Objavljeno 21. svibnja, 2019.
Riječ je o pouzdanom obiteljskom vozilu koje ima prostranu unutrašnjost i raskošni prtljažnik sa čak 775 litara obujma
Već nekoliko mjeseci sve tri verzije Peugeota Rifter, putnički, N1 izvedba s mrežom iza stražnjih sjedala te dostavna izvedba, u velikom broju krstare hrvatskim prometnicama. Isprobali smo voziti sva tri, a najviše smo vremena proveli za upravljačem modela Peugeot Rifter Allure Blue HDI 100.
Za početak treba napomenuti kako je ovo treća generacija koja je u prethodna dva razdoblja nosila ime Partner. U Peugeotu su putničkoj i N1 verziji sada nadjenuli ime Rifter, sve kako bi se odvojili od dostavnog Partnera. Ova ušminkana verzija to će i postići, a kupci će se brzo naviknuti na novo ime. Testni model koji smo provozali je Peugeot Rifter Allure BlueHDI 100 s kratkom karoserijom. Odmah moramo reći da više ne stoji kako je Rifter mlađi brat blizanac Citroën Berlinga. Ova dva modela sada se bitno razlikuju, a što je i bio cilj Peugeotovih dizajnera. Osim promjene imena, u Peugeotu su se odlučili za niz tehnoloških noviteta, a to se prvenstveno odnosi na atraktivniji izgled kutijaste karoserije. Tu je i treća generacija i-Cockpita s logom lava. Novi putnički MCV model sada djeluje mnogo privlačnije i luksuznije, opremljen je poput limuzine i vozi se kao osobni automobil. Izvana četvrtasta kutija postala je ugodan automobil s prostranom unutrašnjošću i raskošnim prtljažnikom. Istodobno nudi raznovrsnost, modularnost i praktičnost.
Imate mnogo stvari koje treba prevoziti? Nema nikakvih problema, Rifter za to ima rješenje. Iza petih vrata, koja se podižu u zrak, nalazi se prtljažnik koji ima čak 775 litara osnovnog obujma. Ono što je bitno, pravilnog je oblika i shodno tome maksimalno iskoristiv. Ako se želi povećati obujam, mogu se srušiti stražnja sjedala, pa se u konačnici dobije maksimalnih 3000 litara obujma, a s tom zapreminom Rifter se može mjeriti sa kombijem. Putnicima na stražnjim sjedalima je olakšan ulazak i izlazak i na skučenom parkiralištu zbog stražnjih kliznih vrata.
Mjesta za odlaganje stvari u unutrašnjosti Riftera je puno, od držača za čaše na rubovima središnje konzole, pretinca ispod središnje konzole, ploče i središnjeg zaslona. Tu je i iskoristivi veliki središnji tunel između prednjih sjedala koji se može zatvoriti. I kod suvozača su tri pretinca. Mjesta u Rifteru ima za sve, a ne samo za vozača i suvozača. Već prilikom sjedanja u Rifter osjeti se veličina ovog automobila, pogotovo na vozačevom i suvozačevom sjedalu. Sjedi se povišeno, kao u kombiju, a preglednost je zahvaljujući velikim staklenim površinama, odlična. Mjesta ima i straga, pa čak i za one višeg rasta kojima koljena neće stradati. Putnici na stražnjem sjedalu u Rifteru sada mogu spuštati prozore, koje u prethodnim generacijama Partnera nije bilo moguće. Prekidač za spuštanje postavljen je odmah pokraj ručice za zatvaranje vrata.
Ispod poklopca testiranog Riftera nalazi se 1,5-litreni turbodizelski motor, koji isporučuje 102 KS s 250 Nm okretnog momenta. Kako je riječ o obiteljskom vozilu, od Riftera se ne očekuje, a i ne treba, da bude sportaš. Tristotinjak kilometara autoceste nismo ni osjetili u leđima, a odlično se ponašao i na lokalnim te gradskim cestama. Nama je tijekom testa potrošnja bila oko 6,5 litara.
Milan Bugarić
CIJENA RIFTERA I DODATNA OPREMA
Testni Peugeot Rifter L1 Allure 1.5 BlueHDi 100 s dodatnom opremom do registracije košta 192.748 kuna, a cijena bez dodatne opreme je 174.105 kuna. Od dodatne opreme tu je ugrađeno grijanje prednjih sjedala (2000 kn), 220 V utičnica (700 kn), bežični punjač mobitela (1000 kn), Grip Control + rezervni kotač (3900 kn), paket Safety Plus (2000 kn), 3D navigacijski uređaj (4900 kn) i metalik boja (3600 kn). Najpovoljniji Rifter s ovim motorom i osnovnom Active opremom dostupan je od 162.096 kuna, a s istim je motorom dobavljiv i u skupljoj GT Line opremi, kada mu je cijena 185.435 kuna.