Regija
SPOJILI STARI SPORT I ZNANOST

“Kamena s ramena” digitalna igrica - ideja učenika Gaudeamusa
Objavljeno 20. ožujka, 2019.
Igra omogućuje svakom igraču da istom silom izbacuje kamen, a u prvom je koraku važno pronaći najbolji kut
BIZOVAC/BROĐANCI - Načelnik Općine Bizovac Srećko Vuković bio je ugodno iznenađen kada su mu nedavno u posjet stigli učenici osječke Gimnazije Gaudeamus i predstavili mu svoj najnoviji projekt: manualno-digitalnu aplikaciju za Olimpijadu starih sportova u Brođancima, prvi takve vrste na ovim prostorima.Kako su i planirali, nakon samo tri mjeseca rada Gaudeamusovi su učenici završili projekt nazvan "Kamena s ramena - manualno-digitalna aplikacija za Olimpijadu starih sportova u Brođancima", u kojoj na potpuno nov način pristupaju sportu višestoljetne tradicije. To je još jedan dokaz da je Gimnazija Gaudeamus u 23 godine postojanja razvila vlastiti obrazovni standard koji je usmjeren ka individualnom razvoju svakog učenika, a da je najvažniji dio toga procesa aplikacija za ranu profesionalnu orijentaciju.

- Aplikacija omogućuje upis međupredmetnih i unutarpredmetnih korelacija te drugih ideja koje učenici zabilježe tijekom praćenja nastave. Već je nakon nekoliko mjeseci jasno vidljivo s kojim je predmetom/predmetima pojedini učenik najviše povezivao svoja razmišljanja i ideje. Na ovaj se način definira izborni predmet. Učenik slobodno bira teme eseja unutar ostalih predmeta i povezuje ih s izbornim predmetom koji je izdvojila naša aplikacija. Nakon prvog kruga ovakvih eseja postaje vidljivo koje područje učenika više zanima, npr. ako je učenikov izborni predmet biologija, razjasnit će se je li predmete više povezivao s područjem genetike, botanike, zoologije ili nekom drugom granom znanosti, a poslije provedbe navedenih koraka unutar profesionalne orijentacije, svakom se učeniku dodjeljuje stručni mentor koji ga dalje vodi kroz proces razrade ideja i provedbe konkretnih projekata - pojašnjavaju u Gaudeamusu svoj koncept rada s učenicima, čiji je jedan od rezultata i ovaj najnoviji projekt.

Na temelju tog procesa, gimnazijalci Gaudeamusa čiji je izborni predmet informatika - Antun Glumac, čije su zone interesa elektrotehnika i radiodizajn, Borna Bengez, kojega posebno zanima programiranje, Roko Rosso čije je područje interesa video i fotografija, te Fran Lončar, koji je sudjelovao u pripremi projektne dokumentacije i opisu igrice - odlučili su "modernizirati" Olimpijadu starih sportova, ali ju i povezati s nastavnim planom i programom odnosno s predmetima iz STEM područja. Obradili su igru kamena s ramena te izradili njezinu digitalnu verziju odnosno digitalnu igricu. Igra omogućuje svakom igraču da istom silom izbacuje kamen, ali je u prvom koraku važno pronaći kut koji će omogućiti da taj kamen odleti na maksimalnu udaljenost. Nakon procjene, učenici upotrebljavaju svoja znanja iz matematike i fizike kako bi napravili matematički izračun kuta pod kojim će kamen odletjeti na najveću udaljenost, a samim tim i provjerili točnost svoje procjene. Na isti način izračunava se i sila koja je potrebna da bi kamen došao u Zemljinu orbitu i da oko nje kruži poput satelita, ali također i sila koja je potrebna da bi kamen mogao napustiti Zemljinu atmosferu i Sunčev sustav, pri čemu učenici opet mogu izračunati koju udaljenost od svakog pojedinog planeta kamen treba proći a da ne padne na planet nego da ga gravitacija tog planeta ubrza i usmjeri prema sljedećem planetu.

Načelnik Vuković ne krije koliko ga je oduševio rad osječkih gimnazijalaca, kojima je i osobno pomagao u pripremnoj fazi projekta i obilasku Olimpijskog stadiona u Brođancima te ustupanjem sve dosad objavljene literature o Olimpijadi starih sportova i sportovima zastupljenim u njoj.

Lidija Aničić
Učenici znaju čemu služi naučeno
- Ovakav pristup omogućuje učenicima da puno prije završetka svog redovitog obrazovanja postanu vrhunski stručnjaci u svojoj profesiji i, što je najvažnije, budu učenici koji ne uče napamet i ne postavljaju pitanja poput ‘A što će mi to u životu?’, već im je savršeno jasno kako će to što su naučili sutra primijeniti na svom radnom mjestu. Važno je shvatiti da su digitalna tehnologija i programiranje samo alat koji omogućuje vrhunskim stručnjacima da svoje kreativne ideje lakše provedu u djelo - poručili su iz Gaudeamusa.
Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike