Osijek
SAMOSTALNO SASTAVIO AUTOMOBIL TESLA - SKUPOCJENI MODEL S

Škaro: Proces je bio težak, ali jedino sam tako naučio sve o toj novoj tehnologiji
Objavljeno 21. ožujka, 2019.

Potpuno funkcionalni Model S električnog automobila Tesla danas se može pronaći u jednoj osječkoj automehaničarskoj radionici, i to ne bi bilo toliko neobično da ga jedan Osječanin, uz pomoć kolege, sa svojih deset prstiju nije sastavio od nule. Naime, znatiželjni Miroslav Škaro uspješno je "upario" jednog Teslu oštećene karoserije i jednog poplavom oštećene elektronike, koje je po sniženoj cijeni još 2017. godine kupio na dražbama u SAD-u.

- Oduvijek sam htio imati električni auto, iako imam dugu povijest s benzincima, jer sam nekoć vozio utrke i uživao u mirisu benzina i zvuku glasnih motora. No još prije deset godina uspio sam napraviti jedan primitivni električni automobil u Wartburgovoj karoseriji, s motorom iz viličara, pa od tada seže moja vjera u novu, danas brzorastuću tehnologiju - otkriva Škaro, naglašavajući kako su električni automobili danas superiorniji jer, uz to što čuvaju okoliš i smanjuju buku, imaju i znatno bolje performanse od benzinaca i dizelaša. Upravo zbog toga se okrenuo Tesli, jer je kao najbolji na tržištu donio revoluciju u automobilsku industriju.

- Iz osobnog interesa i znatiželje odlučio sam rastaviti oba automobila, ‘secirati‘ ih i naučiti kako funkcioniraju kako bih cjelokupan sustav iz jednoga sastavio u drugome, što se naposljetku pokazalo dobrom odlukom. Tromjesečni proces bio je težak, ali jedino sam tako mogao naučiti sve o ovoj tehnologiji. Taj skupocjeni auto nije me toliko zanimao koliko ono što krije u sebi, jer to je jednostavno računalo na kotačima - kazuje vrsni osječki automehaničar, otkrivajući da njegov projekt u žarkocrvenoj karoseriji danas vrijedi oko 50.000 dolara, iako je prvotna šteta na oba automobila bila procijenjena na 55.000 eura, a Model S inače stoji oko 150.000 eura.

Iako se ovaj, poput bicikla tih automobil već mogao vidjeti na osječkim ulicama, danas se opet polurastavljen nalazi na automehaničarskoj dizalici, jer Škaro njegov utor za punjenje i svjetla prilagođava europskim standardima.

- Budući da sam se prvi u RH odlučio na potez seciranja Tesle, danas mnogim klijentima pomažem pri popravljanju skupocjenih električnih auta, iako cijelo znanje o njima pretežito dugujem internetu, forumima i videima. Tome sam se posvetio jer vjerujem da će električni automobili postati naša svakodnevica i uskoro će ih biti sve više na cestama, a električna energija napajat će i naša kućanstva - predviđa Miroslav Škaro, ističući revolucionarnu važnost baterije teške 600 kilograma, koja je strukturni element Tesle, a čine je 7104 litij-ionske baterije, koje omogućuju jakost struje od 1300 ampera, pa nakon "isteka roka" u automobilima mogu još godinama napajati cjelokupno kućanstvo, a možda i susjedstvo. M.Mandić
Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike