Autoglas
SUPRA GT4 CONCEPT

Legendarni sportski automobil konkurencija na utrkama GT4
Objavljeno 5. ožujka, 2019.
Odlike Supre GT4 Concept savršeno su uravnoteženo podvozje i vrlo nisko težište

Toyota će 5. ožujka održati svjetsku premijeru nove GR Supre GT4 Concept na Ženevskom salonu automobila. Riječ je o konstrukcijskoj i proizvodnoj studiji koja istražuje kako se tek predstavljena peta generacije legendarnog sportskog automobila Supra može razviti kao konkurentan automobil za međunarodne utrke GT4. Cestovna Toyota GR Supra ima osnovne odlike koje ju čine privlačnim kandidatom za utrke GT4, zahvaljujući savršeno uravnoteženom podvozju, kabini za dvoje, laganoj karoseriji velike krutosti, stražnjem pogonu i vrlo niskom težištu. Kombinacija malog međuosovinskog razmaka i velikog razmaka kotača daje joj idealan „zlatni omjer“ od 1,55 kojim se postiže odlična stabilnost i okretnost koji su vrijedna osobina u utrkama u kojima propisi koriste izračun za poravnavanje performansi (usklađivanjem težine prema snazi motora) i na taj način osiguravaju ravnopravno natjecanje kroz cijeli poredak.

U konceptnom modelu koji je razvila TOYOTA GAZOO Racing, odmah je moguće prepoznati Supru zahvaljujući niskom, mišićavom obliku automobila, ali povećane dužine i smanjene visine. Na Concept su dodatni posebno oblikovani prednji difuzor i stražnje krilo radi poboljšanja strujanja zraka, smanjenja otpora zraka i postizanja optimalnog downforcea. Oba dodatka konstruirana su primjenom kompozitnih materijala, izrađeni od prirodnih vlakana kao što su konoplja i lan, umjesto tradicionalno korištenih ugljičnih vlakana. Umjesto originalnih naplataka od lake slitine na automobil su postavljeni trkaći naplatci OZ 11 x 18“ s pet rupa.

Prednji ovjes s MacPhersonovom nogom i multilink stražnji ovjes preuzeti su, ali uz dodatak natjecateljskih opruga, amortizera i stabilizatora. Veliku snagu kočenja koju zahtijevaju utrke osiguravaju kočnice Brembo visokih performansi. Ispod poklopca motora GR Supra GT4 Concept krije se 3,0-litarski redni šesterocilindrični benzinski motor s turbopunjačem s jednostrukim kolom, uz automatski mjenjač. Performanse su poboljšane pomoću računala motora namijenjenog motosportu te posebnog ožičenja. Tu su i poluosovine izrađene prema trkaćim specifikacijama i diferencijal s ograničenim proklizavanjem.

Milan Bugarić
// premijera //
POSEBAN KAVEZ ČUVA VOZAČA
U ogoljenu kabinu postavljen je kavez velike čvrstoće te protupožarni aparat prema FIA standardu, kao i trkaće sjedalo OMP. Ovaj konceptni automobil opremljen je i posebnim trkaćim spremnikom za gorivo te sustavom za brzo ulijevanje goriva. GT4 jedna je od najbrže rastućih kategorija u motosportu na svijetu, s nacionalnim i regionalnim natjecanjima.