Kultura
PRVA DJEČJA PREDSTAVA NA OVOGODIŠNJEM OLJK-U

"Maca papučarica" - predstava u kojoj samo naslov obećaje
Objavljeno 4. srpnja, 2019.

Prva dječja predstava na ovogodišnjem OLJK-u ponovo je pobudila toliko zanimanje da su organizatori prije početka osigurali još stotinjak dodatnih stolaca kako bi smjestili publiku, međutim ni to nije bilo dovoljno. Interes za dječje predstave na OLJK-u uvijek je bio velik i trebalo bi u budućnosti promisliti kako dodatno pojačati dječji program, ali i ozbiljnu pozornost posvetiti odabiru predstava. Izvedba u pitanju bila je Maca Papučarica Ele Peroci u režiji Dražena Ferenčine i dramatizaciji Ane Prolić, za kreaciju lutaka i scenografiju bila je zadužena Saša Došen Lešnjaković, a glazbu Igor Valeri. Predstava je to Zagrebačkog kazališta lutaka.


Priča o Maci Papučarici toliko je poznata da se čini kako je preuzeta iz folklora, a zapravo je riječ o 50-ak godina starom djelu koje poučava djecu kako je važno biti uredan i čuvati svoje stvari te kako je nužno biti dobra osoba jer Maca na kraju i popravi papuče nakon što djeci "očita" lekciju. Ferenčina je uz pomoć Prolić pokušao napraviti klasičnu dječju predstavu za dob od 2+ u trajanju 35 minuta, stvorivši cjelinu karakteriziranu redom događanja, redom pjesme uz jasno upućivanje konkretnih pouka djeci. U suradnji sa Sašom Došen Lešnjaković stvorena je i jednostavna minimalistička scenografija s uokvirenim, oslikanim prostorom igranja te geometrijskim predmetima od kojih glumci slažu skromnu scenu te simpatične stolne lutke. No pokušaj svih uključenih evidentno nije uspio, pa je sažimanje radnje dovelo do čestih dramaturških rupa, spore radnje, prijelazi scena su grubi i neinventivni, početak ne posjeduje ključni trenutak koji će privući pozornost djece, režija nije lutkarski mišljena pa se čini kako su lutke prisutne samo kako bi potvrdile pridjev lutkarski u imenu. Ni animatorska četvorka (Katarina Perica-Kirin, Dinka Vuković, Anđelko Petric i Jadran Grubišić) nije pridonijela ukupnom dojmu, pa je bilo vrlo teško gledati gomilu grešaka u lutkarskim impulsima, glave lutaka koje su u razgovoru okrenute od sugovornika, a animator gleda u partnera, iste te glave koje se ne miču dok govore, općenitu pasivnost na sceni, proizvoljnost animacije i sl.

Predstava ne će ostati u dobrom sjećanju ni sadržajem ni formom, ali, s obzirom na ostale naslove, ostaje nada da je ovo bila najlošija predstava koju smo preživjeli te da se možemo radovati idućima koje ne će obećavati samo naslovom.
Alen Biskupović
Animatorska četvorka nije pridonijela ukupnom dojmu. Bilo je teško gledati greške u lutkarskim impulsima
Možda ste propustili...

DNEVNIK NEODUSTAJANJA OD PRIJATELJSTVA

Kako zavoljeti morskog psa? - novi roman Nataše Govedić

SKUPNA IZLOŽBA SLIKA I GRAFIKA

Što privlači umjetnike licu?

POVODOM 10 GODINA DJELOVANJA

Izložba MSU akvizicije

Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana
1

ŠOKAČKA RIČ 17

Mlade treba podučiti šokačkom govoru da ne izumre

2

ŠEST IZVEDBI U PROSINCU

Karte za Orašara rasprodane u danu

3

HRVATSKI UMJETNICI U BUENOS AIRESU

"Yira, Yira" premijerno u Argentini