Autoglas
SALON AUTOMOBILA: GENEVA 2019.

Došlo je manje izlagača, ali je i dalje spektakularno
Objavljeno 12. ožujka, 2019.
Pod istim krovom izloženi su jeftini cestovni auti, superautomobili i egzotika

Salon iznad obala ženevskog jezera specifičan je po mnogočemu. Nama je najzanimljivije to što se samo tamo mogu pod istim krovom vidjeti i obični jeftini cestovni automobili i brojna egzotika, superautomobili i prerade kakvih nema nigdje drugo.

Tradicionalno, dan prije otvorenja proglašen je europski automobil godine. Slavio je potpuno električni Jaguar, i-Pace. Nažalost, na sajmu Jaguar i bratski mu Land Rover nisu nastupili. Od velikih proizvođača izostali su još Hyundai, Opel, Ford i Volvo, no zato su ovi prisutni uspješno popunili "prazninu". Alfa Romeo otkrio je očekivanu, ali ne i službeno najavljenu zvijezdu. Mali SUV Tonale dijeli podvozje i tehniku s uspješnim Fiatom 500X i Jeepom Renegade, a u Alfi kažu kako nećemo dugo čekati na serijski model koji stiže 2020., i to s hibridnim pogonom.

Svoj slogan Napredak kroz tehnologiju Audi je usmjerio prema elektromobilnosti. Pokraj serijskog e-Trona i e-Trona GT, na Audijevu izložbenom štandu pažnju su privlačili Q4 e-tron concept, ali i još uvijek zamaskirani prototip crossovera e-tron Sportback. Ovaj automobil vidjet ćemo bez maske do kraja godine. Doseg ovog emotivnog kupea više je od 400 km po WLTP standardu.

Kod BMW-a brojka sedam bila je u središtu pozornosti i kad je riječ o novoj limuzini serije 7 i kad se pogleda impresivni SUV X7. Svoje M verzije dobili su X3 i X4, a nova serija 3 stigla je s oznakom M Performance i s motorom od 374 konja.

Citroën u Ženevi slavi svojih prvih sto godina. U to ime dovezli su neke od najslavnijih modela iz povijesti, ali i dva zanimljiva koncepta. Prvi je Ami One, koji je njihova vizija urbane mobilnosti u budućnosti. Potpuno je električan, s dva sjedala i namijenjen je sustavima car sharinga. Brzina je 45 km/h, pa za vožnju neće trebati vozački ispit. Impresivni Space tourer Citroënist namijenjen je svakodnevnoj upotrebi, ali i vikend avanturama. U jednome nudi putničko vozilo, radni prostor i kamper. Dacia nakon rekordne 2018. predstavlja ograničenu seriju Techroad. Odnosi se na Duster i Logan te modele iz obitelji Stepway (Sandero, Logan MCV, Lodgy i Dokker) u novim bojama, crvenoj Fusion i sivoj Highland.

 

Honda je razvila novo električno vozilo s fokusom na funkcionalnost. Honda e Prototype ima domet viši od 200 km i ‘brzo punjenje’ baterije u 30 minuta. Službene rezervacije otvorit će se na odabranim tržištima diljem Europe početkom ljeta, a do danas je zaprimljeno čak 15.000 prijava za interes vezanih uz ovaj elektromobil.

Kia svoju budućnost vidi u svim pogonskim opcijama, iako je pažnju kod nastupa u Ženevi najviše posvetila hibridima i električnim automobilima. Zvijezda je bio novi, potpuno električni Soul. To je produkcijski auto, a doseg mu je 450 km po WLTP-u i više od 600 km po NEDC standardu. Stoga u Kiji vjeruju da će glede dometa zadovoljiti većinu potreba ljudi koji razmišljaju o kupovini električnog automobila.

Lexus je imao europske premijere, LC Convertible concept te coupe RC-F sa 464 KS.

Uz proslavu 30 godina roadstera MX-5, Mazda je svoj nastup podredila potpuno novoj generaciji svog kompakta, Mazde 3. I pokraj toga, priredili su veliko iznenađenje, kompaktni SUV koji se smjestio između CX-3 i CX-5. Mazda CX-30 u prodaju stiže već krajem ljeta. U Mazdi su uvjereni kako će biti pravi hit i da predstavlja upravo ono što tržište treba.

Mobilnost Mercedes
Prvi je čovjek Mercedesa Dieter Zetsche na press-konferenciji rekao kako je uzbuđen oko vozila koja predstavljaju zato što su ona dokaz da je budućnost mobilnosti u Mercedesu već u tijeku i u tehnologiji i u dizajnu. Nastavit će s elektrifikacijom Mercedes-Benz game, kao i s elektrifikacijom komercijalnih vozila, zato što će vožnja s nultom stopom emisija u javnom prijevozu brzo pomoći kako bi život u gradovima bio čišći i ugodniji. Mitsubishi je, osim novog pickupa L200, premijerno prikazao još jedan redizajn kompaktnog ASX-a te atraktivnu studiju Engelberg Tourer.

Nissanov prototip IMQ krasi napredna tehnologija i dizajn koji označuju novi smjer za sljedeću generaciju njihovih crossovera. Tu smo vidjeli i Nissan GT-R50 by Italdesign. Ultimativni GT-R kreće u proizvodnju i počinju se zaprimati narudžbe za 50 primjeraka vozila. Cijene za ovaj cestovni bolid od 720 KS kreću se od 990.000 eura naviše, prije poreza i bez dodatne opreme.

