Autoglas
A 180 D

Mercedesova limuzina koja osvaja - na prvu
Objavljeno 28. svibnja, 2019.
Možda je A 180 d najmanja limuzina koju Mercedes-Benz nudi, ali je u svakom pogledu i u svakom svom centimetru istinski Mercedes-Benz

U vremenu kada imamo dojam da crossoveri i SUV-ovi predstavljaju glavninu noviteta, Mercedes-Benz je odlučio predstaviti svoju najmanju limuzinu i prema našim predviđanjima itekako pogodio ‘‘u sridu‘‘. Mercedes-Benz A 180 d limuzina možda je najmanja limuzina koju Mercedes-Benz nudi, ali je u svakom pogledu i u svakom svom centimetru istinski Mercedes-Benz.


Vanjštinom dominiraju linije koje već poznajemo s Mercedes-Benzovih vozila. S prednje strane to je dakako A-klasa, koja opet izgleda kao mali CLS, bočna silueta otkriva dinamiku automobila koji i kada stoji kao da vozi, a stražnji kraj izgleda moćno i mišićavo. Ovakav dojam ipak je zasluga AMG Line dodatne opreme koja unatoč cijeni, koja nije mala (košta preko 22 tisuće kuna doplate), predstavlja savršeni dodatak za Mercedes-Benz A-klase limuzina. Atraktivna prednja i stražnja LED svijetla pridonose cjelokupnom dojmu, kao i atraktivne crno lakirane AMG aluminijske felge od 18 ‘‘cola‘‘. Takva vanjština samo nam služi kao nagovještaj renesanse u unutrašnjosti koju će doživjeti svaki zaljubljenik u automobile. Crno-bijela kombinacija kože, vrhunski materijali pod prstima, mali, izuzetno ‘‘mesnati‘‘, sportski kožni upravljač i MBUX sustav virtualnog kokpita i infotainmenta integriran u jedan ‘‘veliki tablet‘‘ ispred vozača čine postavu od kojih rastu zazubice. Unutrašnjost je dakako poznata iz A-klase, no u formi limuzine ima svoju novu čar. Prostranost A-klase Sedan nije upitna. Autor ovih redaka, iako visok više od 190 cm, udobno se smjestio na vozačevo ili suvozačevo mjesto, a stražnja klupa nudi pristojno mjesta za dvoje odraslih. Najveća prednost limuzine u njezinu je tovarnom prostoru, pa tako A-klasa limuzina nudi 420 litara obujma prtljažnika, koji znatno raste obaranjem sjedala.


Paljenjem A-klase, naravno na tipku, dok je ključ u džepu, čuje se lagano buđenje 1,5-litrenog dizelaša. Dakako, ovaj dizelaš plod je suradnje Renaulta i Mercedes-Benza, a već je od prije poznat pod poklopcem brojnih modela trokrake zvijezde. U radu je relativno tih, a najveća prednost je njegova potrošnja, koja se kreće oko pet litara. Valja spomenuti i ispunjavanje Euro 6d-TEMP ekološke norme pa nema bojazni od zabrane ulaska s ovim automobilom u neke od europskih metropola. Nakon uključivanja vozila ‘‘budi‘‘ se i MBUX – jedan od najnaprednijih sustava zabave i informiranja vozača i putnika u automobilu. Sustav nudi sve što bismo danas poželjeli u automobilu, od informacija do zabave, a sigurnosni elementi su na razini najskupljih modela, poput S-klase. Zasloni, njihova rezolucija, odziv i intuitivnost zadovoljit će sve, posebice zaljubljenike u tehnologiju, kakvi smo i sami. Međutim, kako smo i zaljubljenici u vožnju, vratimo se na nju.

Motor je uparen uz izvrstan 7G-DCT automatski mjenjač, koji svoj režim rada, kao i odziv papučice gasa, prilagođava odabranom režimu vožnje, od ekološke, komforne pa do sportske. Mjenjač će lako predvidjeti vaše namjere i ubaciti Mercedes-Benz A 180 d limuzinu u pravu brzinu. Ipak, za nas je motor malo slabašan pa bismo svakako odabrali snažniju varijantu.


Marin Režić
// VOZILI SMO //
PRUŽA DOBRU ZABAVU I MALO TROŠI
Motor isporučuje 116 KS, koji su dostatni za gotovo sve vozače, no uz ovako atraktivnu vanjštinu i unutrašnjost, mogao bi biti malo snažniji motor. Ubrzanje do 100 km/h traje 10,5 sekundi, no maksimalna brzina je više od 200 km/h. Ako brzina, odnosno vrijeme ubrzavanja, nije vaš ‘’đir’’, Mercedes-Benz A 180 d limuzina može pružiti mnogo zabave, posebice pogledom na potrošnju goriva. Za kraj ostaje nam cijena koja se za testni model zaustavila na 328.353,31 kuna. To je oko sto tisuća kuna više od ovog modela na njegovu startu. Dakako, veliki dio otpada na dodatnu opremu, zbog koje je ovaj automobila baš onakav kakav i treba biti – limuzina koja osvaja na prvu.