Opet kvar na pružnom prijelazu, vozači nakon pola sata čekanja obilazili spuštene rampe
Objavljeno 21. svibnja, 2019.
Lavinu su negativnih komentara na FB-stranici Policija zaustavlja - Slavonija zaradili vozači automobila kojima je u subotu na željezničko-cestovnom prijelazu Brijest prekipjelo nakon što su duže od pola sata čekali pred rampom. Polubranici su sve vrijeme bili spušteni, svjetlosna je signalizacija radila, a vlaka niotkud! U toj su se situaciji, naime, neki odvažili ipak prijeći prugu. Činili su to naizmjence, iz oba smjera.
Zakonski i sigurnosno gledano, riskirali su ne samo kaznu nego i prometnu nesreću, no kako se pogled protezao velikom dužinom i lijevo i desno, pojedinci su bili sigurni da će prijeći prugu bez ikakve bojazni od naleta vlaka. Neodgovorno, ali s obzirom na "povijest" neispravnih pružnih prijelaza - ne i neočekivano. Vozače zapravo ugrožava HŽ jer, jednostavno rečeno, nije u stanju održavati rampe ispravnima!
"Stajao sam u koloni koja se postupno produžavala. Neprestano smo svi pogledavali lijevo i desno u nadi da će naići vlak, no nije ga bilo. Odjednom je automobil iz suprotnoga smjera prešao prugu, za njim i prvi automobil u našoj koloni i tako svi redom. Vozač sam godinama i znam da to nije dopušteno, no isto tako nije dopustivo da se svako malo događaju ovakvi kvarovi na pružnim prijelazima", podsjeća Osječanin koji je želio ostati anoniman i koji je, naposljetku, također prešao prugu nakon što je poduže čekao da prođe vlak. I nije dočekao. Oni koji nisu željeli prekršiti prometne propise ostali su čekati, no čitatelju nije poznato je li naišao koji vlak, kada je kvar otklonjen i o čemu se zapravo radilo.
Pojasnili su to iz HŽ Infrastrukture, odakle stiže odgovor da je u 17.25 sati u subotu (18. svibnja) došlo do kvara na uređaju za osiguranje željezničko-cestovnog prijelaza Brijest. "Djelatnik je utvrdio neispravnost dvaju elektroničkih modula, a polubranici su ostali spušteni jer jedan od neispravnih modula nadzire sâmo područje križanja ceste i željezničke pruge", stoji u odgovoru HŽ Infrastrukture, kao i to da je za to vrijeme na snazi bila sigurnosna procedura prema kojoj bi se svi vlakovi zaustavljali ispred prijelaza i davali zvučni signal. "Smanjili su", stoji u odgovoru, "brzinu kretanja i nastavili s vožnjom tek kad su se uvjerili da su sva cestovna vozila stala". Uređaj je doveden u redovno stanje oko 19.10 sati.
Zanimljivo je da prema proceduri HŽ-a, a shodno nalogu, strojovođa mora prije prijelaza zaustaviti vlak. Nakon što se uvjeri da vozači ne prelaze preko pruge, nastavlja s vožnjom brzinom do najviše deset kilometara na sat, dok čelo vlaka ne prijeđe ŽCP, a potom nastavlja najvećom dopuštenom brzinom.
Prema Zakonu o sigurnosti prometa na cestama čl. 137. vozači se za prekršaj nepropisnog prelaska preko pruge mogu kazniti kaznom od dvije do pet tisuća kuna te dobiti zaštitnu mjeru zabrane upravljanja vozilom u trajanju od tri mjeseca, a pješacima slijedi novčana kazna od 500 kuna.
"Zakonom nisu predviđene iznimke od ovog pravila te ga vozači moraju poštovati", upozoravaju iz PU osječko-baranjske, kao i na to da su vozači trebaju izvijestiti centar 112 ili policiju na 92. "U navedenom je slučaju naš djelatnik upravljao prometom do otklona kvara nakon poziva vozača i tek u tom slučaju vozači smiju prijeći preko ŽCP-a, a u svim je drugim slučajevima to zabranjeno i izuzetno opasno", ističu u policiji.
A kakve su kazne za HŽ infrastrukturu, pitamo se.
Marija Mihelić
KRONIČAN PROBLEM NA SVAČIĆEVOJ
Učestali su problemi sa željezničkim cestovnim prijelazima u Osijeku počeli krajem rujna 2017., kada se rampa na Svačićevoj spustila, a vlaka nije bilo. Nekoliko dana poslije na istome je prijelazu vlak prolazio, a rampa je ostala podignuta. Nekoliko mjeseci poslije u Svačićevoj su vozači također bili nestrpljivi prelazeći prugu unatoč spuštenim branicima jer vlaka nije bilo nigdje na vidiku.