Osijek
ISTRAŽIVANJE BOOKING.COM-A

Osječki turistički djelatnici
u top 10 po gostoljubivosti
Objavljeno 11. travnja, 2019.
Uranjek: Pružatelji usluga smještaja iznimno su značajni u promociji grada i turističke ponude
Najnovije istraživanje vodeće svjetske tvrtke za najam smještaja Booking.com svrstalo je Osijek, uz Rakovicu, Bibinje, Korenicu, Kaštela, Makarsku, Brela, Senj, Trogir i Podstranu, među deset mjesta iz Hrvatske s najbolje ocijenjenim domaćinima, pokazavši još jednom da je gostoljubivost jedan od najprepoznatljivijih čimbenika osječke i slavonske turističke ponude.


Uloga domaćina, pokazuje isto istraživanje, i dalje će biti od ključne važnosti za putnike koji ove godine namjeravaju boraviti u nehotelskim smještajnim objektima, pri čemu više od dvije trećine ispitanika u 2019. godini planira boraviti u objektu koji im omogućuje interakciju s vlasnikom objekta ili voditeljem, bilo da se radi o nekom tko je dostupan tijekom cijelog dana, ili nekom tko će im pružiti toplu dobrodošlicu prilikom dolaska.


- Vesele nas ovakvi službeni pokazatelji, jer pokazuju da poznata osječka gostoljubivost nije floskula, nego je zaista tako. Činjenica je da Grad Osijek i njegovi turistički djelatnici, u ovom slučaju pružatelji usluga smještaja, zaista rade zdušno i posvećeni su tome poslu. Njihov angažman nije sveden na puko iznajmljivanje, oni s gostima često popiju piće dobrodošlice, borave s njima, upućuju ih u kulturnu i gastronomsku ponudu našeg grada i regije te su zato značajni za promociju grada i gradske turističke ponude - komentirao je rezultate Bookingovog istraživanja Saša Uranjek, direktor Turističke zajednice grada Osijeka, dodavši da nastoje intenzivirati suradnju s pružateljima usluga smještaja, posebice onima koji su u tom poslu odnedavno, kako bi se što bolje educirali o bogatoj kulturnoj baštini grada Osijeka te ju kvalitetno prezentirati turistima.


Istraživanje je također otkrilo da su neki putnici zadovoljni s jednostavnom toplom dobrodošlicom, dok drugi imaju visoka očekivanja od svojih domaćina. Za većinu putnika glavna je prednost da se osjećaju kao kod kuće, a prednost daju i objektima u kojima imaju mogućnost iskoristiti znanje i informacije kojima raspolaže domaćin.


Ipak, vlasnici i upravitelji smještajnih objekata, pokazuje istraživanje, moraju pronaći pravi omjer kako bi svojim gostima pružili najbolje iskustvo, jer nisu svi gosti ljubitelji prisnog odnosa. Domaćinima još veći izazov predstavlja činjenica da putnici od njih također očekuju da imaju šesto čulo i znaju koliko je osobnog dodira potrebno. Potvrđuje nam to i Jasmina Krkić Poznić, vlasnica privatnog smještaja Maksimilian, u Tvrđi.


- Svaki gost je specifičan, morate pomalo biti i psiholog i procijeniti što taj čovjek želi i očekuje, što mu je potrebno. Nama se gosti često vraćaju i ono što je njima bitno jest to da znamo njihove navike, koju sobu najviše vole, što jedu za doručak, kakvu kavu piju... Što se tiče gostiju koji dolaze prvi put, naravno da ih dočekamo pićem dobrodošlice, međutim, moramo procijeniti jesu li umorni i žele li što prije u svoju sobu, ili su odmah spremni za razgovor i preporuke. Morate vidjeti ostaju li ovdje jedno poslijepodne, ili nekoliko dana, i na osnovu toga im složiti rutu. Također, morate vidjeti kakvi su im afiniteti, jer nije isto dati preporuke arhitektu koji je došao gledati secesiju, ili nekome tko je došao samo zbog vina - objašnjava Krkić Poznić.
Ivan Alilović
Neki putnici zadovoljni su jednostavnom dobrodošlicom, dok drugi imaju visoka očekivanja od svojih domaćina
ISTRAŽIVANJE
Istraživanje Bookinga provedeno je na uzorku od 21.500 ispitanika. Za svako tržište identificirane su lokacije na kojima su domaćini dobili odlične ocjene (minimalno 8,5 u rasponu od 1 do 10), od strane korisnika koji su na tim lokacijama odsjeli u posljednje dvije godine.
Možda ste propustili...

ŽUPANIJA POMOGLA U ORGANIZACIJI TERENSKE NASTAVE

Učenici livanjskog kraja u Vukovaru

Najčitanije iz rubrike