Osijek
UZ SVJETSKI DAN POTROŠAČA

Nakon 13 godina bez Savjetovališta "Potrošačkog foruma"
Objavljeno 16. ožujka, 2019.
Lani je Savjetovalište “Potrošačkog foruma” u 9 mjeseci obradilo čak 4593 pritužbe

Nakon 13 godina rada i rasta u svome sektoru osječka udruga "Potrošački forum" obilježila je 15. ožujka, Svjetski dan potrošača, u nikad tužnijoj atmosferi. Njezino Savjetovalište, koje je samo tri mjeseca prije, od ponedjeljka do petka od 9 do 15 sati, pružalo besplatnu pravnu pomoć za prosječno 40 građana dnevno, sada vrata otvara tek utorkom, na dva sata, kada telefon udruge ne prestaje zvoniti te kada volonteri uspiju pomoći samo nekolicini osoba.

Naime, kako smo više puta izvještavali u posljednjim danima 2018., Savjetovalište za zaštitu potrošača osječkog "Potrošačkog foruma" više ne radi jer je Ministarstvo gospodarstva nakon 13 godina odbilo financirati rad svih šest savjetovališta za zaštitu potrošača u Hrvatskoj ne raspisavši natječaj za financijsku potporu o kojoj je ovisio njihov rad.

"Svaki smo dan radili u punom radnom vremenu, javljali smo se na dva telefona, odgovarali na mailove, ured nam je bio pun građana. Bilo je situacija da tijekom dana nisam uspijevala napisati običan dopis jer je stalno netko bio tu i trebao pomoć. Snosili smo i punu odgovornost za savjete koje smo davali građanima, što znači da su nas oni, ako bismo im dali savjet koji bi im naštetio, mogli tužiti. Osim što smo pomagali u konkretnim slučajevima, mi smo iz te interakcije s građanima iščitavali trenutno stanje, što se događa u društvu i prepoznavali situacije koje su pogađale veći broj potrošača te smo odmah reagirali prema institucijama. Na taj smo način za sve ove godine potrošačima otvorili put prema jako puno institucija. Svuda su nam vrata bila otvorena, i sve su naše sugestije bile ozbiljno razmatrane. Postigli smo vrlo visoku razinu prepoznatljivosti. Danas kao subjekt koji u tolikoj mjeri može pomoći građana više ne postoimo. No to ne znači da ćemo odustati. Trudimo se koliko možemo održati udrugu", kaže Mira Brumerček Lukačević te ističe kako o Savjetovalištu "Potrošačkog foruma" i njegovu značenju za svakodnevnicu građana najbolje govori statistika njihove posljednje godine rada koju je financiralo Ministrastvo gospodrastva.

U devet mjeseci 2018., točnije, od 1. travnja do 31. prosinca, Savjetovalište za potrošače osječke udruge "Potrošački forum" obradilo je čak 4593 pritužbe građana zbog kršenja njihovih potrošačkih prava. Građani su se najviše žalili na usluge trgovaca, na koje se odnosi više od polovine njihovih pritužbi. Točnije, na kršenje potrošačkih prava u trgovini u Savjetovalištu se požalilo 1805 osoba, od kojih su čak 1843 osobe imale problem vezan uz materijalni nedostatak proizvoda koji su kupili, a koji se pokazao već pri samome otvaranju uređaja ili nakon nekoliko mjeseci uporabe. Očekivano, odmah iza trgovaca na meti prigovora građana zbog kršenja potrošačkih prava pružatelji su javnih usluga, koji su bili uzrok 1173 problematične situacije zabilježene u Savjetovalištu "Potrošačkog foruma". Najviše je pritužbi zabilježeno u sektoru usluga elektroničkih komunikacija, u čemu prednjači nepoštena poslovna praksa pri sklapanju ugovora, nezadovoljstvo iznosima računa i kvalitetom usluge. Slijede pritužbe i na račune distributera električne enregije te tvrtki za javnu vodoopskbu i odvodnju. Od travnja do prosinca 2018. Savjetovalište je zabilježilo i 181 pritužbu potrošača u kategoriji financijskih usluga i usluga osiguranja, od kojih se njih 128 odnosilo na financijske, a 50 na konkretne usluge osiguranja.

Ivana Solar
Mira Brumerček Lukačević

Od potrošača koji su u Savjetovalištu potražili pomoć njih 80 % učinilo je to obrativši se udruzi “Potrošački forum” izravno - telefonski (1357), elektroničkom poštom (665) i dolaskom u ured (491).
Možda ste propustili...

ZNAK SUOSJEĆANJA I POTPORE PARIZU

Viseći most zasvijetlio u bojama francuske zastave

PREKOGRANIČNA SURADNJA HRVATSKE I MAĐARSKE

Ostvarili čak 94 projekta vrijedna oko 90 mil. eura

Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana
1

KINESKO IZASLANSTVO U ZRAČNOJ LUCI

Kinezi procjenjuju potencijal za ulaganje u Slavoniju i Baranju

2

ŽUPANIJA POTPISALA UGOVOR S BANKAMA

Subvencioniranje kamata na kredite za stan ili kuću

3

KBC - MAKSILOFACIJALNA I ORALNA KIRURGIJA

Ako se otkriju na vrijeme, tumori glave su izlječivi

oglas