Novosti
UČITELJI O “ŠKOLI ZA ŽIVOT”

Reformi ocjena između dva i tri
Objavljeno 11. travnja, 2019.

Sindikat hrvatskih učitelja predstavio je u srijedu rezultate istraživanja u osnovnim školama po kojima je većina sudionika iskazala “umjereno nezadovoljstvo” eksperimentaln im programom “Škole za život”, za razliku od rezultata koje je dobilo Ministarstvo znanosti i obrazovanja.

Dvije trećine sudionika istraživanja kažu da im je opseg posla izrazito povećan zbog reforme, 90 posto ih smatra da je taj posao trebao biti honoriran, a 45 posto njih ne zna hoće li biti honoriran, rekao je voditelj istraživanja, psiholog na Institutu “Ivo Pilar” Toni Babarović. Procjene zadovoljstva različitim aspektima provedbe eksperimentalnog programa sve su ispod središnjih vrijednosti, što predstavlja njihovo umjereno nezadovoljstvo, kaže Babarović dodajući kako su učitelji najmanje zadovoljni razinom konzultiranja u osmišljavanju reforme.

Radi se o velikom istraživanju o kvaliteti sustava osnovnog obrazovanja u Hrvatskoj u kojem je sudjelovalo 6500 učitelja, stručnih suradnika te pomoćnog i administrativnog osoblja. Među njima i 328 učitelja koji su uključeni u “Škole za život”, čiji su odgovori predstavljeni na okruglom stolu.

Rezultati su iznenadili jer se u medijima govorilo o zadovoljstvu “Školom za život” izraženom ocjenom četiri, a sada vidimo da je ono između dva i tri, kazala je predsjednica SHU-a Sanja Šprem. Učitelji su očekivali administrativno rasterećenje, a dobili su još manje mogućnosti da ostvare ono što učitelj treba realizirati u razredu, kazala je.

Cijelo istraživanje dio je EU projekta "Jačanje bipartitnog socijalnog dijaloga u sektoru osnovnog obrazovanja", čiji je nositelj Sindikat hrvatskih učitelja. Obuhvatilo je pitanja o kvaliteti radnih uvjeta, izloženosti stresu, te o materijalnim i nematerijalnim pravima. Sanja Šprem je najavila da će cjeloviti rezultati uskoro biti predstavljeni hrvatskim vlastima, od kojih će se tražiti da ih ugrade u oblikovanje sustava obrazovanja.

Pomoćnica ministrice znanosti i obrazovanja Lidija Kralj smatra da se razlika u zadovoljstvu eksperimentalnim programom pojavila zato što su istraživanja SUH-a provedena prije edukacije za “Škole za život”, kad se znatno manje znalo o reformi.

Poručivši da vjeruje tim podacima, Kralj je napomenula da Ministarstvo uvažava rezultate istraživanja, pa je nakon nezadovoljstva online edukacijama poslalo na terene timove za podršku, a to će činiti i ubuduće. H
EVALUACIJA
Uz pomoć stručnjaka s Filozofskog fakulteta u Zagrebu provodi se evaluacija “Škole za život”, nakon čega će biti poznati neki aspekti uspješnosti eksperimentalnog dijela reforme, a najvažniji rezultati znat će se tek za desetak godina, kazala je Lidija Kralj. “Svi imamo posla da napravimo uspješnu reformu, radimo je zbog djece”, istaknula je pomoćnica ministrice obrazovanja.