Zdravlje
SAVJET LJETNE TEGOBE

Plivanjem i plesom protiv oticanja nogu zbog vrućine
Objavljeno 1. srpnja, 2019.
Postoje posebne vježbe koje pospješuju protok krvi u nogama i smanjuju oticanje

Naše noge ne vole ljetnu vrućinu. Problemi povezani s venama poput otečenih nogu, zglobova ili stopala, ponekad praćeni neugodnim osjećajem utrnulosti ili grčeva, češće se događaju kad je vani jako vruće i vlažno.

No njemački liječnici podsjećaju da postoje jednostavni načini kojima se to može spriječiti ili ublažiti.

Postoje posebne vježbe koje pospješuju protok krvi u nogama, što smanjuje nakupljanje tekućine i njihovo oticanje.

Dobro je svakodnevno vježbati po pola sata jer to potiče rad krvotoka i smanjuje vjerojatnost zadržavanja tekućine u donjem dijelu noge. Da biste ojačali zidove kapilara, konzumirajte namirnice bogate vitaminom C i flavonoidima te konzumirajte hranu s manje soli. Ako morate dugo stajati ili sjediti, povremeno istegnite mišiće listova jer na taj način potiskujete krv uvis kroz krvne žile u listovima, čime se sprečava oticanje zglobova.

Svakodnevno je dobro popiti jednu do dvije šalice mlakog ili hladnog čaja od listova maslačka i stolisnika. I sok od limuna može ublažiti oticanje zglobova jer potiče izlučivanje mokraće. Kao diuretici djeluju još i mrkva, krastavac, bijela repa i poriluk.

Aktivnosti poput plivanja, hodanja, vožnje bicikla ili plesanja, također će pomoći.

Dodatno, ljekarnici će vam preporučiti pojačano uzimanje tekućine zbog izbacivanja toksina iz organizma. Liječnici kažu da vodu ne treba izbjegavati zbog osjećaja nadutosti koji se ponekad javlja. Istodobno treba izbjegavati konzumaciju alkoholnih pića jer proširuje vene.

Da bi vam vene bile u dobrom stanju, trebalo bi povesti računa o redovitoj stolici i zadržavanju vode u organizmu, u čemu će pomoći neke namirnice. Riječ je o crvenome bobičastom voću - malinama, ribizima, borovnicama, koje su pune vitamina B3, a on sprečava zadržavanje vode. Usto, na zidove vena dobro utječu vitamin E (biljna ulja), vitamin C (peršin, agrumi, jagode, općenito voće), betakaroten (narančasto voće i povrće), cink i selen.

Hodanje u cipelama s visokom potpeticom pogubno djeluje na stopala. Idealno bi bilo nositi obuću ravnih potplata. Ako vam to ne odgovara, odlučite se za cipelu s potpeticom umjerene visine, otprilike 3 do 4 cm.

Preporučuje se i dvaput dnevno leći podignutih nogu, tako da budu iznad kukova najmanje 20 minuta. Na taj se način iz zglobova uklanja višak tekućine.

Varikozne (proširene) i paučinaste vene uobičajen su znak venske insuficijencije i najčešće se javljaju u pretilih ljudi, pušača i onih koji se nezdravo hrane. Veći rizik za pojavu toga stanja imaju i trudnice i osobe koje dugo stoje ili sjede na poslu.

Hina
Svakodnevno je dobro popiti jednu do dvije šalice mlakog ili hladnog čaja od listova maslačka i stolisnika. I sok od limuna
Možda ste propustili...

UČINITE MALI PREDAH OD TEŠKIH JELA I ZAČAS PRIPREMITE ZDRAV, JEFTIN I HRANJIV OBROK

Vrijeme je da zavolite salate - zdrave, zasitne, ukusne, a vrlo jednostavno ih pripravljamo

PLIVANJE UMARA, ALI I OPUŠTA TIJELO

Svatko nakon plivanja dobro spava

Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana
1

UČINITE MALI PREDAH OD TEŠKIH JELA I ZAČAS PRIPREMITE ZDRAV, JEFTIN I HRANJIV OBROK

Vrijeme je da zavolite salate - zdrave, zasitne, ukusne, a vrlo jednostavno ih pripravljamo

2

ŠEST NAMIRNICA ZA ZDRAVLJE PROBAVNOG SUSTAVA

Prirodni čistači organizma

3

STUDIJA DOBROBITI KRETANJA

Čak je i malo vježbanja povezano s dužim životom