Kod Peugeota je bilo više struje nego benzina. Predstavljeni su novi hibridni sklopovi, kao i hibridni sportski 508 s ravno 400 konjskih snaga. Mnogi su zvijezdom Ženeve proglasili novi Peugeot 208. Njime se nudi novi pogled na gradsku mobilnost jer će se već od samog starta nuditi s pogonom na benzin, dizel i struju.

Porsche je predstavio osvježeni model 911, koji je već desetljećima njihov nosivi stup. Ima poboljšanu upravljivost s novom šasijom, većim gumama, širim tragom kotača sprijeda i jačim motorom. Automobil je jednostavno brži i jednostavniji za upravljanje je te sigurniji. Kabriolet ima meki krov koji je unaprijeđen u odnosu prema prethodniku, otvara se i zatvara brže. Potrebno je samo 12 sekundi da se otvori ili zatvori, a to se može napraviti tijekom vožnje i pri brzini do 50km/h.

Globalni Seat
Renault je pokazao potpuno novi Clio, automobil koji je i kod nas u samom vrhu prodaje. Nudi nove mogućnosti za personalizaciju, kao i inovacije u povezivanju zahvaljujući novom sustavu Renault Easy Connect.

Seat je ovdje prvi put globalno predstavio svoja dva konceptualna vozila. El-Born je prvo stopostotno električno vozilo koje se temelji na modularnoj električnoj platformi (MEB) Volkswagen koncerna. Cupra Formentor je plug-in hibridni SUV s vrhunskim performansama i sportskim karakterom. To je ujedno prvo vozilo razvijeno specifično za ovu marku. Simpatični Seat Minimó gradsko je vozilo od kojeg se očekuje da unese revoluciju u segment urbane mikromobilnosti.

Subaru je, pokraj atraktivnog koncepta Viziv, pokazao potpuno novu generaciju Forestera, a Levorg je dobio 2,0-litreni bokser motor.

Suzuki nije imao novih modela, a aktualna gama sjajno im se prodaje, pogotovo kod privatnih kupaca. Na glavnom mjestu bila je nova globalna zvijezda Jimny, a Swift je dobio novi paket opreme Tradizio. Prepoznatljiv je po posebnim dekorativnim elementima iznutra i izvana, posebnim pragovima, tepisima i drugome. Pogon je na sve kotače, a mjenjač je automatski.

Škoda je u punom naletu, u kakvom nije bila nikad u svojoj povijesti. Čak dvije velike premijere, u danas najtraženijim segmentima, te jedan atraktivan prototip stigli su u Ženevu. Kompaktna Scala ugodno je iznenađenje, a u ponudi Škode kvalitetno će popuniti prazninu između Fabije i Octavije. Najavljuju modernu motorizaciju, dobru opremu i praktičnost po atraktivnoj cijeni. Detalje ćemo uskoro, kad stigne kod nas. Najmanji Škodin SUV zove se Kamiq i zaokružio je njihovu ponudu ovih sve traženijih vozila. Neobičan i praktičan, cilja na mlađu populaciju.

Iz Ženeve: Mato Pavličević
Mercedesove premijere u Ženevi
Mercedes je i ovaj put pokazao svoju snagu. Čak tri brenda pod istim krovom stigla su u Ženevu. Mercedes, Smart i električni EQ. I da, ne zaboravimo službenog tunera AMG. Nakon što je u Parizu predstavljena limuzina, u Ženevi je svjetsku premijeru imao novi kompaktni sportski karavan, CLA shooting brake. Atraktivan i vrlo upotrebljiv, s prtljažnikom od više od 500 litara. Predstavljen je i redizajnirani Mercedes-Benz GLC. Kao i njegov prethodnik, SUV kombinira izvrsno upravljanje na cesti i izvan nje prostranošću, funkcionalnošću i udobnošću. Novi operativni koncept uključuje MBUX i kontrolu gesta, inovativne sustave pomoći vozaču i obnovljenu ponudu opreme i motora.

Od limuzina pažnju je privlačio AMG GT 63 S coupe, četverovratna jurilica s V8 biturbo motorom od 639 KS i performansama poput rakete. AMG je doradio i novi veliki SUV GLE. Blagi hibrid raspolaže s 435 konjskih snaga. A s druge strane razuma bila je paleta električnih vozila koju je sad upotpunio van EQV, temeljen na V klasi. Dosegom od 400 kilometara može spojiti Zagreb i Split. Kako je kazao predsjednik uprave Daimlera, Dieter Zetsche, ovaj van neće dugo biti u fazi prototipa jer uskoro kreće u serijsku proizvodnju. Odmah nakon jesenskog salona u Frankfurtu, na kojemu će pokazati konačnu izvedbu.
Fiat slavi 120 godina
Studijom Centoventi Fiat obilježava 120 godina postojanja i ujedno pruža pogled na viziju buduće Pande. Električni automobil ima prostrani i modularni interijer. Zahvaljujući posebnim nosačima na mjestu suvozačeva sjedala mogu biti i dječja sjedalica, hladnjak i drugo. Sveukupno se nudi 120 elemenata kojima se automobil može individualizirati i opremiti. I sve to nabavi se online i ugradi kod kuće ili u prvom servisu. Osnovna baterija nudi doseg od 100 km, ali ovisno o potrebi, može ih se dodavati i time povećavati doseg po 100 km, sve do ukupno 500 kilometara.
Ponosni na Rimca i njegove inovacije
A dok veliki proizvođači preskaču sajmove, hrvatski brend Rimac ove godine je na još većem prostoru i s još više zanimljivosti. C_Two dogodine konačno prestaje biti konceptnim automobilom, kreće njegova serijska proizvodnja i prve isporuke. Pored toga, Rimčeva tehnologija i inovacije prisutne su u velikom broju sportskih automobila izloženih u Ženevi. Bravo.