Autoglas
AGENCIJA PROMOCIJA PLUS:

Tvrtke dobro pogurale prodaju auta u travnju
Objavljeno 7. svibnja, 2019.
Kada gledamo modele, uvjerljivi je pobjednik travnja, sa 746 prodanih auta, Renault Clio, koji je iza sebe ostavio Škodu Octaviju (454)

Nakon tri mjeseca zatišja probudilo se automobilsko tržište u Hrvatskoj. Kako stoji u analizi agencije Promocija plus, tijekom prva četiri ovogodišnja mjeseca u Hrvatskoj su prodana 20.772 nova automobila, ili 0,5 posto manje nego u istom prošlogodišnjem razdoblju. Ono što je bitno, u travnju je zabilježen osjetan rast prodaje (8633 prodana automobila) u odnosu prema ožujku (5041), ali i lanjskom travnju (7046).

Ova optimistična brojka ne znači da su građani povećano zavukli ruku u džep i krenuli u kupnju. Povećana prodaja izazvana je kolektivnom kupnjom flotnih vozila od strane tvrtki. A da je tome tako može se vidjeti po registracijskim pločicama. Općepoznata porezna oaza za korporacijska vozila je Požega, koja je po regijskom poretku odmah iza nedodirljivog Zagreba. Registracijske s PŽ oznakom nosi 1781 novo vozilo. Osjetno je povećanje i daruvarskih registracija (DA), još jedne porezne oaze koja je na šestom mjestu. Slavonija je tu, izuzev Požege, loša. Osječka je regija tek na sedmom mjestu s 998 novoregistriranih automobila. Ispred nje su još Istra, Rijeka i Split. Na posljednjem, 20. mjestu nalazi se Virovitičko-podravska županija u kojoj su ove godine registrirana samo 82 automobila…

Inače, najprodavaniji model u prva četiri mjeseca bila je Škoda Octavia, koje je prodano 1180 komada, čime je zauzela tržišni udio od 5,7 posto. S 1129 komada i udjelom na tržištu od 5,4 posto slijedi Renault Clio, a treći najprodavaniji bio je Volkswagen Golf sa 682 primjerka i tržišnim udjelom od 3,3 posto. Među prodavanijim modelima bili su i Suzuki Vitara (644), Dacia Sandero (607), Dacia Duster (600), Opel Astra (581), Volkswagen T-Roc (542), Renault Captur (486) i Volkswagen Tiguan (472). Tržišni udjel po markama otkriva vodstvo Volkswagena s 13,6 posto, a slijede Renault s 10,8 i Škoda s 10 posto te Opel s 8,3 postotnim udjelom na tržištu.

Kada promatramo samo travanj, bila je to tijesna borba između Renaulta i Opela, koji su uvjerljivi pobjednici. S 1161 prodanim automobilom pobjednik je Renault, dok je Opel s 1149 automobila na drugom mjestu. Na trećem je mjestu Volkswagen (804), a četvrta Škoda (782). Travanj je bio odličan za PSA grupaciju jer su odlične prodajne rezultate zabilježili Peugeot (524) i Citroen (398).

Kada gledamo modele, uvjerljivi je pobjednik travnja, sa 746 prodanih automobila, Renault Clio, koji je dobrano iza sebe ostavio Škodu Octaviju (454). Opel Astra je s 439 prodanih automobila zasjela na treće mjesto. Više od 200 prodanih automobila u travnju su još ostvarili Dacia Sandero (291), Nissan Qashqai (283), Citroen C3 (276), Opel Corsa (276), Dacia Duster (248), Toyota Yaris (244), Opel Grandland X (228) i Suzuki Vitara (208). Zanimljivo, među 11 prvoplasiranih modela nema Volkswagena! No, Volkswagen je u ukupnoj prodaji ipak treći zahvaljujući dobroj prodaji pet modela.

Milan Bugarić
OPET PRODANO VIŠE BENZINACA
Prema pogonskom gorivu, tijekom prva četiri mjeseca u Hrvatskoj je prodano 59 posto novih benzinaca, 38 posto dizelaša, 0,2 posto električnih, 0,6 posto vozila na plin i 2,7 posto hibrida. Kupci najprodavanijeg Volkswagena i dalje su vjerniji dizelu (57,9%), dok je drugoplasirani Renault prodao 59,8% benzinaca. Dosljedan je pak Suzuki koji je prodao 1395 benzinaca i tek jedan automobil sa dizelskim pogonom! Najviše električnih automobila (10) prodao je Nissan, a po 6 Smart i BMW. Hrvatski kupci ove su godine kupili i dvije Tesle. Po pitanju hibrida premca i dalje nema Toyota za koju se slobodno može reći kako drži monopol. Toyota je prdala 491 hibrid, dok je na drugom mjestu Audi sa 35 prodanih hibrida.
Možda ste propustili...

POSEBNA SERIJA STIŽE U SAMO 800 PRIMJERAKA

Kia Stinger - najpotentnija sportska limuzina do sada

MERCEDES NAKON ŠEST GODINA STIGLA NOVA V-KLASA

S-klasa pretvorena u odličan kombi format