Osijek
ZRAČNA LUKA POVEZANA S JADRANOM

Iz Osijeka se i ovoga ljeta leti u Dubrovnik, Split, Pulu i Rijeku
Objavljeno 10. lipnja, 2019.
Iz osječke Zračne luke na domaće destinacije leti se prema Programu očuvanja prometne povezanosti, ističe Forgić

Nakon kiše - sunce, a budući da je i kraj školske godine sve bliže, odmah se razmišljanja "sele" prema Jadranu. Pritom ne treba ispusti iz vida kako se do jadranskih destinacija - Rijeke, Pule, Splita i Dubrovnika - iz Osijeka može i avionom. Pogodnost je to koju Osječani, ali i mnogi drugi koji gravitiraju osječkoj zračnoj luci, koriste godinama. Naime, najbrži je to i najkomforniji način putovanja, pa zato ne čudi njegova popularnost.

- Ljetna je sezona počela s prvim tjednom travnja kada su krenule linije za Jadran. Za Split petkom i za Dubrovnik četvrtkom, operater je Croatia Airlines sa zrakoplovom od 76 sjedala. Do Splita i Dubrovnika može se doći i Trade Airovim zrakoplovom, i to tijekom cijele godine. To su zrakoplovi kapaciteta 18 sjedala, ali do Splita se dolazi preko Rijeke, a dalje iz Splita za Dubrovnik, što je već dobro poznati kružni let utorkom i četvrtkom. Do Splita se može doći i preko Pule - ponedjeljkom i petkom. Trade Air osim tih linija ima i šest puta tjedno linije za Zagreb, ponedjeljkom, srijedom i petkom u prijepodnevnim i večernjim satima. Ukupno je, dakle, deset linija s Trade Airom i dvije linije s Croatia Airlinesom, podsjeća Davor Forgić, direktor Zračne luke Osijek.

Državne subvencije
Nažalost, putnici, ali ni uprava osječke zračne luke (i ne samo osječke), ne mogu predlagati nove jadranske linije prema svojim preferencijama, jer to je u domeni resornog Ministarstva mora, prometa i infrastrukture. Forgić podsjeća kako ove linije nisu komercijalne, nego su u Programu očuvanja prometne povezanosti u RH u domaćem linijskom zračnom prometu (PSO).

- Program je to povezivanja naših regija koji subvencionira država, pa tako prijevoznik radi bez financijskog rizika - ističe naš sugovornik. Ovaj je program na snazi već četiri godine.

- Ovo je izlazna godina, a s ožujkom iduće godine nadamo se da će krenuti novi četverogodišnji program, ali i koji će biti znatno izdašniji za Zračnu luku Osijek na način da ćemo dobiti više linija i da ćemo napokon biti povezani sa Zadrom, o čemu smo izvijestili naše ministarstvo - kaže Forgić, uz želju da se budući letovi iz ovog programa počnu odvijati i s kvalitetnijim zrakoplovom nego što je to sadašnji "Turbolet 410".

Privlačenje turista
Valja podsjećati kako je Osijek, uz zagrebački, zapravo jedini hrvatski aerodrom na kontinentu, dijelom je stoga u težoj situaciji od jadranskih, pa je razložno očekivati da dobije određenu prednost i prioritet u okviru ovakvog povezivanja. Pa i u svjetlu realizacije Projekta Slavonija, Baranja i Srijem Vlade Republike Hrvatske.

- No osim što želimo na ovaj način našim ljudima omogućiti da češće i lakše dođu na Jadran, naša je ideja vodilja i vezana s perspektivom razvoja kontinentalnog turizma. Znamo da u Dubrovniku imamo turista iz Azije koji kada dođu u Europu, ovdje budu i po mjesec dana. Oni se ne kupaju i ne izležavaju na plaži, nego razgledavaju znamenitosti, prirodne ljepote, upoznaju gastronomsku i enoponudu, a to može pružiti i naš kraj. Dakle, redovite bi linije iz Dubrovnika prema Osijeku mogle biti (po)punjene tim turistima - naglas razmišlja Forgić.

Naposljetku, kako su sada u Zračnoj luci Osijek financijski stabilizirali svoje poslovanje, sredstva koje im suvlasnici, Grad Osijek i Osječko-baranjska županije, doznačuju Uprava će prvi put moći u cijelosti iskoristiti za privlačenje novih operatera (čitaj letova), i to na inodestinacijama. Ti su razgovori u tijeku. Osim toga, za danas je najavljeno da će izaslanstvo investitora iz NR Kine koje je u posjetu Osječko-baranjskoj županiji u pratnji župana Ivana Anušića posjetiti i Zračnu luku Osijek.

Dario Kuštro
BEZ AERODROMA REPREZENTACIJA NE DOLAZI
Zračna luka u Osijeku još jednom se pokazala kao dobar džoker. Naime međunarodne nogometne utakmice, pa tako i ove posljednje, između nacionalnih vrsta Hrvatske i Walesa, prema odredbama krovnih nogometnih organizacija ne mogu se odigravati u gradovima koji su od zračne luke udaljeni više od 50 kilometara. Kada su ovakve prigode tada naša luka ostvari i nešto izvanrednih prihoda, što od slijetanja aviona kojim dolaze reprezentacije, što od privatnih aviona kojima se poslije utakmice neki od reprezentativaca vraćaju u svoje klubove - kaže Forgić. Dakle, ovo je primjer obostrane koristi.
VEĆI ZRAKOPLOVI
Za letove na jadranske destinacije oduvijek se traži karta više. Sve je više onih koji na more putuju avionom, ne samo zbog bržeg dolaska, nego i zbog povoljnih cijena letova. Zbog toga u Zračnoj luci Osijek kažu kako će za sljedeću sezonu tražiti zrakoplove većeg kapaciteta.
Osječki je aerodrom, uz zagrebački, zapravo jedina hrvatska zračna luka u njezinom kontinentalnom dijelu
domaće linije
10 S TRADE AIROM i DVIJE S CROATIA AIRLINESOM
Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike