Kultura
UMJETNIČKI VODITELJ FESTIVALA LEO RAFOLT O TEMI I PROGRAMU OVOGODIŠNJEG DIONIZA

Napregnut ćemo tijela do krajnjih granica
Objavljeno 22. ožujka, 2019.
Imat ćemo radionice iz biomehanike, transkulturalnih tehnika, japanskog budoa, metode J. Grotowskog i T. Suzukija, mima i pantomime, treninge glasa kroz tijelo i pokret, itd..., najavljuje umjetnički voditelj festivala Leo Rafolt
Festival Dioniz svake godine ima drugog umjetničkog voditelja iz kadrovskih redova Akademije za umjetnost i kulturu, čime se unosi svježina novih autorskih i konceptualnih ideja u program festivala. Ove godine je pak umjetnički voditelj prof. dr. sc. Leo Rafolt, tek odnedavno zaposlen na Akademiji. Riječ je o jednom od ponajboljih mladih znanstvenoteorijskih stručnjaka širokog raspona interesa: od starije hrvatske književnosti i teatrologije pa do kulturalnih studija i književne antropologije, tako da su sve te njegove kvalifikacije i kompetencije odmah angažirane za rad na jednom od najistaknutijih brendova Akademije, festivalu Dioniz.

Zašto tijelo?
I prof. dr. sc. Rafolt priznaje da ga je pomalo zateklo takvo brzo uključivanje u veliki projekt kao što je Dioniz, takoreći odmah nakon zapošljavanja na Akademiji.

- Kad mi je kolega Robert Raponja ponudio da ove godine budem umjetnički ravnatelj festivala, priznajem, malo sam se iznenadio, ali ubrzo sam shvatio da je to jedan dobro uhodan teren koji mogu samo malo oplemeniti nekim novim rakursom – kaže Rafolt.

Na pitanje zašto je tijelo u tematskom fokusu festivala ove godine, Rafolt odgovara: - Tijelo je postalo jedno od glavnih preokupacija teorije u posljednjih nekoliko desetljeća. Polazište za problematizaciju tijela i tjelesnosti u teoriji, dakle, nije trebalo tražiti, ali nije to trebalo činiti ni u umjetničkoj praksi. Hrvatska kulturna scena iznimno je bogata različitim oblicima propitkivanja tjelesnosti, od BADco. do EUROKAZA...

S obzirom na Rafoltov znanstvenoteorijski profil, itekako se vidi interdisciplinarna širina ovogodišnjeg Dioniza u žanrovskom rasponu, od teorijske problematizacije na okruglom stolu pa do performansa.

Bogat program
- Upravo to me i veseli – kaže Rafolt: ‘‘Ta neka suigra teorije i prakse. Okrugli stol zasigurno je važan u tom smislu jer će pružiti studentima svojevrstan uvid u fenomene kao što su performans, neverbalni ili fizički teatar i sl. Usto, imat ćemo niz performansa i etida na festivalu. Jezgra festivala su, pak, izvedbe različitih gostujućih akademija i, usto, svakodnevne radionice, koje će ove godine biti posvećene temeljnim disciplinama fizičke pripreme za izvedbu i izvedbeni izražaj.‘‘
Istraživanje tijela
- Tijelo kao fenomen iznimno je zanimljiva tema i ne treba ju ostaviti po strani, posebice danas kad živimo u nekom uspavanom, a opet toliko globalnom stanju hipokinezije s jedne strane, i opće stereotipizacije svega tjelesnog s druge. Tijelo će stoga na ovogodišnjem Dionizu biti i predmet istraživanja i, nadam se, medij istraživanja, kao svojevrstan univerzalni jezik, putokaz prema ‘’iskustvu svijeta’’, kako je to jednom prilikom naglasio Merleau-Ponty – zaključuje Leo Rafolt.
Možda ste propustili...

NOĆ KNJIGE U VINKOVCIMA

Prvi put u novoj zgradi Knjižnice

MANIFESTACIJA NOĆ KNJIGE 2024. U GRADSKOJ I SVEUČILIŠNOJ KNJIŽNICI OSIJEK

Prigodni program bogat raznim događajima za sve dobi i ukuse

ILIJANA LONČAR PLESAČICA, KOREOGRAF, PEDAGOGINJA

Ples oplemenjuje, zato bi trebao biti bar djelić života svakog pojedinca

Najčitanije iz rubrike