Učionica
STALNO OSUVREMENJIVANJE INTERDISCIPLINARNOGA MEĐUSVEUČILIŠNOGA DOKTORSKOGA STUDIJA PODUZETNIŠTVO I INOVATIVNOST

Program na engleskom jeziku i kvalitetna tehnološka potpora za „učionicu bez granica“
Objavljeno 19. ožujka, 2019.
Međunarodna dimenzija interdisciplinarnoga međusveučilišnog doktorskog studija Poduzetništvo i inovativnost bila je prisutna od samoga pokretanja studija 2010. godine jer su inozemni profesori i studenti dolazili i dolaze u Osijek.

Izvođenje studija na engleskom jeziku imalo je ključan utjecaj na privlačenje studenata izvan neposrednoga (hrvatskoga) okruženja. Istodobno, povećano zanimanje inozemnih studenata otvorilo je pitanje tehnološke potpore u radu sa studentima, a upisani studenti iz Kanade, Nigerije, Kosova, Grčke, Katara i drugih zemalja nametnuli su traženje rješenja u stvaranju online učionice. Prije dvije godine počela je primjena Skypea u nastavne svrhe, zatim Adobe Connecta i sada Zoom platforme. Bio je to proces učenja i za nastavnike i za doktorande s izvrsnim rezultatima. Nije zatvorena mogućnost da studenti dođu u učionicu/predavaonicu u Osijek, ali je otvorena mogućnost da studenti koji ne mogu fizički biti nazočni na predavanju u učionici ipak sudjeluju putem korištenja tehnološke potpore. Nastavnici prof. dr. sc. Sanja Pfeifer, prof. dr. sc. Nataša Šarlija, prof. dr. sc. Marijana Zekić Sušac, prof. dr. sc. Slavica Singer, professor emeritus, izv. prof. dr. sc. Josipa Mijoč, prof. Allan Gibb (UK), prof. Ulla Hytti i prof. Jarna Heinonen (Finska), prof. Harmen Jousma (Nizozemska), prof. dr. sc. Sunčica Oberman Peterka i drugi tako su držali i drže nastavu i doktorandima u predavaonici koju usporedno slušaju i prate doktorandi diljem svijeta.

Najveći je problem bio osigurati čujnost, vidljivost i uključenost studenata u raspravu, ali korištenje Zoom platforme i to omogućava. Iz cijeloga iskustva naučene su lekcije kako za internacionalizaciju Sveučilišta u Osijeku – što znači da studenti širom svijeta shvate da je posrijedi mjesto na kojem se mogu naučiti korisne stvari – programi moraju biti na engleskom jeziku (ili na jeziku koji može privući studente iz nekog posebnoga jezičnog područja) i moraju se osigurati tehnička i organizacijska potpora za učenje na daljinu. Engleski jezik i učenje na daljinu osiguravaju međunarodni karakter studija, doprinose internacionalizaciji profila sveučilišta i proširuju tržište, ali to zahtijeva strateško opredjeljenje sveučilišta i investicije u tehničku i ljudsku opremljenost. Više o studiju može se pronaći na internetskoj stranici studija: http://www.ices.hr/doktorski-studij/.

Upis je novoga naraštaja u tijeku.
Tomislav Levak
Rezultat EU Tempus projekta

Interdisciplinarni međusveučilišni doktorski studij Poduzetništvo i inovativnost rezultat je EU Tempus projekta kojim je pokrenut Međunarodni centar za poduzetničke studije kao organizacijski okvir izvođenja studija. Ekonomski fakultet u Osijeku logistička je platforma izvođenja studija. Izvođenje studija temelji se na potpisanom sporazumu među pet sveučilišta (Osijek, Maribor, Klagenfurt, Turku i Durham) koji omogućava nastavak suradnje kroz mobilnost doktoranada u području poduzetništva, ali i sudjelovanje profesora s tih sveučilišta u izvođenju programa toga doktorskog studija.
Možda ste propustili...