Novosti
KAMPANJA “OSTVARI SAN U HRVATSKOJ”

Nova pozitivna poruka za sve
mlade: Gdje su ruke, ima i struke
Objavljeno 9. lipnja, 2019.
Projektom se nastoji poboljšati negativna percepcija poduzetništva u Hrvatskoj

Upiši srednju strukovnu školu, postani majstor i živi od svojih ruku jer... gdje su ruke, ima i struke. Posljednja je to poruka koja u javnosti izaziva pozitivne asocijacije, a ovih dana građani ju mogu vidjeti u mnogim medijima kao dio projekta promocije poduzetništva s krovnom kampanjom "Ostvari san u Hrvatskoj" Ministarstva gospodarstva, poduzetništva i obrta.

"Jedna od tema na koju se tijekom projekta, poglavito u medijskim kampanjama, stavlja fokus jest promocija cjeloživotnog i poduzetničkog učenja, koja nastoji osvijestiti važnost i vrijednost strukovnog obrazovanja te potaknuti obrazovanje za zanimanja koja su tražena na tržištu rada. Konkretna medijska kampanja ima za cilj promovirati strukovna zanimanja i potaknuti upis učenika u deficitarna zanimanja koja se provode prema modelu naukovanja (Jedinstveni model obrazovanja)", kažu nam u Ministarstvu gospodarstva o projektu koji se provodi i provodit će se ove i sljedeće godine.

Projektom se nastoji poboljšati negativna percepcija poduzetništva u Hrvatskoj i time, objašnjavaju u Ministarstvu, omogućiti stvaranje povoljnijeg poslovnog okruženja kao temelja za osnivanje, rast i razvoj poduzeća te društva u cjelini. Iz kampanje proizlaze tri potkampanje radnih naslova: Promocija cjeloživotnog obrazovanja i poduzetničkog učenja, Promocija inovativnog poduzetništva i Promocija poduzetničkog uspjeha.

Iz Ministarstva ističu da je vrijednost projekta 38 milijuna kuna, a financiran je iz Europskog fonda za regionalni razvoj, u sklopu Operativnog programa Konkurentnost i kohezija 2014.-2020. Svrha mu je informiranje opće javnosti o poduzetništvu, zatim informiranje o aktivnostima u stvaranju pozitivne poduzetničke klime te mogućnostima koje pruža poduzetništvo s ciljem povećanja broja učenika u obrtničkim školama, aktivnog uključivanja žena u poduzetništvo te poticanje inovativnog poduzetništva. Partneri na projektu su Hrvatska gospodarska komora, Hrvatska obrtnička komora i Hrvatska udruga poslodavaca.

"Hrvatska obrtnička komora u okviru projekta promovirat će upis u strukovne škole organizacijom i održavanjem infodana o naukovanju za poslodavce, obilazaka osnovnih škola i organizacijom događanja za predstavljanje obrtničkih zanimanja u sklopu sajmova na području Hrvatske. Ovim putem želimo istaknuti kako je Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta na temelju odredbi Zakona o obrtu nadležno za sustav obrazovanja za vezane obrte te u tom dijelu zajedno s Ministarstvom znanosti i obrazovanja i drugim relevantnim dionicima, prije svega Hrvatskom obrtničkom komorom, kontinuirano poduzima odgovarajuće aktivnosti s ciljem daljnjeg razvoja tog sustava odnosno otklanjanja prepreka za njegov razvoj. Također, na temelju dugogodišnjeg iskustva provedbe projekta sukladno s kojim osiguravamo stipendije učenicima koji se obrazuju u deficitarnim obrtničkim zanimanjima, a u okviru kojeg se definiraju deficitarna zanimanja na razini Hrvatske prema preporukama za obrazovnu politiku i politiku stipendiranja Hrvatskog zavoda za zapošljavanje", kažu u Ministarstvu gospodarstva.

Na upit kako provoditi kampanju poticanja učenika da upisuju strukovne škole kada je u tim školama znatno smanjen broj mjesta za strukovna zanimanja, iz Ministarstva ističu kako je na žalost većina tih "zanimanja deficitarna dugi niz godina i to ne prvenstveno stoga što u strukovnim školama nije osigurano dovoljno mjesta, nego stoga što roditeljima i učenicima takva zanimanja nisu privlačna".

"S obzirom na to da smo u konačnici usmjereni na informiranje opće javnosti o poduzetništvu i promoviranje poduzetničkih inicijativa i uspjeha kroz medije, ciljana skupina je društvo u cjelini, no tijekom aktualne kampanje želimo doprijeti do učenika završnih razreda osnovnih škola i njihovih roditelja, ali i do svih osoba koje nastavljaju obrazovni proces s ciljem unaprjeđivanja znanja, vještina i kompetencija u odrasloj dobi", zaključuju u Ministarstvu gospodarstva, poduzetništva i obrta.

Ostale teme na koje će se staviti naglasak tijekom provedbe projekta su promocija poduzetničkog uspjeha koja usmjerava komunikaciju prema primjerima poduzetničkog uspjeha s posebnim naglaskom na poduzetništvo žena i mladih. Također, kažu u Ministarstvu gospodarstva, naglasit će se promocija inovativnog poduzetništva, kojom se želi povećati i podržati kreativnosti kao izvora stvaralaštva i naglasiti informiranje o inovativnim projektima i važnosti inovativnih proizvoda i usluga.

Igor Mikulić
Ministarstvo gospodarstva

Tijekom aktualne kampanje želimo doprijeti do učenika završnih razreda osnovnih škola i njihovih roditelja, ali i do svih osoba koje nastavljaju obrazovni proces s ciljem unaprjeđivanja znanja, vještina i kompetencija u odrasloj dobi.
Možda ste propustili...

INICIJATIVA DA SE NAZIVU DODA IME DR. FRANJE TUĐMANA

Novo ime Hrvatskom institutu za povijest

FORMALNO SMANJENA POVRŠINA NA PANTOVČAKU

Vlada "uzela" predsjednici 67 hektara

OSOBNA SVJEDOČANSTVA O NAJTEŽIM DANIMA ‘91.

Ivica Jurčan: Bilo nas je malo, ali je bilo veliko srce

Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana
1

MOGLO BI SE DOĆI DO ISTINE O SUDBINI VEĆEG BROJA NESTALIH?

U Negoslavcima pronađeni posmrtni ostaci i treće osobe iz Domovinskog rata

2

SPAŠAVANJE GOTOVO IZGUBLJENE VRSTE

U slavonska lovišta vratiti "kraljicu polja"

3

U PROSINCU 2018. POTROŠENO 13,5 MILIJARDI

Na Crni petak potrošnja je veća nego na Badnjak