Ekonomija
NA BEOWINEU 13 VINARIJA IZ RH

Izvoz vina u Srbiju porastao je za 45 posto
Objavljeno 22. veljače, 2019.
U Srbiju najviše izvozimo vino u bocama, u prvih 11 mjeseci lani izvezli smo 152.000 litara u vrijednosti od 904.000 eura

Nastup 13 hrvatskih vinarija na sajmu Beowine u Beogradu, u sklopu Sajma turizma, koji je otvoren do 24. veljače, prva je od četiri aktivnosti projekta Hrvatske gospodarske komore Promocija hrvatskih vina na tržištu Srbije u 2019. godini.Projekt je težak milijun kuna, a 80 posto financirat će se novcem iz europskoga fonda, odnosno Vinske omotnice1.
"Nastavljamo prezentaciju Vina Croatia - vina mosaica u Srbiji jer smo procijenili da ovdje imamo izvozni potencijal. Kada govorimo o vinima, Srbija nam je četvrto izvozno tržište, a zahvaljujući kontinuiranim aktivnostima brendiranja koje HGK provodi od 2014., u posljednjih godinu dana izvoz je porastao iznad 45 posto u odnosu prema istom razdoblju prethodne godine", rekao je potpredsjednik HGK-a za poljoprivredu i turizam Dragan Kovačević, naglasivši kako možemo biti izrazito ponosni na cijenu.
"Osim količine u porastu je i izvozna cijena, s pet i pol eura, koliko je iznosila 2017., u prošloj je godini porasla na šest eura po litri", zaključio je Kovačević. U Srbiju najviše izvozimo vino u bocama. U prvih 11 mjeseci prošle godine izvezli smo 152 tisuće litara u vrijednosti od 904 tisuće eura, što je 279 tisuća eura više nego u istom razdoblju 2017.
Zanimljiv je i porast interesa za pjenušava vina u 2018. godini. Takav trend odlučili su iskoristiti Pjenušci Peršurić.
"Ovo nam je prvi kontakt s tržištem Srbije, a odlučili smo se na takav korak zato što svake godine kada organiziramo kušanja imamo sve više posjetitelja iz Srbije, koji izvanredno reagiraju na naše pjenušce. Također, s obzirom na to da istarska malvazija odlično prolazi u Beogradu, a naši pjenušci sadržavaju malvaziju, mislim da imamo dobru podlogu za naći svoje mjesto na vinskim kartama u Srbiji", kaže Katarina Peršurić Bernobić, vlasnica Pjenušaca Peršurić, koji inače izvoze oko 13 posto svoje proizvodnje. "Statistički, ostalo otpada na domaću potrošnju, no u stvarnosti nije tako, jer naše pjenušce u Istri najviše piju stranci tijekom turističke sezone", rekla je Peršunić te dodala kako često ima osjećaj da su njihovi pjenušci poznatiji Austrijancima nego Hrvatima.
Na zajedničkom štandu predstavili su se još vinarija Medea, Kutjevo, Vinarija Grabovac, Vinoplod - vinarija Šibenik, Zigante, PZ Vrbnik, Iločki podrumi, Stina vino, Degrassi, Dingač Skaramuča, Plavac Mali DNZ i Feravino. Nakon prvog dana sajma održat će se i promotivna večera u poznatom restoranu Kalemegdanska terasa, koja će omogućiti distributerima i vlasnicima restorana da dožive potencijale novih berbi uz odgovarajuće specijalitete pod vodstvom poznatog sommeliera Aleksandra Dukovića iz Vinske Akademije Srbije. Vinarije će se u sklopu projekta Promocije hrvatskih vina na tržištu Srbije u 2019. predstaviti i na Winestyle festivalu u hotelu Crowne Plaza u ožujku te na Novosadskom salonu vina u travnju, a projektom je osigurano i stručno-medijsko putovanje u Dalmaciju u svibnju ove godine kako bi se mediji i vinski stručnjaci te distributeri bolje upoznali s vinarijama, vinima i mjestom s kojeg vino dolazi, i to na temelju strategije brenda Taste the Place. Podsjetimo, Hrvatska gospodarska komora okupila je sve proizvođače vina pod krovni brend "Vina Croatia – vina mosaica". Cilj im je povećati prepoznatljivost i pozicionirati Hrvatsku na vinsku kartu svijeta kao zemlju koja pruža raznolika i visokokvalitetna vina. Z. Rupčić

NOVI ZAKON U VINU IDE U SABOR
Vlada RH usvojila je Nacrt konačnog prijedloga zakona o vinu, kojim se donosi pravni okvir proizvodnje grožđa i vina, prodaje, jača uloga vinskih udruga i unaprjeđuje marketing. Novi zakon o vinu predviđa decentralizaciju ocjenjivanja vina, veću kontrolu na terenu i administrativno rasterećenje od 33 %, izjavio je potpredsjednik Vlade RH i ministar poljoprivrede Tomislav Tolušić.