Ekonomija
RAZVOJ LUČKOG GOSPODARSTVA

Treba više iskoristiti potencijale Dunava
Objavljeno 31. svibnja, 2019.
Strateškim dokumentima EU-a predviđeno je da se prebacuje cestovni promet na ekološko prihvatljiviji način prometa

S ciljem da se podigne konkurentnost prometa na unutarnjim plovnim putovima u Hrvatskoj gospodarskoj komori - Županijskoj komori Osijek, jučer je održana zanimljiva rasprava na kojoj su sudionici analizirali modele i potencijale lučkog gospodarstva u Vukovaru i Osijeku. Okrugli stol gospodarskog foruma u okruženju luka unutarnjih voda Dunavskog sliva o modelima suradnje s budući korisnicima gospodarskih zona koje se planiraju u osječkoj i vukovarskoj luci, organiziran je u suradnji s Ministarstvom mora, prometa i infrastrukture, a o tome su raspravljali predstavnici i čelni ljudi spomenutog ministarstva, Lučke uprave Osijek, Lučke uprave Vukovar, Luke Vukovar, Visoke škole za menadžment u turizmu i informatici, predstavnici jedinica lokalnih samouprava, gospodarstvenici...
Razmatrajući rezultate analize načina korištenja gospodarske zone u lučkom području luka Vukovar i Osijek, govorilo se o mogućim modelima suradnje s budućim korisnicima zona, odnosno koncesionarima i partnerima, a sve radi privlačenja novih koncesionara u lučko područje koje bi se trebalo snažno razviti.
Kineski ulagači (CSEBA) u travnju su ove godine posjetili Osijek i izrazili, kako se moglo čuti na raspravi, interes za gospodarskom suradnjom i investiranjem u Osječku riječnu luku.
Sudionici su se usuglasili da održavanje ove rasprave predstavlja još jedan korak više prema iskorištavanju gospodarskog potencijala rijeke Drave i Dunava, poboljšanju plovne infrastrukture i novim zapošljavanjima.
Miroslav Ištuk, zadužen za plovnost u Upravi unutarnje plovidbe Ministarstva, istaknuo je da je cilj promovirati značaj prebacivanja transporta s cestovnih na riječne putove.
- Nacionalnim planom reformi predviđen je ovakav skup o važnosti unutarnje plovidbe, jer je tako predviđeno i strateškim dokumentima EU-a da se prebacuje cestovni promet na ekološko prihvatljiviji način prometa. Hrvatska je smještena na najvećem plovnom putu u Europi, naravno ne na najprometnijem, jer je to rijeka Rajna. Dunav povezuje najviše država u svijetu i moramo to iskoristiti. No, imamo određenih specifičnosti, jer osim Dunava, naši međunarodni plovni putevi - Drava i Sava - imaju problema s plovnošću, kod nas su razlike u vodostaju i do devet metara. Osim toga nama su Dunav i Sava granica, a sa Srbijom još nemamo potpisan sporazum o granici na Dunavu, tako da je projekte koje smo pokrenuli i mi i oni nemoguće dovršiti, bar ne one veće, zbog nemogućnosti dobivanja dozvola. Jer jedan od uvjeta je da znate za koji dio teritorija dozvolu dobivate - rekao je Ištuk.Podsjetio je kako u Osijeku kreće projekt u luci te da je Vukovar, jer je na Dunavu, u određenim prednostima u odnosu na druge, ali ima i nedostatke, primjerice zaleđe. "Luka nije samo mjesto s dizalicom za pretovar nego kao cijeli prostor za razvoj kapaciteta prerade i slično, što kod nas još nije toliko razvijeno", kazao je Ištuk. Darko Pejić

NOVE INVESTICIJE I PROŠIRENJE KAPACITETA
Goran Dijanović, ravnatelj LU Osijek, kaže da je osječka luka pretovarala do Domovinskog rata 3,5 milijuna tona, a sada 150 do 200 tisuća tona. Ima odličan geografski položaj, što je važno za povećanje pretovara i dolazak gospodarskih subjekata u osječku luku. Alen Jakumetović, ravnatelj LU Vukovar, kaže da pregovaraju o proširenju kapaciteta u vukovarskoj luci i nove investicije, bilježe porast prometa, prošle godine je bila na razini 350.000 tona. Jakumetović kaže kako imaju zainteresiranih investitora, ali zato trebaju novi prostor za luku.
Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike