Objavljeno 7. ožujka, 2019.
Broj žena u upravama hrvatskih kompanija izlistanih na Zagrebačkoj burzi polagano raste, ali ih je još uvijek manje od 19 posto. Pokazalo je to istraživanje Deloittea i Hrvatske udruge poslodavaca "Žene u poslovnom svijetu" predstavljeno u četvrtak u Zagrebu, a obuhvatilo je analizu stavova 186 žena i muškaraca, menadžera tvrtki i financijskih institucija.
Upravo je (ne)mogućnost profesionalnoga napredovanja pokazala da se žene i dalje suočavaju s određenim barijerama u izgradnji karijere. Fleksibilni uvjeti rada i kvalitetna infrastrukturna podrška, poticanje ravnoteže između privatnog i poslovnog života u kompanijama ključne su mjere za uklanjanje tih barijera prema mišljenju 60 posto ispitanika. Iako prema mišljenju 58 posto ispitanika, žene i muškarci ostvaruju podjednake financijske rezultate (prodaja, dobit), čak 77 posto ih smatra kako muškarci brže ostvaruju profesionalni napredak.
"Deloitte ulaže u jednake prilike žena i muškaraca već godinama, u regiji imamo više žena nego muškaraca i ponosni smo na to", rekao je Zlatko Bazianec, Deloitteov partner u odjelu poslovnog savjetovanja i rukovoditelj hrvatskog ureda.
Gordana Deranja, predsjednica Hrvatske udruge poslodavaca, podsjetila je na HUP-ovu Bazu poslovnih žena. "Ponosne smo na 100 uspješnih liderica koje su ambasadorice naše baze i koje su spremne preuzeti upravljačke pozicije u svakom trenutku u kompanijama. Žensko pitanje nije tema koju treba vezati samo uz Dan žena nego i cijele godine jer su kompanije koje njeguju rodnu ravnopravnost dokazano uspješnije i konkurentnije na tržištu", rekla je Deranja.
Istraživanje je predstavila Helena Schmidt, partnerica u Deloitteu i voditeljica SheXO inicijative. "Ovo istraživanje pruža zadivljujuću sliku o našim poslovnim ženama jer potvrđuje da se i u poslovno negostoljubivim okolnostima može uspjeti drukčijim pristupom, upornošću i kontinuiranim ulaganjem u sebe."
Gotovo je 60 posto sudionika istraživanja na pitanje koje su aktualne tvrdnje u hrvatskome poslovnom okruženju točne odgovorilo da su žene na izvršnim pozicijama vrlo često slabije plaćene od muškaraca. Također, nisu se značajno promijenili ni stavovi prema privatnosti. Naime, čak 57 posto sudionika istraživanja tvrdi da su na razgovorima za posao žene vrlo često izložene osobnim pitanjima poput planiranja obitelji. "Istraživanja pokazuju da kompanije u kojima su u upravama i menadžmentu ravnopravno zastupljene žene i muškarci bilježe 35 posto veći povrat kapitala, ali i šest posto veće neto profitne marže", rekla je Helena Schmidt i zaključila: "Tvrtke s rodno uravnoteženim menadžmentom dvostruko su otpornije na tržištu, a vrijeme je pokazalo i da su takve kompanije lakše prebrodile krizu koja je buknula 2008."
D.Pavlović
U KONZUMU 74 POSTO ZAPOSLENIH SU ŽENE
Žene čine više od 74 posto zaposlenih u Konzumu, dok u maloprodaji taj postotak raste na gotovo 84 posto, pri čemu se žene u maloprodaji nalaze i na 84 posto voditeljskih funkcija, priopćeno je u četvrtak iz te tvrtke. "One imaju prevlast i kad je riječ o voditeljskim pozicijama u Konzumu. Tako više od 76 posto svih voditeljskih pozicija u Konzumu pripada ženama, a žene se nalaze i na gotovo 84 posto voditeljskih funkcija u maloprodaji. Zanimljivo je i da žene u Konzumu vode neke od odjela koji su sve donedavno bili u javnosti percipirani kao ‘tipično muški‘, poput primjerice Logističko-distributivnog centra ili Sektora poslovne podrške", navodi Konzum. "Iznimno smo ponosni što možemo istaknuti kako veliku većinu zaposlenih u Konzumu čine žene. Njihov veliki trud, sklonost timskom radu, kreativnost, intuitivnost i odgovornost kojom pristupaju zadatcima svakodnevno obogaćuju i unaprjeđuju poslovanje Konzuma. Zbog toga im želimo zahvaliti nizom pogodnosti kojima im nastojimo olakšati zahtjevno balansiranje između poslovnog i privatnog života", istaknuo je Slavko Ledić, predsjednik Uprave Konzuma.