Objavljeno 11. lipnja, 2019.
Novi CLA 35 Shooting Brake, s fleksibilnim prtljažnikom i agilnom dinamikom vožnje, čini atraktivnu alternativu za mlade kupce
Već peti model u kompaktnoj klasi, CLA 35 4MATIC Shooting Brake (kombinirana potrošnja goriva 7,5 - 7,4 l/100 km; kombinirane CO2 emisije 171 - 168 g/km), najnovija je točka ulaska u svijet marke Mercedes-AMG. Model s pet vrata kombinira snažne proporcije sportskog coupé modela s većom funkcionalnošću zahvaljujući produženom krovu, velikim stražnjim vratima prtljažnika, širokom otvoru prtljažnika i promjenjivom unutrašnjošću.
Agilni 2-litreni 4-cilindrični motor visokog momenta razvija snagu od 225 kW (306 KS), koja se promjenjivo raspodjeljuje između prednje i stražnje osovine preko 7-stupanjskog mjenjača s dvostrukom spojkom i AMG Performance 4MATIC pogona na sve kotače. Sportske performanse (ubrzanje od 0 do 100 km/h za 4,9 sekundi) kombiniraju se s većim prostorom za prtljagu ili sportsku opremu i opremu za uživanje na otvorenom. Dizajn s produženim poklopcem motora, sa svojim bubrezima, široko izvedenim lukovima kotača, tankom bočnom linijom, kompaktnom kabinom i stražnjim krajem naglašene širine, jasno ističe gene sportskog automobila. Gledajući vozilo sa strane, ističu se aerodinamično optimizirani 18-inčni aluminijski naplatci s pet dvostrukih krakova (opcijski su dostupni 19-inčni) i dinamično oblikovani bočni pragovi. Straga dominira donji spojler s umetkom difuzora i četiri okomita krilca, AMG aerodinamični rub krovnog spojlera u boji vozila i dva okrugla završetka ispušnih cijevi s lijeve i desne strane.
Sportski dizajn
Vrata bez okvira omogućuju pristup u unutrašnjost s tehnološki naprednim ambijentom, u kojem kvaliteta susreće potpuno digitalne zaslone. Karakteristike modela ”35” uključuju sportska sjedala s presvlakama od ARTICO umjetne kože i DINAMICA crnih mikrovlakana s crvenim dvostrukim gornjim šavovima. AMG specifična središnja konzola u crnoj boji visokog sjaja sa standardnom dodirnom površinom ima dodatne tipke, koje kontroliraju 3-stupanjski ESP, ručni režim rada mjenjača i opcijski AMG RIDE CONTROL ovjes prilagodljive tvrdoće. U kombinaciji s opcijskim kožnim paketom, uključuje srebrni kromirani obrub konzole. Kombinacija sportskog dizajna i sofisticiranih detalja također se može pronaći u MBUX informacijsko-zabavnom sustavu s njegovim inovativnim konceptom uporabe i prikaza. MBUX stvara još veću povezanost između vozila, vozača i putnika.
3D grafika
Privlačne prezentacije ističu jasnu kontrolnu strukturu i uključuju sjajnu 3D grafiku maksimalne razlučivosti. Bira se između tri AMG stila prikaza ploče s instrumentima, "Classic", "Sport" i "Supersport". "Supersport" prikaz posebno je privlačan sa središnjim brojačem okretaja i dodatnim informacijama koje se prikazuju u obliku stupića lijevo i desno od brojača okretaja.
U izborniku navigacije sustav zumira navigaciju čim se ruka pomakne kako bi dodirnula zaslon ili dodirnu površinu, tako da se simbol odabire direktno. Prilikom prikaza slike kamere, čim se ruka pomakne prema dodirnom zaslonu, MBUX unutrašnji asistent omogućuje direktni odabir četiriju upravljačkih simbola 360-stupanjske kamere. To znači da se mogu direktno odabrati prednji, stražnji, desni ili lijevi prikazi kamere. Novi 4-cilindrični turbo 2-litreni motor snage od 225 kW (306 KS) temelji se na M 260 4-cilindričnom motoru iz nove A klase. Specifični AMG elementi uključuju turbopunjač na ispušne plinove, hladnjak zraka na bazi vode te neovisni usis zraka (linija čistog zraka). Taj sportski pogonski sustav može se pohvaliti trenutnim odzivom na pritisak papučice gasa, visokim okretnim momentom (maksimalni okretni moment od 400 Nm pri 3000 o/min), vrhunskim agilnim odzivom i emocionalno privlačnim zvukom motora. Blok motora, napravljen od laganog lijevanog aluminija visoke čvrstoće, smanjuje masu vozila, što je bitno za dinamiku vožnje. Turbopunjač na ispušne plinove kombinira optimalni odziv pri niskim okretajima i snažno povećanje snage pri višim okretajima motora. Kućište tog turbopunjača dvama vijcima podijeljeno je u dva paralelna kanala. Zajedno s dva odvojena ispušna odvoda u ispušnom sklopu to omogućuje odvojeno usmjeravanje ispušnih plinova na kotač turbine.
To rezultira dodatnim prednostima tehnologije s dva vijka, odnosno minimizacijom međusobno suprotnih efekata pojedinih cilindara na ciklus ispuha. Smanjen je povratni tlak ispušnih plinova, a razmjena plinova i učinkovitost motora su povećani.
Pripremio: Milan Bugarić
Sustav kočenja visokih performansi
Sustav kočenja visokih performansi osigurava na slabljenja otporna usporavanja i kratke zaustavne putove. Na prednjoj osovini monoblok fiksne čeljusti kočnica s četiri klipa okružuje 350-milimetarske diskove, a na stražnjoj su ugrađene klizne čeljusti s jednim klipom oko 330-milimetarskih diskova. Diskovi su ventilirani i perforirani za bolju disipaciju topline i sprječavanje slabljenja kočnica, čak i u slučaju ekstremne uporabe. Srebrno obojene čeljusti kočnica imaju crni natpis AMG. Elektromehanički sportski servo sustav upravljanja podržava sportski stil vožnje sa svojim direktnim odzivom. Uključuje specijalnu izvedbu s promjenjivim prijenosnim odnosom i dvije karakteristike rada: ovisno o tome koji program vožnje je vozač odabrao, nudi krut i sportski ili više udoban odziv upravljača. Kruto učvršćenje integralnog nosača još bolje povezuje sustav upravljanja s karoserijom.
Raspodjela momenta višenamjenske spojke
Višeslojna spojka, integrirana u sklop stražnje osovine, odgovorna je za promjenjivu raspodjelu momenta između prednje i stražnje osovine. Kontrolira se elektromehaničkim sustavom. Faktori koji utječu na raspodjelu momenta nisu samo brzina vožnje, poprečna i uzdužna ubrzanja i kut upravljača nego i razlika između brzine rotacije pojedinih kotača, odabrani stupanj prijenosa i položaj papučice gasa. Glavne prednosti elektromehaničke kontrole u usporedbi s elektrohidrauličkom odnose se na profinjenu dinamiku vožnje - zbog znatno bržeg odziva i o brzini neovisnom aktiviranju diskova cijelom rasponu namještanja.