Osijek
CIKLOTURIZAM U OPĆINI ERDUT

Napravili punionice za električne bicikle u Dalju i Aljmašu
Objavljeno 21. lipnja, 2019.
Velik razvojni potencijal vidljiv je i u tome što općinom Erdut prolazi međunarodna biciklistička ruta EuroVelo 6

Područje općine Erdut, kao i veći dio kontinentalne Hrvatske, dominantno je ruralno područje, odnosno tradicionalno poljoprivredni kraj, gdje turizam u prošlosti nije imao veliko gospodarsko značenje. No erdutska općinska uprava, na čelu s načelnikom Jugoslavom Vesićem, i Poduzetničko-razvojni centar općine Erdut lokalna razvojna agencija d.o.o. iz dana u dan to mijenjaju.

Prirodne resurse, kaže Vesić, aktiviraju u turističke svrhe, preobražavajući pritom i društvenu zajednicu i infrastrukturu u prostoru. Mještane se potiče na otvaranje seoskih ugostiteljskih i smještajnih objekata, a svakim novim projektom naglašava se turistički potencijal svakog pojedinog lokaliteta, bilo da se radi o povijesnoj bilo o kulturnoj baštini. No kako se vodi briga o zaštiti okoliša, a cikloturisti se koriste novim tehnologijama, koje su primjenu našle i na biciklima - nekada na pedale, a sada na električni pogon, upravo se završava postaja s punionicom za e-bicikle, a uz nju se nalazi servisna stanica za samouslužni popravak bicikla.

- Važan segment turističke ponude koji se na projektnom području posljednjih godina pokušava aktivnije razviti i afirmirati je cikloturizam. Osobito velik razvojni potencijal vidljiv je u činjenici da naseljima općine Erdut prolazi međunarodna biciklistička ruta EuroVelo 6. Cikloturizam je jedan od turističkih proizvoda s najvećom perspektivom razvoja i rasta. To je prepoznato i Strategijom razvoja turizma RH, zbog čega je Ministarstvo turizma potaknulo izradu posebnog akcijskog plana razvoja cikloturizma. Biciklistička ruta Dunav na istoku je Hrvatske označena još 2006. godine i ucrtana na karte kao dio međunarodne rute EuroVelo 6 – mreže europskih biciklističkih staza koju čini 12 ruta diljem Europe, što se protežu od Atlantskog oceana do Crnog mora, i osnovna je pretpostavka razvoja specifičnog oblika turizma – cikloturizma. S obzirom na to koliko ta ruta povezuje zemalja, apsolutno je lako pretpostaviti da se radi o velikom broju potencijalnih cikloturista koje će put nanijeti i u naš kraj. Naime, ruta polazi iz Nantesa, na ušću Loire, ide duž rijeke na istok kroz Francusku, nastavlja se do jezera Constance u Švicarskoj i onda cijelim putem niz Dunav kroz Njemačku, Austriju, Slovačku, Mađarsku, Srbiju, Bugarsku, Rumunjsku, sve do delte Dunava, a završava se u Constanti na Crnom moru – kaže Vesić.

Projekt-menadžerica u PORC-u Jelena Eklemović kaže kako je u Hrvatskoj to tzv. Dunavska ruta, od Mađarske preko Batine, Osijeka, Vukovara, Iloka i dalje prema Srbiji.

- Kroz općinu Erdut ruta prolazi uz ceste Osijek - Bijelo Brdo - Dalj i nastavlja se cestom kroz Dalj prema Vukovarsko-srijemskoj županiji. Razvoj rute kroz Hrvatsku promidžba je naše i susjedne Vukovarsko-srijemske županije kao atraktivne turističke destinacije. Prema procjenama UNWTO-a, u Europi postoji više od 60 milijuna aktivnih biciklista, 60 % muškaraca i 40 % žena. Prema izvoru iz Turističke zajednice općine Erdut, na vrhuncu sezone, od proljeća do jeseni, kroz općinu Erdut prođe više od 4000 cikloturista. Stoga smo projektom Vinsko-turistička cesta Erdutskog vinogorja na području općine Erdut definirali i ustrojili pet infopunktova - uređenih i opremljenih prostora za odmor cikloturista, što je turistički imidž regije podiglo na višu razinu. Uređeni su od prirodnog materijala - drva, u autohtonom stilu, u obliku vinske bačve, s obzirom na to da je ovo poznati vinarski i vinogradarski kraj, a vinska bačva zaštitni znak općine Erdut. Od pet ustrojenih odmorišta tri su odmorišta za cikloturiste već opremljena e-klupama, e-rasvjetom, koševima, stalcima za odlaganje bicikala i servisnim stanicama za popravak bicikala. Turisti su nas prepoznali kao bike-friendly destinaciju - navodi Eklemović.

Darko Pejić
KAKO SE KORISTI PUNIONICA ZA E-BICIKLE
- Sada nas čeka druga etapa projekta – nabava e-bicikala. Mislim da će to biti pun pogodak, a sve funkcionira jednostavno i učinkovito. Naime, punionice za e-bicikle funkcioniraju preko web-aplikacije - turist korisnik se prijavljuje za uslugu i dobiva RFID-karticu ili PIN kojim se identificira u sustavu. Sustav na taj način identificira korisnika i bicikl, a GPS sustav bilježi poziciju bicikla. Vraćanje bicikla također je jednostavno, sustav prepoznaje korisnika i bicikl te ga razdužuje, čuva podatke o korisniku i vremenu korištenja bicikala. Ukupna vrijednost projekta je više od 300.000 kuna – objasnila je Eklemović.
BIKE SHARING POINT
U okviru projekta “Bike sharing point Erdut”, financiranog od Ministarstva turizma, postavili su dvije postaje s osam električnih postolja u Dalju i Aljmašu kako bi omogućili najam e-bicikala gostima koji žele obići općinu, ali i onima koji putuju na e-biciklima omogućili da napune baterije.
Prema procjenama UNWTO-a, u Europi postoji više od 60 milijuna aktivnih biciklista, 60 % muškaraca i 40 % žena
Možda ste propustili...

ODIJEVAMO JAKNE, PALIMO GRIJANJE

Došao je kraj ljetu u proljeće

GRAD OSIJEK I HRVATSKO NARODNO KAZALIŠTE U OSIJEKU

Zajedno u obnovi zgrade HNK-a

BAUMIT LIFECHALLENGE: KATEGORIJA “ZAPANJUJUĆA STRUKTURA”

Gospodarski centar nominiran za najljepšu fasadu u Europi

Najčitanije iz rubrike