih aktivnosti.

U opisu projekta autoceste od Banje Luke do Doboja stoji kako je planirano da gradnja budućih dionica do Doboja završi u sljedeće tri godine. Autocesta Banja Luka - Doboj izravno se dovodi u vezu i s početkom gradnje mosta preko Save kod Gradiške, kojom će Zagreb cestovno biti najbrže povezan sa Sarajevom. D.Kuštro
Autocesta Banja Luka - Doboj izravno se dovodi u vezu s početkom gradnje mosta preko Save kod Gradiške
Možda ste propustili...