Regija
OGORČENI UKIDANJEM PRUŽNOG PRIJELAZA

Mlačugani će ostati prometno izolirani, na njive će duljim putem
Objavljeno 20. veljače, 2019.
Lani su prikupili 1100 potpisa na peticiju protiv zatvaranja pružnog prijelaza i dostavili ga ministarstvu, odgovora nema
NUŠTAR - Iako je jedan od kapitalnih projekata u Vukovarsko-srijemskoj županiji modernizacije i elektrifikacije željezničke pruge Vinkovci - Vukovar vrijedan gotovo 680 milijuna kuna, značajan za istok Slavonije, u Nuštru, kroz koji prolazi pruga, dio mještana je nezadovoljan.
Birokracija
Naime, stanovnici nuštarskog naselja Mlačuge, gdje je 230 obiteljskih kuća, više od 450 stanovnika, među kojima je 70-ak učenika, bore se protiv ukidanja jednog željezničko-cestovnog prijelaza koji spaja njihovo naselje i središte Nuštra jer će biti izolirani i da bi došli na glavnu cestu i središte mjesta, moraju ići okolnim, puno duljim putem i preko drugog nuštarskog prijelaza koji ima županijsko značenje i vodi prema Ostrovu i dalje, Osijeku, koji će, prema projektu, ostati.

Mještani Mlačuga kažu kako nisu protiv projekta modernizacije pruge i podržavaju sve što pridonosi napretku, ali su "protiv glupih ideja i nelogičnosti i birokracije". Kao primjer bikrokratiziranja navode to što je razlog ukidanja njihovog prijelaza propis prema kojemu razdaljina od jednog do drugog prijelaza mora biti tisuću metara, a njihov je udaljen nešto više od 700 metara. Pravilnik dopušta i manju razdaljinu ako postoje razlozi za to, poput ekonomskih razloga, na čemu inzistiraju Mlačugani jer, podsjećaju, njihove su njive u drugim dijelovima Nuštra, do kojih će morati dulje putovati.

- Kod projektiranja projektanti uopće nisu bili na terenu, kako su nam i priznali prije dvije godine iz vodstva HŽ-a, pa su na tom mjestu predvidjeli podzemni pješačko-biciklistički pothodnik i nadstrešnicu s razmakom od šest metara od gornje do donje točke, što je ovdje neizvedivo zbog močvarnog terena. Zašto bi se utrošili milijuni i milijuni kuna na ovu zamisao kada je puno jeftiniji i za nas prihvatljiviji ostanak prijelaza i postavljanje signalizacije kako bi naši seljaci mogli traktorima i strojevima bližim putem doći do svojih njiva i kraćim putem dovesti ljetinu s njive kući – kažu stanovnici Mlačuga i dodaju kako su lani prikupili 1100 potpisa na peticiju protiv zatvaranja pružnog prijelaza i dostavili ga mjerodavnom ministarstvu, ali do sada nema odgovora.

Žele izmjene
Načelnik općine, Hrvoje Drinovac kaže kako se o tom prijelazu razgovara već 15 godina, a prije četiri godine predstavnik španjolske tvrtke, koja je bila izgledni izvođač radova, predstavio je projekt, ali je predstavio sasvim krivu sliku o situaciji na terenu.

- U kolovozu prošle godine dostavili smo dopis premijeru Andreju Plenkoviću i ministru mora, prometa i infrastrukture Olegu Butkoviću gdje ukazujemo kako mi kao lokalna samouprava nismo dovoljno uključeni u rješenja koja bi zadovoljila i našu lokalnu zajednicu. Podsjetili smo ih da će naselje Mlačuge, ako se ostvari planirani projekt, ostati izloirano te da tim prijelazom svakodnevno prolaze poljoprivrednici 130 OPG-ova budući da je na tom dijelu poljoprivredno zemljište od 2500 hektara, a predviđena je i Agrozona. Apelirali smo, a i dalje apeliramo prema premijeru i ministru da utječu kako bi se Nuštru ostavio i drugi prijelaz. Krajem srpnja 2017. iz Butkovićevog ministarstva obećali su nam da će u roku od mjesec dana ponuditi moguće rješenje, ali do danas ga nismo dobili. Također sam u ožujku prošle godine, s predstavnicima Mlačuga i županom Božom Galićem, bio u Zagrebu na sastanku s predstavnicima Ministarstva prometa i infrastrukture, HŽ-a i Hrvatskih cesta i tada smo dogovorili da će projekt još jednom biti razmotren i vidjeti jesu li moguće kakve izmjene. No nikakvo rješenje niti jasan odgovor nismo dobili – kaže načelnik Hrvoje Drinovac, dodajući kako je to jedini lokalni željezničko-cestovni prijelaz u Nuštru na temelju kojega je stvarana građevinska zona, izdavane su građevinske dozvole i usvojen prostorni plan.

Miroslav Flego
Nuštarci: Naš je prijedlog jeftiniji
Mještani Mlačuga očekuju da će izaslanstvo primiti ministar Oleg Butković i da će imati priliku predočiti svoj prijedlog, za koji drže da je razuman jer pomaže lokalnom stanovništvu, ali i zajednici štedi novac jer njihov je prijedlog puno jeftiniji od onog u projektu.

- U suprotnom, to je sumrak ovog naselja, gdje će mladi otići i napustiti svoje domove, doseljavanja neće biti jer će se i gradnja na predviđenim jedinim građevinskim parcelama gdje se može graditi prema važećem GUP-u zaustaviti, a obrtnici i poljoprivrednici imat će daleko veće troškove - tvrde Mlačugani, koji stoje u obrani “svoga” prijelaza.
Predvidljive gužve
Predsjednik Općinskog vijeća Nuštar, Dario Novak, drži kako bi zatvaranje ovog prijelaza prouzročilo mnogo problema, u što smo se i sami uvjerili jer u nekoliko minuta dok smo bili na prijelazu, u oba je smjera prošlo na desetke vozila.

- Sada možete zamisliti kaka će gužva biti na onom jedinom prijelazu - kaže Novak.
Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike