Ekonomija
UVOĐENJE NOVIH TEHNOLOGIJA

Hrvatska zaostaje za digitalnim liderima
Objavljeno 11. travnja, 2019.
U Hrvatskoj tek svaka dvadeseta tvrtka prepoznaje važnost digitalne transformacije, u Njemačkoj svaka treća
Stanje digitalizacije hrvatskog gospodarstva je loše. U Hrvatskoj tek svaka dvadeseta tvrtka prepoznaje važnost digitalne transformacije. Rezultati su to prvog istraživanja o digitalnoj spremnosti hrvatskih tvrtki – Hrvatski digitalni indeks (HDI) koje je provela hrvatska tvrtka za poslovno savjetovanje Apsolon. Anketa je, kako navode iz tvrtke Apsolon, između ostalog pokazala kako tek 15 % domaćih kompanija ima razvijenu strategiju digitalne transformacije, samo 17 % ih smatra kako je potpuno spremno na promjene koje će ona donijeti, a manje od trećine (29.7 %) transformacija pri vrhu je liste prioriteta.
Stručnjaci Apsolona, donedavno Sense Consultinga, osmislili su Hrvatski digitalni indeks (HDI) koji analizira spremnost gospodarstva na izazove koji ubrzano mijenjanju tradicionalni način poslovanja. Anketa je nedavno provedena na uzorku od 300 hrvatskih tvrtki među kojima je 65 velikih (više od 250 zaposlenika) te 235 srednjih tvrtki (od 50 do 249 zaposlenika) koje uspješno posluju u različitim regijama i industrijskim sektorima. Prema anketi čak 59 % ispitanih hrvatskih tvrtki smatra da je stanje digitalizacije hrvatskog gospodarstva slabo (47%) ili jako loše (12 %), pri čemu su velike tvrtke kritičnije u svojoj procjeni. Taj je rezultat komentirao glavni partner u tvrtki Apsolon Vedran Antoljak: "Rezultate našeg istraživanja dodatno potvrđuje Indeks Digitalnog Gospodarstva i Društva (DESI) Europske unije za 2018. u kojem je Hrvatska u kategoriji manje uspješnih zemalja na 22. mjestu od ukupno 28 država članica Europske unije. Jedan je od ciljeva našeg istraživanja da dobiveni rezultati pomognu pri unaprjeđivanju digitalne spremnosti hrvatskih tvrtki, a samim time i cjelokupnog gospodarstva. Istraživanje je pokazalo i da hrvatske tvrtke nisu dovoljno upoznate s pojmom digitalne transformacije te ju u najvećem broju poistovjećuju s digitalizacijom postojećih poslovnih modela i/ili analognih procesa". Pri usporedbi rezultata istovjetnih istraživanja, onog Apsolona za Hrvatsku te tvrtke Etventure GmbH za Njemačku, važnost digitalne transformacije prepoznalo je vrlo malo hrvatskih tvrtki (4,5 %) za razliku od Njemačke, gdje taj postotak iznosi 35 %. Velike razlike pronalazimo i kada je riječ o spremnosti zaposlenika za provedbu digitalne transformacije – samo 9 % hrvatskih tvrtki smatra da su njihovi zaposlenici spremni za taj proces, a taj je postotak 42 % kod njemačkih tvrtki. U pitanju spremnosti za digitalnu transformaciju čak 77 % hrvatskih tvrtki izjavilo je da je dobro pripremljeno za razliku od tek 35 % njemačkih tvrtki – uzimajući u obzir ekonomske i gospodarske prilike, hrvatska procjena ovdje se čini vrlo optimističnom. Z.Rupčić

Čak 59 % ispitanih hrvatskih tvrtki smatra da je stanje digitalizacije hrvatskog gospodarstva slabo (47 %) ili jako loše (12 %)
Digitalna transformacija poslovanja može donijeti brojne koristi
Digitalna transformacija poslovanja više nije pitanje izbora - ona je neizbježna i nužna. Međunarodna iskustva, a i iskustva Apsolona u projektima digitalne transformacije pokazuju da digitalno transformirane tvrtke imaju 35 posto veće prihode, dok se motivacija i produktivnost zaposlenika povećavaju i do 40 posto. Svaki odgovoran menadžer i napredniji poduzetnik koji ne razmišlja o prilagodbi poslovnog modela i uvođenju tehnologija u svoje poslovanje bit će manje konkurentan od onih koji o tome ozbiljno razmišljaju ili već provode promjene, zaključio je Antoljak. Digitalna transformacija poslovanja zahtjevan je proces koji, ako je dobro i na vrijeme pripremljen, može donijeti brojne koristi.