Autoglas
PREMIJERA: GRANDLAND X

Povratka više nema, Opel se sada definitivno okreće struji
Objavljeno 21. svibnja, 2019.
Nova verzija Grandlanda X Hybrid4 dolazi na čelo Opelove obitelji SUV-ova

Opel se okreće struji! Njemački proizvođač automobila nastavlja implementaciju ključnog elementa svog strateškog plana PACE! predstavljanjem nove PHEV (plug-in hibridno električno vozilo) verzije Grandlanda X. Elegantni Grandland X Hybrid4, najnoviji dodatak Opelovoj ponudi SUV-ova (koju čine još Crossland X i Mokka X), s opcijskim crnim poklopcem motora kombinira snagu 1,6-litrenog benzinskog motora s turbopunjačem i dva elektromotora za ukupnu snagu do 300 KS. Preliminarna potrošnja goriva prema WLTP-u/NEDC-u (s ponderom, kombinirana vožnja) iznosi 2,2 l/100 km uz emisiju od 49 g/km CO2. Planirani početak prodaje tog prvog Opelova plug-in hibrida u sljedećih je nekoliko tjedana, a prve isporuke kupcima početkom 2020. Sve je to samo korak u elektrifikaciji cijelog portfelja ove njemačke marke do 2024. i dio strategije ovog proizvođača automobila za zadovoljavanje budućih ciljeva emisije CO2. Još jedan korak na tom putu, koji uključuje i visokoučinkovite motore s unutrašnjim izgaranjem, bit će predstavljanje električne verzije nove generacije Opel Corse posve na baterije, koja će se početi podavati ove godine. Pogonski sustav modela Grandland X Hybrid4 sastoji se od 1,6-litrenog četverocilindričnog motora s turbopunjačem i izravnim ubrizgavanjem, snage 147 kW/200 KS s WLTP-ovim certifikatom i usklađenim sa standardom Euro 6d-TEMP, koji je posebno prilagođen hibridnoj primjeni. Tu je i električni pogonski sustav s dva elektromotora snage 80 kW/109 KS s pogonom na sve kotače i 13,2-kilovatsatnom litij-ionskom baterijom. Prednji elektromotor uparen je s elektrificiranim osmerostupanjskim automatskim mjenjačem. Drugi elektromotor, inverter i diferencijal integrirani su u električno pogonjenu stražnju osovinu kako bi nudili pogon na sve kotače kad je to potrebno.

Motor će se uglavnom koristiti kod srednje i veće brzine vozila, a za manje brzine i vožnju s prekidima bit će zadužen električni dio pogonskog sustava. Opel Grandland X Hybrid4 može u čistom električnom načinu rada prema WLTP voznom ciklusu proći 50 km (60 km prema NEDC-u). Ispitivanja su pokazala da je u Njemačkoj 80 % svih svakodnevnih putovanja kraće od 50 km, pa bi ti kupci mogli cijelo vrijeme voziti Grandland X Hybrid4 uz nultu stopu emisija.

Milan Bugarić
PONUDA ČETIRI NAČINA VOŽNJE
Grandland X Hybrid4 ponudit će, ovisno o željama kupaca, četiri načina vožnje: električni, hibridni, s pogonom na sve kotače i sportski. Primjerice, odabir hibridnog načina rada omogućuje automobilu da sam odabere najučinkovitiji pogon uz mogućnost prelaska na električni način rada radi vožnje s nula štetnih plinova kad se uđe u gradsko središte.