Ekonomija
KONFERENCIJA O VOLONTIRANJU ZAPOSLENIKA OKUPILA 150 SUDIONIKA

Hrvatske tvrtke sve aktivnije u poticanju i realizaciji volonterskih aktivnosti svojih zaposlenika
Objavljeno 8. svibnja, 2019.
Uključivanjem u volontiranje jača se povjerenje zajednice u poduzeće i stvara bolji imidž, a zaposlenici njeguju timski duh

Na trećoj Konferenciji o volontiranju zaposlenika, koja je okupila više od 150 predstavnika tvrtki, udruga i javnih institucija, predstavljena je inicijativa za Povelju o volontiranju zaposlenika, koju su potpisala čak 23 poslodavca, razne privatne i javne tvrtke te javne institucije.Inicijativa kojom se potiče sustavni pristup i aktivnije promicanje volontiranja prva je takve vrste u Europi, a pokrenuli su je Volonterski centar Zagreb, Hrvatski centar za razvoj volonterstva i Mreža za razvoj korporativnog volontiranja.
"Ovo je velik korak za razvoj volontiranja u organizacijama u Hrvatskoj. Ovo je prva povelja takve vrste u Europi, što na neki način Hrvatsku izdvaja, ali nam je i velika obveza da nastavimo podržavati razvoj volonterstva kod poslodavaca", rekla je direktorica Volonterskog centra Zagreb Jela Prgić-Znika. Povelju su potpisali Sigma, A1 Hrvatska, Addiko Bank, ANO, Anparo, dm-drogerie markt, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Erste&Steiermärkische Bank, GlobalLogic, GRAWE Hrvatska, Hrvatska Lutrija, Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti (HAKOM), Hrvatski Telekom, INA - Industrija nafte, Jadranski naftovod (JANAF), Kaufland Hrvatska, L‘Oréal Adria, Ministarstvo za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku, OTP banka, Philip Morris Zagreb, PricewaterhouseCoopers, Privredna banka Zagreb i Vertiv Croatia.
Na Konferenciji je istaknuto kako organizirano volontiranje u organizacijama stvara dobrobit za sve uključene – zaposlenike i njihove interese, poslodavce, koji dobivaju učinkovitije i zadovoljnije zaposlenike, te zajednicu, koja profitira od pomoći. Poslodavci uključivanjem u volontiranje vrlo brzo dobivaju konkretne rezultate jer se na taj način jača povjerenje zajednice u poduzeće i stvara bolji imidž, zaposlenici njeguju timski duh....
Tvrtke INA – Industrija nafte, A1 Hrvatska, dm-drogerie markt, Erste&Steiermärkische Bank, GRAWE Hrvatska, koje su 2011., u Europskoj godini volontiranja, intenzivirale volonterske aktivnosti, imale su prilike tijekom Volonterske kviskoteke predstaviti dosadašnje rezultate. INA je, primjerice, 2011. osnovala Klub volontera, koji danas ima 1400 članova i sudjelovao je u više od 240 akcija. dm-drogerie markt zabilježio je 47.656 volonterskih sati, a u GRAWE-u volontira čak 54 % zaposlenika. Ukupno je 9745 volontera iz tvrtki koje su sudjelovale na Kviskoteci od 2011. doniralo 97.163 sata, što je više od 56 godina rada jedne osobe. Inače, INI – Industriji nafte je na Konferenciji uručeno priznanje za doprinos u razvoju i promicanju korporativnog volontiranja u Hrvatskoj te za kontinuiranu podršku Volonterskom centru Zagreb u provedbi projekata i kampanja.
Afonso Borga, voditelj Mreže za volontiranje zaposlenika u Portugalu, koja okuplja čak 160 kompanija, tijekom predstavljanja aktivnosti u Portugalu naglasio je kako su tvrtke dosad surađivale sa 150 neprofitnih organizacija na 75 lokacija diljem zemlje. Zdenka Rupčić

Rijavec: Volonterske aktivnosti znatno podižu razinu sreće
Psihologinja, prof. dr. Majda Rijavec na predavanju "Volontiranje i sreća" naglasila je da postoje brojna istraživanja koja dokazuju da volonterske aktivnosti podižu razinu sreće. Tako su, primjerice, učenici koji su volontirali imali niži indeks tjelesne mase, zaposlenima se snižavala razina hormona stresa, a starijim osobama rizik od smrtnosti. U brojkama, prema istraživanju iz 1998., altruistične aktivnosti poboljšavaju životno zadovoljstvo za 24 %.

Predstavljena je i uspješna volonterska akcija pošumljavanja opožarenih područja Dalmacije Boranka.
Najčitanije iz rubrike