Autoglas
GENEVA 2019.

Rimčevi proizvodi se već nalaze u drugim autima
Objavljeno 19. ožujka, 2019.
Ruski koncern Nami priredio je senzaciju predstavivši Aurus L700, čak sedam tona tešku novu predsjedničku limuzinu Vladimira Putina

Toyota je na nedavni Salon automobila u Ženevi dovezla svu silu noviteta, a njihova zvijezda bila je peta generacija sportske Supre. Matt Harrison, izvršni dopredsjednik Toyota Motor Europe, rekao je kako Supra GT 4 Concept pokazuje jedan smjer kojim brend GR može ići u budućnosti. Drugi smjer, kojim su već ‘‘krenuli‘‘, spojiti je brend GR s Toyotinim osnovnim modelima, posebice Yarisom i Corollom. Uz sportsku Corollu, GR Sport Toyota prikazao je i Corollu Trek. Dostupna je samo kao karavan s izborom od 1,8 ili 2,0-litrenog samopunjujućeg hibridnog pogonskog sklopa. Osim toga, električni Prius dobio je inteligentni pogon na sve kotače.

Volkswagen je, kao i uvijek, priredio vatromet noviteta. Tu ima svih vrsta pogona, benzina, dizela, hibrida i potpuno električnih vozila. A tu je mali buggy osvojio simpatije svih. I.D. Buggy je njihova nova definicija legandarnog buggya, nekadašnjeg simbola slobode i zabave. Svjetsku premijeru imao je redizajnirani Multivan T6, svjetla pozornice ugledao je osvježeni Passat, tu je i sportski T-Roc R, a ipak najveća zvijezda ovdje bio je mali SUV T-Cross. Odmah je osvojio simpatije javnosti, a iako je postavljen na mehaničku osnovu Pola, od njega se vidno razlikuje, izvana i iznutra. Rekli bismo da je osuđen na uspjeh.

Volva nije bilo, ali je zato predstavljen pri serijski model električnog brenda Polestar. Fastback s pet vrata, 400 konja i 660 Nm spreman je za proizvodnju, a najavljuje se doseg od 500 kilometara. Ovim automobilom i najavljenom netocijenom od 39.000 eura izravno ulaze na teren Teslinog Modela 3. Kao i glavni konkurent, moći će se nabaviti online.

Putinova zvijer
A pored sve egzotike posebno se izdvajao ruski koncern Nami koji je priredio senzaciju. Osim serijske limuzine Aurus Senat izložili su ‘‘obični‘‘ serijski model, kao i novu predsjedničku limuzinu Vladimira Putina. Impresivna krstarica nikoga ne ostavlja ravnodušnim. Dizajn ovog automobila razvijan je za domaći javni i gospodarski sektor Rusije. To je bio primarni cilj. Osim toga, trebao je biti moderan kako bi zainteresirao i druge kupce kojima trebaju automobili ove kategorije. Hibridni pogonski sklop pripada u sam vrh današnje tehnologije, a osnova mu je benzinski V8 turbomotor. Limuzinu je Putin već prigrlio, a sada se nudi i potencijalnim europskim kupcima. S nevjerojatnih 6,63 metra dužine i međuosovinskim razmakom solidnog kompakta (4,3 m), Aurus Limousine L700 čita bukvicu i danas zaboravljenom Maybachu 62, ali i novim modelima britanskog Rolls-Roycea. Koža, drvo i metal dominiraju, a tu su i digitalni kokpit i vrlo bogati infotainment. Naravno, svi danas uobičajeni sigurnosni sustavi su ugrađeni. I sve se može dodatno začiniti beskrajnim mogućnostima personalizacije.

Rimac i C_Two
Moramo se još jednom osvrnuti na Matu Rimca koji u Ženevi rekao kako C_Two dogodine konačno prestaje biti konceptnim automobilom, kreće njegova serijska proizvodnja i prve isporuke.

- Ponosan sam što u Ženevi predstavljam svoju tvrtku i svoju zemlju, no ovaj put ne s novim modelom automobila, nego s proizvodnom komponentom, šasijom od kompozitnih materijala u jednom komadu, iznimno laganu, što će nama, ali i drugim proizvođačima, moći poslužiti kao osnova za proizvodnju velikog broja najnaprednijih električnih automobila - rekao je Rimac, koji nije propustio priliku još jednom pohvaliti praktički sve zaposlenike svoje tvrtke čiji se proizvodi, kako je posebno ponosno istaknuo, nalaze u nizu automobila drugih proizvođača predstavljenih u Ženevi.

K tome, a zanimalo je mnoge, C_Two dogodine konačno prestaje biti konceptnim automobilom, kreće njegova serijska proizvodnja i prve isporuke. Svakako, bit će to razlog i za osmišljavanje novih modela, tako da je Rimac još jednom potvrdio svoje sve znatnije participiranje na velikoj automobilskoj sceni. Štoviše, a to se moglo vidjeti i na svakom koraku ovogodišnje Geneve, Rimac ide u red mlade generacije koja osmišljava novu globalnu mobilnost. Evidentno je, naime, bilo da je s ove prestižne automobilske smotre izostao cijeli niz znanih proizvođača – prije svih istaknimo gigante poput Opela i Forda – ali je zato došla prava vojska znanih tunera, proizvođača elektromobila, kao i onih koji su vrlo duboko zašli u definiranje autonomne vožnje.

Mato Pavličević/Milan Bugarić
// SALON AUTOMOBILA //
STRUJA JE BILA I PRIJE 114 GODINA
Kada bi se gledala samo suha statistika, može se lako doći do zaključka da se Ženeva vraća svojim korijenima, na početak 20. stoljeća. Prvi salon automobila svoja je vrata otvorio davne 1905., a 114 godina poslije, postotak izloženih modela, glede pogonskog sklopa, gotovo je identičan! Naime, početkom prošlog stoljeća, dok naftni lobi nije bezuvjetno diktirao pravila na automobilskom tržištu, broj automobila koje je pogonila struja bio je znatan. Povijesne brojke kazuju kako je u prva dva desetljeća 20. stoljeća i više od 30 posto automobila pokretala električna energija! Kako su se proteklih godina promijenjeni trendovi u proizvodnji automobila, pretpostavlja se će postotak novih električnih automobila već 2020. dostići tu brojku. Jedina razlika između Ženeve nekada i sada je da više nema automobila koje je pogonila - para! Možda se obnovi tek poneki muzejski primjerak.
Tuning kuće su došle sa zvijerima
U Ženevi su se predstavile i tuning kuće koje predstavljaju svoje verzije serijskih modela. Dizajneri i mehaničari Brabusa uvijek prirede nešto posebno, a za Ženevu su se odlučili doraditi Mercedes-Maybach S650. Snaga 6,0-litrenog V12 motora povećana je sa serijskih 630 KS i 1000 Nm okretnog momenta na čak 900 KS i 1500 Nm okretnog momenta. TechArt je odlučio predstaviti finalnu verziju Porschea 911 991.2 Turbo S, a napravit će samo deset primjeraka. Snaga 3,8-litrenog motora povećana je na čak 770 KS uz 920 Nm okretnog momenta. Do stotke sprinta za 2,5 sekunde, a maksimalna brzina iznosi 340 km/h.