Autoglas
MERCEDES NAKON ŠEST GODINA STIGLA NOVA V-KLASA

S-klasa pretvorena u odličan kombi format
Objavljeno 14. svibnja, 2019.
Bolje vozilo za uživanje nismo mogli poželjeti. Iz perspektive vozača ili onih u drugom i trećem redu sjedala, svejedno je

Na katalonskim cestama isprobali smo premium van iz Stuttgarta koji je prošao tretman pomlađivanja, doduše i ne previše oku vidljiv. Zato je u prvom planu, kao velika novost, dizelaš OM 654 s 239 KS, a uživali smo u njegovoj top-izvedbi V 300d.

Kada je u autoindustriji nešto na tržištu već gotovo šest godina i u facelift izvedbi dobije minimalne vanjske promjene, onda znate da je to u svakom svojem centimetru pogođen proizvod. Upravo to možemo primijeniti na Mercedesov premium van.

Prodajne brojke potvrđuju našu tezu, a one otkrivaju čak 209.000 primjeraka aktualne V-klase na cesti. Redizajniranu izvedbu tako smo i sami imali prilike isprobati u okolici Barcelone, preciznije, Sitgesu, mjestu specifičnom po mnogočemu. Vijugave ceste i čista priroda, kao idealna pozadina, savršeno su poslužile za druženje s razlogom našeg dolaska. Ljepote u zaleđu katalonske prijestolnice kriju se iza svakog zavoja, a bolje vozilo za uživanje nismo mogli poželjeti. Iz vozačke perspektive ili one u drugom i trećem redu sjedala s VIP tretmanom, tako svejedno.

Minimalne promjene
Kao što se već u najavama moglo vidjeti, Mercedes-Benz nije išao u radikalne promjene vanjštine. Spomenimo kako je novi prednji branik s većim i širim otvorima za zrak, a maska u osnovnim verzijama nije dirana. Nekoliko je novih boja karoserije, uz proširenu ponudu aluminijskih kotača. Unutra uočavamo nove ventilacijske otvore s izgledom turbine, kao i novi dizajn instrumentne ploče. Nove su boje presvlaka i opreme, a opcijski luksuzna sjedala u drugom redu nude funkciju potpunog preklapanja, masaže leđa i klimatizacije. Multimedija je kao i prije, a višenamjenski sigurnosni sustavi i sustavi pomoći u vožnji postali su sveobuhvatniji.

No zato se u fokusu našao novi pogonski sklop, zahvaljujući kojem je luksuzni poslovno-gospodarski MPV jednostavno oduševio svojim performansama i vozačkim talentom.

Novi motor
U mirovinu je poslan stari, 2,2-litreni OM651, a nove tri pogonske izvedbe zastupa OM 654 obujma 1950 ccm, koji će se skrivati iza oznaka 220 d (163 KS), 250 d (190 KS) i 300 d (239 KS). Njemački inženjeri pozornost su posvetili i dodatnoj uštedi goriva (do 13 % u izvedbi V 250d u odnosu prema prošloj generaciji). Za te uštede dio zasluga ide i 9-brzinskom automatskom mjenjaču, koji se, po novome, ugrađuje u V-klasu. I dalje je uz standardni pogon na stražnje kotače u ponudi i integralni pogon, 4Matic.

Brojke na papiru djeluju uvjerljivo, a ni u praksi priča ništa drukčije ne zvuči. Vožnja u V-klasi donosi sličan osjećaj onome iz B-klase. Dakle, zavojite ceste ili autocesta - tako svejedno. V-klasa i dalje se nudi s tri različite izvedbe šasije. To su udobni ovjes, sportski ovjes te AGILITY CONTROL ovjes sa selektivnom kontrolom tvrdoće.

Odmah s prvim kretanjem 300d izvedbe možete osjetiti kako raspolažete pozamašnom količinom "konja". Sve je uglađeno, tako i ubrzanja, koja linearno nabiru brzine kojih bi se posramili neki automobili. Samo 7,9 sekundi do 100 km/h i krajnjih 220 km/h dovoljna su potvrda mogućnosti.

Mato Pavličević
Avanturistički duh
Krema održane prezentacije bila je V-klasa u oba izdanja Marco Polo - Marco Polo i Marco Polo HORIZON. Kamperski nastrojeno vozilo koje s potpisom Westfalia odmah u svakom od nas budi avanturistički duh. Dolazit će s istim pogonskim opcijama kao i standardna V-klasa. Iako je ova izletnička verzija teška 2,3 tone, odlično se vozi, dodatna masa malo se osjeti, a čudnih lupkanja i zvukova - nije bilo. Krovni prostor za spavanje nudi dovoljno mjesta za dvije osobe (2050 x 1130 mm) i maksimalno opterećenje od 200 kg.
209

tisuća aktualne V-klase našlo je put do kupaca
7,9

sekundi potrebno je da kombi pojuri do 100 km/h
U mirovinu je poslan stari, 2,2-litreni OM651, a tu su sada tri nove pogonske izvedbe