Objavljeno 23. veljače, 2019.
ZAGREB
Šesta tribina ciklusa javnih tribina o mržnji Centra za promicanje tolerancije i očuvanje sjećanja na holokaust i Muzičke akademije u Zagrebu održano je u Koncertnoj dvorani "Blagoje Bersa" Muzičke akademije, na Trgu Republike Hrvatske 12 u Zagrebu. Centar za promicanje tolerancije i očuvanje sjećanja na holokaust i Muzička akademija u Zagrebu planiraju ciklus od čak jedanaest tematski različitih javnih i dijaloških tribina na kojima će se istraživati svi oblici pojavnosti i tajne fenomena mržnje.
Iako smo svjesni da je govoriti o glazbi mržnje svojevrsni oksimoron, nažalost, brojni su primjeri iz glazbene prošlosti i sadašnjosti koji svjedoče o postojanju glazbe koja je stvorena iz mržnje, koja se javno izvodi upravo iz mržnje, glazbe koja potiče i širi mržnju. Također, jasno je da postoje brojni primjeri, situacije i povijesni i suvremeni događaji u kojima je glazba zlouporabljena u svrhu i u korist određenih mrziteljskih, diskriminativnih i netolerantnih ideologijskih, političkih, kulturnih i društvenih projekata, pokreta i platformi, postajući nekad i njihov trajni zaštitni znak. Dakle, riječ je i o glazbi koja je manipulacijom postala glazba mržnje prema drugima i drugačijima. Riječ je i o glazbi koja je nekada poticala na mržnju, ali se društveni kontekst promijenio, pa je ostala samo glazba, čiju smo prošlost zaboravili, možda i oprostili. Govor o glazbi mržnje potreban je i radi novih glazbenih upozorenja koja će moguće spriječiti ponavljanje i ponovni uzlet glazbe mržnje. Što je glazba mržnje, izražena u svim glazbenim smjerovima, od klasike i opere, preko jazza i popularne glazbe, do rocka, folka, rapa i hip hopa, kako je nastala, tko ju je stvorio, tko je i zašto izvodi, saznat ćemo od gostiju tribine, čiji je život profesionalno vezan uz glazbu.
Na tribini su sudjelovali Mladen Tarbuk, dirigent i skladatelj, profesor na Muzičkoj akademiji u Zagrebu, dr. sc. Mojca Piškor, etnomuzikologinja, docentica na Muzičkoj akademiji u Zagrebu, Aleksandar Saša Antić, skladatelj i član grupe TBF iz Splita, i Mile Kekin, glazbenik i pjevač grupe Hladno pivo iz Zagreba. Moderator tribine bio je Dubravko Jagatić, glazbeni kritičar i novinar.
Na javnoj tribini nije bilo govora samo o glazbi mržnje, nego su glazbene ilustracije glazbe mržnje, glazbe o mržnji i glazbe protiv glazbe mržnje, svirali i pjevali ugledni hrvatski izvođači: Mate Matišić, skladatelj i dramski pisac, Kvartet Tuba XL, Mile Kekin, Ljubomir Puškarić (bariton, prvak Opere HNK-a u Zagrebu), Le Zbor, TBF i Sedam saksofona Muzičke akademije.
Le Zbor je prvi lezbijskofeministički zbor u Hrvatskoj. Ima petnaestak članica/pjevačica te nastupa a cappella i uz pratnju benda. Repertoar mu se sastoji isključivo od obrada domaćih i stranih pop-rock uspješnica (Kraftwerka, Depeche Modea, Leta 3, Lollobrigide...) te revolucionarnih i narodnih pjesama u novim aranžmanima. Osnovan je u Zagrebu u listopadu 2005. Od početka svojeg djelovanja zbor nastoji biti promotor LGBT aktivizma među mlađom urbanom populacijom u Hrvatskoj i na Balkanu. Krunoslav Babić utemeljio je 2002. Kvartet tuba XL, prvi takav komorni sastav na ovim prostorima u želji da se našoj sredini što više približe svjetski izvoditeljski trendovi. Budući da se tuba ponajprije smatra orkestralnim glazbalom, želja im je bila pokazati da taj instrument može muzicirati i komorno, čak i solistički.
D. Kovačević
6.
tribina iz ciklusa ovaj put je govorila o glazbi mržnje