Zdravlje
PODIZANJE JAVNE SVIJESTI

Mjerenjem arterijskih tlakova do manje amputacija zbog PAB-a
Objavljeno 20. svibnja, 2019.
Više od 200 građana je na zagrebačkom Cvjetnom trgu željelo izmjeriti omjer arterijskih tlakova na rukama i nogama u sklopu akcije "Noga glavu čuva", a preko 140 ih je uspjelo besplatno obaviti ovu novu dijagnostičku metodu čiji je cilj sprječavanje amputacija.

Među posjetiteljima akcije, koju su organizirali Grad Zagreb i udruga HEVI, bilo je i onih kojima je rezultat mjerenja tzv. AB indeksa pokazao prisutnost periferne arterijske bolesti (PAB), čije neliječenje dovodi do rizika od amputacije noge, izvijestili su organizatori. Posjetitelji su se, osim mjerenja ABI indeksa, imali priliku i konzultirati s liječnicima o svojim zdravstvenim tegobama. Akcija je, smatraju organizatori, opravdala svoj cilj, a to je uvođenje mjerenja AB indeksa u široku upotrebu u primarnoj zdravstvenoj zaštiti.

Na taj se način, ističu, može smanjiti broj amputacija noge u Hrvatskoji kojih godišnje ima oko 4000 te unaprijediti zdravstveno stanje građana. Mjerenjem AB indeksa na najbrži i najjednostavniji način može se otkriti rizik od periferne arterijske bolesti (PAB) te smanjiti rizik od amputacije noge, a posljedično i srčanog i moždanog udara.

Zbog važnosti podizanja javne svijesti o opasnostima koje za sobom nosi neliječena periferna arterijska bolest, u akciju “Noga glavu čuva“ uz Grad Zagreb i Nastavni zavod za javno zdravstvo dr. Andrija Štampar kao pokrovitelje, uključili su se Ministarstvo obrane, Kampanja Zdrave arterije/Healthy Arteries, Media instrumenti, MESI, Hrvatsko društvo radiologa, Hrvatsko društvo vaskularnih kirirga i Hrvatsko kardiološko društvo.H

Jasminka Knežević
Možda ste propustili...

RAZMISLITE O ŽELJAMA I ZADAJTE SI IZVEDIVE CILJEVE

Hodanje i vožnja biciklom izvrsni za vraćanje u formu

ŠEST NAMIRNICA ZA ZDRAVLJE PROBAVNOG SUSTAVA

Prirodni čistači organizma

Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana
1

ŠEST NAMIRNICA ZA ZDRAVLJE PROBAVNOG SUSTAVA

Prirodni čistači organizma

2

UČINITE MALI PREDAH OD TEŠKIH JELA I ZAČAS PRIPREMITE ZDRAV, JEFTIN I HRANJIV OBROK

Vrijeme je da zavolite salate - zdrave, zasitne, ukusne, a vrlo jednostavno ih pripravljamo

3

STUDIJA DOBROBITI KRETANJA

Čak je i malo vježbanja povezano s dužim životom