Autoglas
VOZILI SMO: ŠKODA SCALA

Češka skalinada koja ne pada nego - raste
Objavljeno 9. travnja, 2019.
S ovim potpuno novim modelom u svojoj ponudi Škoda ispisuje novo poglavlje i u svojoj povijesti i u kompaktnoj klasi

I dok se u legendarnoj pjesmi Skalinada penje i pada, u Škodi pad nije opcija. Stoga i samo ime njihova prvog pravog kompakta simbolično kazuje kako su se ovim modelom još više popeli, za stepenicu ili čak dvije. A razloga za optimizam ne nedostaje.

Uspješne brojke Fabije i Octavije, automobila koji nastupaju u vrlo traženim kategorijama, sigurno će povećati novi model koji se u paleti češkog proizvođača smjestio točno između njih. Scala, duljinom od 4362 mm, pripada kompaktnoj klasi u kojoj već desetljećima caruje Golf, a naši su nam domaćini rekli kako njome "pucaju" na cijenom jeftinije modele iz klase, protiv kojih ima snažna oruđa. To su nova tehnika, moderni dizajn kojim sada igraju i na emocije, multimedija i povezivost, visoki stupanj aktivne i pasivne sigurnosti, LED glavna i stražnja svjetla, obilje prostora za prtljagu i putnike te brojne već poslovična Simply Clever rješenja. Ovo je prvi model Škode koji je izrađen na Volkswagenovoj modularnoj poprečnoj platformi MQB-A0. Dizajn je na tragu najnovijih Škodinih modela, pogotovo Karoq i Kamiq, a glavna odlika prepoznatljivosti su prednja svjetla u obliku strijele. Ona su LED već od osnovnog paketa opreme, a njihova kućišta pokazuju kristalne elemente tipične za marku. To predstavlja poveznicu s tradicijom češke umjetnosti izrade kristalnog stakla.

Vanjske boje
Stražnja su svjetla također LED, dinamična u najjačem paketu opreme, a ovo je prva Škoda koja straga nema logo proizvođača nego pojedinačna slova na optički razvučenom staklu petih vrata. Kao sastavni dio opcijskog paketa Emotion, stražnje se staklo skladno nadovezuje na veliki panoramski stakleni krov i crni krovni spojler.

Nudi se 12 vanjskih boja te izbor aluminijskih naplataka do veličine od 18 inča, koji su i posebno aerodinamično optimizirani.

A iznutra, i više nego iznenađenje. Glede svega. Novi Škodin koncept unutrašnjosti prvi se put ovdje primjenjuje na vozilu iz serijske proizvodnje. Njegovu bit čine ugodni i mekani materijali u neposrednoj blizini vozača i putnika te novi, slobodno pozicionirani, ekran smješten visoko u gornjem dijelu prednje armature, savršeno pozicioniran u vidnom polju vozača. On može biti veličine do 9,2", a i u Scali se nudi virtualna ploča s instrumentima, veličine 10,25". Prostora ne nedostaje ni sprijeda ni straga, gdje je prostor za koljena identičan onome u Octaviji. S kapacitetom od 467 litara prtljažnik je najveći u segmentu. Opcijski je dostupno preklapanje naslona suvozačeva sjedala kako bi se mogli prevesti predmeti dužine do 2511 milimetara. Tri su paketa opreme, Active, Ambition i Style. Već od temeljnog teško je iz prve naći što bi još na Scali nadoplatili.

Prihvatljiva cijena
U poglavlju o infotainmentu najvažnije je reći kako je u osnovnoj opremi sustav Swing sa 6,5‘‘ zaslonom, a SmartLink+ dostupan je opcijski. Sustav Bolero s 8‘‘ staklenim zaslonom, nudi i tehnologiju SmartLink+. Bluetooth povezivanje s mobilnim uređajem serijski je dostupno na svim razinama opreme. Vrh ponude infotainmenta je sustav Amundsen, veličine 9,2" koji, osim funkcije 3D navigacije, ima i SSD hard disk veličine 64 GB za pohranjivanje navigacijskih karti te opcijski Wi-Fi hotspot. Navigacija, infotainment i telefonija mogu se, osim upravljanjem dodirom i gestama, kontrolirati i proširenim upravljanjem govornim naredbama.

Tri TSI benzinska motora s obujmom od 1,0 ili 1,5 litara i jedan 1,6-litreni TDI motor imaju snagu od 70 do 110 kW (95 do 150 KS). Svi motori ispunjavaju normu za ispušne plinove Euro 6d-TEMP. Benzinski motori raspolažu benzinskim filtrom za čestice, a 1,6-litreni TDI motor dizelskim filtrom za čestice. Stupnjevi prijenosa mijenjaju se ručno (5 ili 6 stupnjeva prijenosa) ili preko 7-stupanjskog automatiziranog mjenjača s dvije spojke DSG. U vožnji je kao što smo i očekivali od jednog studiozno i ambiciozno razvijenog kompakta. Precizan i izravan na volanu, stabilan na cesti, bez buke i vibracija.

I za kraj, cijena. Kod Škode je ona uvijek bila šlag na torti, pa tako i kod Scale. Cjenik kreće od 117.056 kuna, koliko stoji model Active 1.0 TSI s 95 KS. Ponuda dizela kreće od srednjeg paketa Ambition, pa model 1.6 TDI od 115 KS stoji od 151.157 kuna naviše.

Mato Pavličević
// VOZILI SMO //
IZBOR IZMEĐU ČETIRIJU PROFILA VOŽNJE
Profil vožnje Driving Mode Select utječe na reakciju elektromehaničkog upravljanja sa zupčastom letvom te reakciju motora i mjenjača. Vozač može birati između četiriju profila vožnje Normal, Sport, Eco i Individual. Za sve motore opcijski je dostupna i funkcija sportskog namještanja voznog postroja Sport Chassis Control sa sportskim voznim postrojem, koji je dodatno spušten za 15 mm. U ponudi je i paket za loše ceste s većim razmakom od tla. Trakciju prednjih kotača poboljšava serijska elektronička blokada diferencijala XDS+.

Dva bitna sustava asistencije dobiju se serijski. Potpora zadržavanja vozila na voznom traku te prednji radar koji nadzire područje ispred vozila. Opcijski Side Assist prepoznaje kada se vozila približavaju straga ili nalaze u mrtvom kutu. Tu je i sustav prepoznavanja umora, adaptivni tempomat, pomoć pri parkiranju i automatsko kočenje pri manevriranju.
IDEALNA PRILIKA ZA PROMOCIJU
Međunarodna prezentacija i test vožnje nove Škode Scale, održane su u Splitu, gdje će u nekoliko tjedana više od 800 novinara iz cijeloga svijeta imati priliku voziti novu Škodu, ali i upoznati središnju i južnu Dalmaciju. Jedinstvena je to prilika za predstavljanje turističke ponude Hrvatske te upoznavanje novinara iz drugih država s hrvatskim prirodnim ljepotama, gostoljubivošću i poslovično dobroj gastronomiji. Nakon završetka prezentacije mnoštvo će članaka u dnevnim novinama i specijaliziranim časopisima te televizijskim prilozima, osim o Škodi Scali progovarati i o ljepotama središnje i južne Dalmacije.
Možda ste propustili...

HRVATI SE POKAZALI KAO DOBRI DOMAĆINI

U Samoboru oboren rekord u okupljanju popularnih spačeka

ZATEGNUTE BORE RENAULTOVA KOMPAKTNOG SUV-A

Renault Captur: Diskretno izmijenjen odličan nasljednik