Novosti
KAMPANJA “OSTVARI SAN U HRVATSKOJ”

Nova pozitivna poruka za sve
mlade: Gdje su ruke, ima i struke
Objavljeno 9. lipnja, 2019.
Projektom se nastoji poboljšati negativna percepcija poduzetništva u Hrvatskoj

Upiši srednju strukovnu školu, postani majstor i živi od svojih ruku jer... gdje su ruke, ima i struke. Posljednja je to poruka koja u javnosti izaziva pozitivne asocijacije, a ovih dana građani ju mogu vidjeti u mnogim medijima kao dio projekta promocije poduzetništva s krovnom kampanjom "Ostvari san u Hrvatskoj" Ministarstva gospodarstva, poduzetništva i obrta.

"Jedna od tema na koju se tijekom projekta, poglavito u medijskim kampanjama, stavlja fokus jest promocija cjeloživotnog i poduzetničkog učenja, koja nastoji osvijestiti važnost i vrijednost strukovnog obrazovanja te potaknuti obrazovanje za zanimanja koja su tražena na tržištu rada. Konkretna medijska kampanja ima za cilj promovirati strukovna zanimanja i potaknuti upis učenika u deficitarna zanimanja koja se provode prema modelu naukovanja (Jedinstveni model obrazovanja)", kažu nam u Ministarstvu gospodarstva o projektu koji se provodi i provodit će se ove i sljedeće godine.

Projektom se nastoji poboljšati negativna percepcija poduzetništva u Hrvatskoj i time, objašnjavaju u Ministarstvu, omogućiti stvaranje povoljnijeg poslovnog okruženja kao temelja za osnivanje, rast i razvoj poduzeća te društva u cjelini. Iz kampanje proizlaze tri potkampanje radnih naslova: Promocija cjeloživotnog obrazovanja i poduzetničkog učenja, Promocija inovativnog poduzetništva i Promocija poduzetničkog uspjeha.

Iz Ministarstva ističu da je vrijednost projekta 38 milijuna kuna, a financiran je iz Europskog fonda za regionalni razvoj, u sklopu Operativnog programa Konkurentnost i kohezija 2014.-2020. Svrha mu je informiranje opće javnosti o poduzetništvu, zatim informiranje o aktivnostima u stvaranju pozitivne poduzetničke klime te mogućnostima koje pruža poduzetništvo s ciljem povećanja broja učenika u obrtničkim školama, aktivnog uključivanja žena u poduzetništvo te poticanje inovativnog poduzetništva. Partneri na projektu su Hrvatska gospodarska komora, Hrvatska obrtnička komora i Hrvatska udruga poslodavaca.

"Hrvatska obrtnička komora u okviru projekta promovirat će upis u strukovne škole organizacijom i održavanjem infodana o naukovanju za poslodavce, obilazaka osnovnih škola i organizacijom događanja za predstavljanje obrtničkih zanimanja u sklopu sajmova na području Hrvatske. Ovim putem želimo istaknuti kako je Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta na temelju odredbi Zakona o obrtu nadležno za sustav obrazovanja za vezane obrte te u tom dijelu zajedno s Ministarstvom znanosti i obrazovanja i drugim relevantnim dionicima, prije svega Hrvatskom obrtničkom komorom, kontinuirano poduzima odgovarajuće aktivnosti s ciljem daljnjeg razvoja tog sustava odnosno otklanjanja prepreka za njegov razvoj. Također, na temelju dugogodišnjeg iskustva provedbe projekta sukladno s kojim osiguravamo stipendije učenicima koji se obrazuju u deficitarnim obrtničkim zanimanjima, a u okviru kojeg se definiraju deficitarna zanimanja na razini Hrvatske prema preporukama za obrazovnu politiku i politiku stipendiranja Hrvatskog zavoda za zapošljavanje", kažu u Ministarstvu gospodarstva.

Na upit kako provoditi kampanju poticanja učenika da upisuju strukovne škole kada je u tim školama znatno smanjen broj mjesta za strukovna zanimanja, iz Ministarstva ističu kako je na žalost većina tih "zanimanja deficitarna dugi niz godina i to ne prvenstveno stoga što u strukovnim školama nije osigurano dovoljno mjesta, nego stoga što roditeljima i učenicima takva zanimanja nisu privlačna".

"S obzirom na to da smo u konačnici usmjereni na informiranje opće javnosti o poduzetništvu i promoviranje poduzetničkih inicijativa i uspjeha kroz medije, ciljana skupina je društvo u cjelini, no tijekom aktualne kampanje želimo doprijeti do učenika završnih razreda osnovnih škola i njihovih roditelja, ali i do svih osoba koje nastavljaju obrazovni proces s ciljem unaprjeđivanja znanja, vještina i kompetencija u odrasloj dobi", zaključuju u Ministarstvu gospodarstva, poduzetništva i obrta.

Ostale teme na koje će se staviti naglasak tijekom provedbe projekta su promocija poduzetničkog uspjeha koja usmjerava komunikaciju prema primjerima poduzetničkog uspjeha s posebnim naglaskom na poduzetništvo žena i mladih. Također, kažu u Ministarstvu gospodarstva, naglasit će se promocija inovativnog poduzetništva, kojom se želi povećati i podržati kreativnosti kao izvora stvaralaštva i naglasiti informiranje o inovativnim projektima i važnosti inovativnih proizvoda i usluga.

Igor Mikulić
Ministarstvo gospodarstva

Tijekom aktualne kampanje želimo doprijeti do učenika završnih razreda osnovnih škola i njihovih roditelja, ali i do svih osoba koje nastavljaju obrazovni proces s ciljem unaprjeđivanja znanja, vještina i kompetencija u odrasloj dobi.
Možda ste propustili...

PRIPREME ZA ČETVRTI VAL POREZNE REFORME

Poslodavci: Država mora rasteretiti rad

STRUKOVNA ZANIMANJA ZANIMLJIVA NOVIM SREDNJOŠKOLCIMA

Raste broj kuhara, konobara, mesara...

Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana