Zdravlje
SEZONA JE VOĆA I POVRĆA

Uživajte u najboljim ljetnim namirnicama
Objavljeno 24. lipnja, 2019.
Za razliku od tikvica koje dozrijevaju zimi, ljetne tikvice su mnogo mekše i kremastije, bogate su vitaminom C

Stiglo je ljeto, a s njim i vrlo ukusni zreli plodovi. Prošećite do tržnice i počastite se domaćim namirnicama izvrsnog okusa


Za vas smo izabrali najbolje ljetne namirnice i izvrsne savjete koji će vam pomoći da iz određene namirnice izvučete maksimum.

Bobičasto voće

Dolaskom ljeta bobičasto voće postaje još sočnije. Jedite ga posebno ili ga kombinirajte sa salatama, desertima i žitaricama. Bobičasto voće ima malu kalorijsku vrijednost, bogato je antioksidansima koji neutraliziraju stanična oštećenja, smanjuje simptome Alzheimerove bolesti, smanjuje vjerojatnost bolesti od raka crijeva ili jajnika.


Vrijeme berbe: od svibnja do rujna.
Krastavci

Krastavci su odlični za ljetne salate, ali i kućne kozmetičke tretmane. Mogu se koristiti i u juhama ili kao zamjena za celer u salatama od tune ili piletine. Sadrže silicij koji je dobar za zdravlje kože, odličan je izvor vlakana, kalija i magnezija,


Vrijeme berbe: od lipnja do studenoga.
Breskve

Ova mesnata voćka slatkog okusa savršeno se uklapa u frape i ostala osvježavajuća pića. Narežite ju na kriške i jedite s kremom od sira i uz čašicu omiljenog bijelog vina.


Breskve predstavljaju sjajan izvor vitamina A, bogate su kalijem, a beremo ih od svibnja do listopada.
Patlidžan

Bogato ljubičasto povrće možete iskoristiti na bezbroj načina. Izvrsno je s roštilja ili zapečeno te kao dodatak ljetnim jelima. Izvrstan je izvor vitamina B i bogat je antioksidansima.

Tikvice

Za razliku od tikvica koje dozrijevaju zimi, ljetne su mnogo mekše i kremastije. Njihov blagi okus paše uz bosiljak, majčinu dušicu i ružmarin. Bogate su vitaminom C, sadrže omega 3 masne kiseline, a najbolje su od svibnja do rujna.

Rajčice

Iako ih volimo svrstavati u povrtne biljke, zbog kisela okusa one se ubrajaju u voće. Kuhanjem ili pečenjem kiseli se okus može ublažiti. Rajčice sadrže likopen. On ima antioksidativna svojstva koja sprječavaju pojavu karcinoma, dobar su izvor niacina, koji podiže razinu dobrog, a smanjuje razinu lošeg kolesterola. Iako ih u trgovinama ima tijekom cijele godine, najbolje su ljetne koje uspijevaju od lipnja do listopada

Kruške

Nježna tekstura i sladak okus čine ovu voćku najpoželjnijim ljetnim osvježenjem. Njezin blagi okus čini ju idealnom za korištenje u raznim receptima, od voćnih salata do sira. Kruške su dobar izvor bakra te vitamina C, sadrže vlakana koja djeluju povoljno na probavu.

Marelice

U ovoj slatkoj voćki možete uživati već početkom svibnja. Ne samo da su marelice izvrstan dodatak većini jela nego su i nutritivno vrlo bogate. Marelice sadrže beta-karoten i likopen koji su dobri za srce, odličan su izvor vitamina A, antioksidansa korisnog za vid.

Kukuruz

Kukuruz je omiljena ljetna namirnica. Iako je izvrstan i bez začina, uz malo maslinova ulja, soli i papra okus može biti još bolji. Zdravstvene pogodnosti su što kukuruz sadrži 25 % preporučene doze vitamina B1, koji pomaže kognitivnim procesima, sadrži beta-kriptoksantin, antioksidans koji smanjuje vjerojatnost bolesti od raka pluća.

Lubenica

Slatka je, lijepa, crvena, duguljasta, okrugla... Preslatka lubenica koju neopravdano premještamo u voće, a zapravo je povrće. U svom sastavu ima najviše vode i stoga je vrlo zdravo povrće, a posebno je dobra za bubrege. Slasno ju grickajte svaki dan, očistite svoj napaćeni organizam, pravite koktele, sorbet...

Dinja

Evo još jednog povrća koje smatraju voćem, iako je s lubenicom u dalekom srodstvu. Zato joj je najbliži rođak krastavac i oboje obiluju s čak više od 80 posto vode. Zrele dinje su tamnožute do svjetlozelene, vrlo slatkog ukusa i pravo su ljetno osvježenje, a osobito prijaju uz pršut i sir, ali i uz sladolede u voćnim kupovima.
Jasminka Knežević
Smokve izvrsne za probavu
Svježe se smokve na tržnicama pojavljuju početkom lipnja. Njihova meka tekstura čini ih idealnima za pečenje. Možete ih iskoristiti kao dodatak ljetnim salatama ili laganim desertima. Smokve predstavljaju odličan izvor vlakana, sadrže 15 % preporučene količine kalija i magnezija i izvrsne su za probavu. Najslađe su one koje uspijevaju uz more, a uspijevaju od lipnja do studenoga.