Ekonomija
BRENDIRANJE PRVI UČINCI

Uvoz junećeg mesa posustaje, prodaja “Hrvatske junetine” rasla od lani do 25 %
Objavljeno 17. travnja, 2019.
Prvi put u deset godina zaustavljen je uvoz. Lani je rastao jedan do dva posto i stagnira, kaže predsjednik Baby Beefa Darko Celovec

Prva je godina robne marke "Hrvatska junetina" za koju su se izborili tovljači, točnije Udruga za uzgoj i tov junadi Baby Beef, pod čijim je kišobranom čak 90 posto proizvodnje junetine u Hrvatskoj, želeći njome uvesti reda na tržištu, policama, točnije u rashladnim vitrinama s junećim mesom.Navršavanjem prve godine ovog branda domaći tovljači ne skrivaju zadovoljstvo, jer ističu kako godišnjicu ove marke prate pozitivne brojke i pomaci, jer prodaja tog mesa u trgovačkim lancima i mesnicama rasla je prema dvoznamenkastim stopama – u pojedinima i za četvrtinu, do 25 posto.
Nadalje, Baby Beefu priključilo se od tada više od 50 novih članica, a u ovoj godini očekuju rast uzgoja junadi između 10 i 15 posto. Takav razvoj događaja vide kao dugopriželjkivanu točku preokreta u proizvodnji i prodaji junetine u Hrvatskoj.
- Prvi put u deset godina zaustavljen je uvoz - ukupni uvoz goveđeg mesa lani je rastao dva posto, a svježeg goveđeg mesa jedan posto te se slobodno može reći da je stagnacija. Istovremeno je prodaja naše Hrvatske junetine Udruge Baby Beef rasla i do 25 posto u pojedinim trgovačkim lancima. Budući da Udruga čini 90 posto proizvodnje junetine u našoj zemlji, usudim se reći da smo i mi pridonijeli promjeni trenda. Uvjeren sam kako će taj trend još više ići u našu korist, jer smo za godinu dana dobili više od 50 novih članica i povećavamo proizvodnju. Sve to ulijeva nam optimizam - kaže predsjednik Udruge Baby Beef Darko Celovec.
Hrvatska junetina u prvoj je godini ušla u sedam velikih trgovačkih lanaca u Hrvatskoj, a značajnom rastu prodaje hrvatske junetine pridonose i mesnice gdje se opskrbljuje sve veći broj kupaca. Potvrđuju to i vlasnici mesnica. Đakovački mesar Vladimir Iletić s radnjom na Gradskoj tržnici, kaže kako su se u prvom redu kupci za 25 do 30 posto vratili mesu iz mesnica, a porastao je i interes te potražnja za hrvatskim mesom, tj. općenito za lokalnu hranu, hranu iz susjedstva, pa nas mnogi kupci sve više i konkretno pitaju odakle je stoka. Meso u našim vitrinama je od svinja i junadi iz susjednih Budrovaca, potom iz Bebrine pokraj Slavonskog Broda…, kaže mesar Vladimir Iletić.
Dosad je Baby Beef potpisao 29 partnerskih ugovora o korištenju brenda "Hrvatska junetina". Partneri koji mogu koristiti tu marku trgovački su lanci, mesnice i ugostitelji.
- Mislim da ovi naši rezultati dokazuju kako hrvatski kupci traže domaći proizvod. Pokrenuli smo naš brand kako bismo odvojili kvalitetnu, domaću i svježu junetinu od uvoznog junećeg mesa. Ne mogu se sjetiti da je ijedan sličan brand imao ovakav tržišni uzlet u samo godinu dana. Prepoznaju to i drugi, pa nam se gotovo svakodnevno priključuju novi članovi udruge. Vjerujem kako ćemo u svim značajnim pokazateljima ove godine rasti deset do 20 posto - kaže Celovec. Dodaje kako se to odnosi i na izvoz. Suzana Župan

Otvorena tri nova tržišta: Kosovo, Srbija i Crna Gora
Hrvatska junetina iznimno se cijeni na vanjskim tržištima, primjerice, tradicionalno u Italiji, pa u izvoz odlazi oko 50 posto junadi ove udruge. U posljednjoj godini otvorili su tri nova tržišta: Kosovo, Srbiju i Crnu Goru, a sada se intenzivno radi na otvaranju Turske. Inače, Baby Beef okuplja oko 330 tovljača junadi, što čini 90 posto domaćeg sektora tovnog govedarstva. Članovi udruge uzgoje oko 120.000 junadi godišnje i ostvare više od milijardu kuna prihoda. Oko 50 posto proizvodnje izvozi se kroz prodaju žive stoke za zemlje Bliskog istoka i putem prodaje mesa za Italiju.
Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana
1

HRVATSKA NA DNU PO KVALITETI PODUZETNIČKE OKOLINE

Birokracija koči razvoj

2

BANKA TRAŽI PRILIKU U HRVATSKOJ

RBA želi nove akvizicije

3

VAJDA U ČAKOVCU

Rekonstruirani pogon za preradu mesa počeo raditi