Regija
NEVRIJEME U BARANJI

Kiša opet zatvorila stari podvožnjak
Objavljeno 24. lipnja, 2019.
Priča oko zatvaranja belomanastirskog podvožnjaka ponavlja se već desetljećima. Jaka kiša zaustavila i žetvu ječma
BELI MANASTIR - Red tropskih vrućina, red kiše (i to poprilično intenzivne), tako je, nekako, na istoku Hrvatske započelo ovogodišnje ljeto.Sudeći prema prognozama meteorologa, kiša je na području Baranje moguća još danas uz temperaturu od približno 25 Celzijevih stupnjeva.

Sutra bolje
Vrijeme bi se trebalo stabilizirati sutra, a kako se tjedan bude bližio kraju, temperature će rasti, pa nas u četvrtak i petak ponovo očekuje ‘‘pakao‘‘ na 35 stupnjeva. Od preksinoć do jučerašnjih prijepodnevnih sati u Baranji je (prosječno) palo više od 30 litara kiše po četvornom metru. U pojedinim dijelovima dana oborine su bile poprilično intenzivne pa je kiša prodirala u podrume i garaže obiteljskih domova. Na društvenim je mrežama odmah objavljena fotografija poplavljenog belomanastirskog podvožnjaka na državnoj cesti DC517, a na web-stranici Hrvatskog autokluba objavljeno je kako je prekinut promet na državnoj cesti DC517 zbog veće količine vode na kolniku u ulici Bele Bartoka kod podvožnjaka. Zabrana je na snazi bila i za vrijeme pisanja ovog teksta. Da cijela stvar bude zanimljivija, prometovanje podvožnjakom moguće je samo u čamcu već desetljećima nakon dugotrajnijih i, prije svega, intenzivnijih oborina. Glas Slavonije je na ovaj problem upozoravao već nekoliko puta, ali se do današnjeg dana nije dogodilo ništa osim - nove poplave u podvožnjaku.

- Problem je u cijevi koja odvodi oborinsku vodu. Duga je više od 500 metara pa se problem uvijek javlja prilikom kiše jačeg intenziteta. Zastoj traje i jedno duže vrijeme nakon prestanka oborina, drugim riječima, sve dok cijev ‘‘ne povuče vodu‘‘, nakon čega promet bude normaliziran - rekao nam je u rujnu prošle godine, kada je podvožnjak također bio zatvoren zbog velike količine oborinskih voda, Roman Rašić, nadcestar belomanastirske nadcestarije.

Ne u avanturu
O državnoj prometnici DC517, koja spaja Beli Manastir s Petlovcem, Baranjskim Petrovim Selom i Belišćem, skrbe Hrvatske ceste. Kako neslužbeno saznajemo, zahvat obnove prometnice na dionici kod belomanastirskog podvožnjaka neisplativ im je. Posebice stoga što će buduća prometna mreža, vezana uz koridor 5c i sjeverozapadnu obilaznicu oko jedinog baranjskog grada, izbjeći podvožnjak, pa će i ‘‘zaglavljivanje kamiona‘‘ u podvožnjaku biti rjeđe. Kada je riječ o podvožnjaku, važno je još istaknuti kako dio vozača kamiona tvrdi da realna visina podvožnjaka (zbog novih slojeva asfalta) ne odgovora prometnom znaku koji je tamo postavljen, a koji kaže kako ispod podvožnjaka ne bi trebala prometovati vozila čija ukupna visina prelazi 3,6 metra. Kako bilo da bilo, kada je o belomanastirskom podvožnjaku riječ, već desetljećima vrijedi geslo - kada kiša pada jačim intenzitetom i duže vremena, bolje se ne upuštati u avanturu zvanu vožnja podvožnjakom. Inače, tijekom prekjučerašnjeg poslijepodneva i jučerašnjeg prijepodneva zbog velike količine oborine (i jakog vjetra) intervenirali su i vatrogasci. Belomanastirska Javna profesionalna vatrogasna postrojba, među ostalim, intervenirala je upravo kod podvožnjaka na DC517 uvjeravajući vozača da ne vozi amfibiju nego osobni automobil. Nadalje, ispumpavali su vodu iz jednog podruma u Belom Manastiru, a pripadnici DVD-a Kneževi Vinogradi intervenirali su zbog stabla koje je završilo na krovu jednog obiteljskog doma. Kiša i vjetar ništa dobro nisu donijeli ni povrtlarima, odnosno poljoprivrednicima.

- Zbog kiše smo morali zaustaviti žetvu ječma, a oborine nisu dobro došle ni za uljanu repicu - priča Sabo Šandor, poljoprivrednik iz Karanca, objašnjavajući kako su se ove sezone odlučili za pivarski ječam, pa se pribojava manjka potrebnih proteina u ječmu. Što se pšenice tiče, dodaje, sve je još uvijek relativno.

Ivica Getto
Zovu ga “hidropodvožnjak”
Zanimljivi su komentari, vezani uz podvožnjak, osvanuli na društvenim mrežama. I dok neki predlažu ‘’uvođenje trajektne linije’’, a drugi ga nazivaju ‘’hidropodvožnjakom’’, treći podsjećaju kako je isti problem prisutan već desetljećima, ali se uvijek gura pod tepih. Objavljena je i crno-bijela fotografija iz kasnih 60-ih ili ranih 70-ih na kojoj se jasno vidi kako se djeca brčkaju u vodi koja je poplavila belomanastirski podvožnjak. Od tada do danas prošlo je 50-ak godina.
Možda ste propustili...

“LJEŠNJOMEDSKA RAPSODIJA MOGA KRAJA” - RADIONICA U SLATINI

Gastrosuvenir od meda, lješnjaka i čokolade

Najčitanije iz rubrike