Autoglas
T-CROSS

Iako je najmanji, ima puno mjesta za sve
Objavljeno 14. svibnja, 2019.
Sjeli smo za upravljač najnovijeg člana Volkswagenove obitelji SUV/crossover vozila, T-Cross 1.0 TSI DSG Life. Oduševio nas je

Kad neki proizvođač automobila predstavi svoj najmanji automobil u određenoj klasi, često uz taj pojam vežemo degradaciju ponude, kvalitete, uglavnom mislimo da ćemo s manjim modelom dobiti nešto lošije nego, primjerice, s većim modelom. Moramo priznati da često i sami pomislimo na to i već unaprijed imamo manja očekivanja od takvog vozila, no onda se dogodi automobil poput Volkswagena T-Cross, koji smo provozali u varijanti 1.0 TSI DSG Life, a koji nas je oduševio s puno toga.

Volkswagen T-Cross najmanji je model u Volkswagenovoj ponudi SUV odnosno crossover vozila. Taj tip automobila izuzetno je popularan posljednjih godina jer donosi jednostavniji ulazak i izlazak iz automobila, bolju preglednost i generalno više mjesta za putnike i u prtljažniku od kakve limuzine sličnih gabarita. Iako je najmanji, Volkswagen T-Cross donosi sve navedeno i sve spomenute prednosti možemo povezati i s ovim modelom. Suprotno našim očekivanjima, T-Cross ima prostranu kabinu i mjesta za komforan smještaj četiri do pet putnika. S duljinom od 4,11 metara i visinom od 1,58 metara T-Cross je urbani crossover koji u svojoj klasi postavlja mjerila na različite načine. Prtljažnik je također prostran i ima 455 litara, a polaganjem stražnjih sjedala kapacitet raste na više od 1200 litara! Znalci će znati da je to više prostora nego u, recimo, Golfu, koji mnogi smatraju pravom mjerom za obiteljski automobil.

Odlična preglednost
Položaj za upravljačem je odličan, a, osim preglednosti, pod rukama nas veseli i fina završna obrada. Iako je interijer T-Crossa mahom izrađen od čvrste, tvrde plastike, pod prstima dojam je odličan. Nema ni traga lošim spojevima ili dojma da je riječ o nečem "jeftinom". Dojam podiže infotainment sustav integriran u središnji greben, a poznat iz drugih modela Volkswagena. Oni koji su ga već vidjeli, znaju da donosi podršku za sve što vam danas treba u automobilu, od zabave do informacija, a njegov odziv i intuitivnost rada vrhunski su doživljaj. Umjesto klasičnih instrumenata ispred vozača je virtualni kokpit koji nudi brojne informacije i prilagodljivost, a također daje bod više ukupnom dojmu interijera.

Vanjštinom je Volkswagen T-Cross zabavan i veseo. Automobil zrači nekim modernim životnim stilom i, ako ga već birate, preporučujemo neku od veselijih boja, koje ovom automobilu savršeno pristaju. LED svjetla, alukotači, skladne linije i crte koje Volkswagen T-Cross vuče od nekih svojih bratskih modela - sve je to ovdje.

Motorizacija
Prednjim krajem dominira rešetka hladnjaka i prepoznatljivo svjetlosno sklopovlje, kao i svjetla za maglu uokvirena specifičnim obručem, koji smo prvi put vidjeli na modelu T-Roc. Skladan bok završava stražnjim krajem koji donosi zanimljivo povezana stražnja svjetla preko cijelog prtljažnika. Za kraj ostavljamo koju rečenicu o pogonskom sklopu. T-Cross 1.0 TSI DSG Life, sukladno s nazivom, pokreće jednolitreni turbobenzinac snage 115 KS. Prijenos snage na kotače odvija se preko fantastičnog DSG mjenjača, a ovakva postava u ovakvom automobilu znači hrpu zabavnih kilometara i osmijeh na licu. Harmoniju koju pruža DSG teško je usporediti s ijednim drugim mjenjačem, a 115 KS čini se kao puno više, stoga smo stava da je ovaj motor sasvim dovoljan.

Potrošnja se kreće ovisno o tome koliko vam je teška noga na gasu. T-Cross možete voziti s potrošnjom od pet do šest litara, a možete i sa znatno višom, ako si date gušta za upravljačem. Sve u svemu, Volkswagen je još jednom pogodio i modelu T-Cross predviđamo dobar uspjeh. Cjenovno model kreće s nešto ispod 130.000 kuna, no naš model obiluje brojnom dodatnom opremom pa se njegova cijena zaustavila na nešto iznad 180.000 kuna. Uskoro ćemo imati na testu i osnovniju izvedbu.

S novim T-Crossom, fleksibilnim, pouzdanim i spremnim na sve avanture, često ćete privlačiti pozornost. Nije ni čudo, jer se njegove brojne dodatne funkcije teško mogu ignorirati. Svestrani T-Cross upotpunjuje program SUV vozila marke Volkswagen. Čak će i osnovna verzija ispuniti gotovo svaku želju glede upotrebljivosti, sigurnosti i povezivosti.

Milan Bugarić
// VOZILI SMO //
BROJNE SU OPCIJE MALENOG SUV-a
Volkswagenov SUV istovremeno se prezentira inovativno digitalizirano. Osim što će se bežično punjenje (wireless charging) pobrinuti za dovoljno energije u smartphoneu, četiri USB priključka (dva sprijeda i dva straga) omogućit će reprodukciju omiljenih pjesama. K tomu su opcijski dostupni sustav zaključavanja i pokretanja bez ključa „Keyless Access“ i digitalni cockpit s 8-inčnim dodirnim zaslonom infotainmenta i sustavom „Active Info Displa“ najnovije generacije. Ljubitelje čistog zvuka impresionirat će opcijski sound sustav „Beats“, koji, između ostalog, nudi 8-kanalno pojačalo snage 300 W i zaseban subwoofer u prtljažniku. Novi T-Cross raspolaže brojnim sustavima potpore koji su do sada bili rezervirani za više klase vozila. U sklopu serijske opreme dolaze sustav nadzora okoline Front Assist, uključujući sustav prepoznavanja pješaka i City funkciju kočenja u nuždi.
PONUDA S DVA BENZINSKA MOTORA
Na početku će T-Cross biti dostupan s dva benzinska motora. Dva 1.0 TSI 3-cilindrična benzinska motora s benzinskim filtrom za čestice razvijaju snagu od 70 kW/95 KS odnosno 85 kW/115 KS. Oba motora ispunjavaju najnoviju normu za ispušne plinove Euro 6d-TEMP. Uskoro će se benzinskim predstavnicima pridružiti i turbodizelski 1.6 TDI motor koji razvija snagu od 70 kW/95 KS. T-Cross u Hrvatskoj starta sa 128.868 kuna za 1.0 TSI 70 kW/95 KS s paketom opreme

Life, a snažniji model sa 85 kW/115 KS i paketom opreme Style stoji 146.511 kuna.