Zdravlje
NOVA STUDIJA

E-cigarete povećavaju rizik od srčanog udara i depresije
Objavljeno 18. ožujka, 2019.
E-cigarete povećavaju rizik od srčanog udara i razvoja depresije, pokazali su rezultati nove studije predstavljeni na nedavno održanoj godišnjoj konferenciji Europskoga kardiološkog društva u Londonu.

Istraživanje koje je vodio dr. Mohinder Vindhyal, docent na Medicinskom fakultetu Sveučilišta Kansas u Wichiti, pokazalo je da je rizik od srčanog udara kod pušača e-cigareta veći 55 posto u odnosu prema nepušačima.

Usto su u 44 posto slučajeva kod pušača e-cigareta zamijećeni cirkulatorni problemi, 30 posto veći rizik od moždanog udara te 10 posto veći rizik od razvoja koronarne bolesti.

Dosad nismo znali puno o tomu na koji način e-cigarete mogu utjecati na zdravlje srca, a najnoviji bi podatci mogli biti "poziv na buđenje", osobito mladim ljudima, rekao je dr. Vindhyal podsjetivši da danas postoji više od 460 brendova e-cigareta i više od 7700 raznih okusa.Električne cigarete, zvane i "parilice" i "pučkalice", spravice su na bateriju koje simuliraju iskustvo tradicionalnog pušenja cigareta. "Zdravije" su od cigareta, no na vidjelo izlazi sve više njihovih loših strana. Uređaji ispuštaju isparavani nikotin koji, umjesto da ga korisnik udahne, jednostavno zadrži u usnoj šupljini i ispuhne.

U najvećoj dosad provedenoj studiji o zdravstvenim posljedicama e-pušenja, ustanovljeno je i da su, u usporedbi s nepušačima, korisnici električne cigarete, uz povećane rizike od srčanog i moždanog udara, kardiovaskularnih bolesti i problema s cirkulacijom, u dvostruko većoj mjeri izloženi razvoju depresije, tjeskobe i ostalih emocionalnih poremećaja.

Istraživanje je provedeno tijekom trogodišnjeg razdoblja na 94.467 ispitanika."Pušenje cigareta bez sumnje je opasnije od pušenja elektroničkih cigareta, no to ne znači da je e-cigareta sigurna, osobito kada su posrijedi nabrojeni zdravstveni rizici", kazao je dr. Vindhyal.H
Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana
1

ŠEST NAMIRNICA ZA ZDRAVLJE PROBAVNOG SUSTAVA

Prirodni čistači organizma

2

UČINITE MALI PREDAH OD TEŠKIH JELA I ZAČAS PRIPREMITE ZDRAV, JEFTIN I HRANJIV OBROK

Vrijeme je da zavolite salate - zdrave, zasitne, ukusne, a vrlo jednostavno ih pripravljamo

3

STUDIJA DOBROBITI KRETANJA

Čak je i malo vježbanja povezano s dužim životom