Autoglas
B-KLASA

Mercedesov model koji se distancira od drugih
Objavljeno 19. veljače, 2019.
S B-klasom u Mercedesu smatraju kako zaboravljeni molovolumeni, praktični i prostrani automobili imaju budućnost i mjesto na tržištu

U sveopćoj SUV i crossover histeriji na brisanom prostoru ostali su monovolumeni. Oni su danas rijetkost u ponudi proizvođača. No u Mercedesu smatraju kako ti praktični i prostrani automobili imaju budućnost. Preduvjet toj pretpostavci je da im se pristupi na posve nov način. Tako su i koncipirali treću generaciju kompaktne B-klase koja je upravo predstavljena hrvatskim medijima. Temelji se na novoj Mercedesovoj kompaktnoj platformi na kojoj vozi i najnovija generacija A-klase i drugi je član ove uspješne obitelji koji je stigao na tržište. Sad je još zovu Sport Tourer, čime odmah žele dati do znanja o kakvom je automobilu riječ. Izgledom je dinamičniji od prethodnika, agilniji na cesti i primjetno udobniji.

Dugi međuosovinski razmak, kratki prevjesi, lagano spuštena linija krova i veći kotači od 16 do 19 inča naglašavaju dinamiku vozila. Relativno spušten, progresivni prednji kraj s tekućim prijelazom s poklopca motora na A-stup i vjetrobransko staklo, zajedno s mišićavim bokovima, naglašavaju sportski izgled. Uživo, izgledom je sličniji malo povišenoj ili, recimo, karavanskoj A-klasi, nego klasičnom monovolumenu.

MBUX
U avangardnom interijeru dominira velika digitalna ploča s instrumentima. Nakon A-klase ovo je drugi model koji je opremljen multimedijskim sustavom MBUX. On je revolucionarno pokrenuo novo razdoblje sposobnosti povezivanja, prilagodljiv je i prilagođava se korisniku. Sposoban je i učiti zahvaljujući umjetnoj inteligenciji, što u konačnici stvara posebnu vezu između vozila, vozača i putnika. Tu je i sva sila inovativnih online usluga i servisa. Opcijski je u ponudi i head-up zaslon. Pet okruglih otvora za prozračivanje ima izgled turbine, dok je ambijentalna rasvjeta sa 64 boje i deset tematskih kombinacija jedinstvena u ovom segmentu.

Materijali i osjećaj u interijeru su kao u klasu skupljem Mercedesu, a iako je zapremnina prtljažnika otprilike jednaka onoj u prethodnom modelu, zahvaljujući poboljšanjima on se može učinkovitije koristiti. Sjedi se devet centimetara više nego u A-klasi, uz osjetno više prostora za glavu. Sjedala su bolja, mogu po želji biti multikonturna, klimatizirana i s funkcijom masaže.

Motorizacija
Straga se prostranost također može pisati velikim slovom, kako kada je riječ o prostoru za glave, tako i za ramena i noge putnika. Stražnja klupa je trodijelna. Uz nadoplatu može se pomicati naprijed-natrag za 14 centimetara, čime se na najbolji način može upravljati prostorom, sve ovisno o trenutnim potrebama. Tako osnovni obujam prtljažnika može porasti s 455 na 705 litara. Spuštanjem stražnjih naslona dobije se ravna podnica i prostor za prtljagu volumena 1540 litara. Uskoro će se popisu opcijske opreme pridružiti i preklopivi naslon suvozačeva sjedala čime se omogućuje još veća utovarna duljina. Paket opreme ujedno je zadužen i za prepoznatljiv vanjski izgled, koji se razlikuje po dizajnu maske, branika i naplataka. Uz Basis, tu su Style, Progressive i AMG-Line.

Ponuda benzinskih motora započinje najnovijim 1,33-litrenim turbobenzincem razvijenim u suradnji s Renaultom i dostupnim u dvije razine snage. Slabija verzija B 180 isporučuje 100 kW/136 KS i 200 Nm, a jači model, B 200, razvija 120 kW/163 KS i 250 Nm. Uvod u ponudu turbodizela je 1,5-litreni stroj od 85 kW/116 KS i 260 Nm u modelu B 180d. Važna i velika novost je to da je i B klasa sad dobila novi Mercedesov dvolitreni turbodizelski motor OM 654, koji je kroz cijelu paletu ovog proizvođača zamijenio dosadašnji 2,2-litreni turbodizel, od kojeg je moderniji, lakši, jači, štedljiviji i ekološkiji. U modelu B 200d razvija 110 kW/150 KS i 320 Nm, dok u zasad najjačoj B klasi, B 220d, isporučuje 140 kW/190 KS uz okretni moment od 400 Nm. Slijedit će ih i drugi novi motori. Tako dvolitreni Mercedesov turbobenzinski motor u modelu B 220 4Matic razvija 140 kW/190 KS i 300 Nm, dok je na vrhu ponude B 250 sa 165 kW/224 KS i 350 Nm. Uz ovaj najjači motor pogon može biti prednji ili na sve kotače. Uz sve motore serijski se isporučuje automatski mjenjač s dvije spojke i sedam brzina, dok je osmobrzinski namijenjen dvolitrenom turbodizelu. Za osnovnu konfiguraciju dostupno je nekoliko opcija ovjesa. Uz jače motore ili uz neki od opcijskih sustava ovjesa stražnja osovina je aluminijska i multilink.

Cijene se kreću od 236.715 kuna, koliko do registracije stoji početni benzinski model B 180, a ponuda dizela kreće se od 245.390 kuna za B 180d.

Milan Bugarić
// PREMIJERA //
Sigurnost kao imperativ
Kod Mercedesa je oduvijek bitna stavka bila sigurnost. Automobil serijski dolazi s proširenim aktivnim sustavom za pomoć pri kočenju. Tu su i drugi sustavi za pomoć u vožnji uz kooperativnu podršku vozaču, s funkcijama iz prestižne S-klase. A prvi put B-klasa može zahvaljujući sustavu Intelligent Drive u određenim situacijama voziti poluautonomno. Da bi to postigla, koristi poboljšanu kameru i radarski sustav za predviđanje prometa do 500 metara ispred vozila, dok se kartografski i navigacijski podatci koriste za podršku. Active Distance Assist Distronic pomaže vozaču u situacijama specifičnim za rutu, predviđajući i prilagođavajući brzinu. Tu je i automatsko prepoznavanja prepreke, autonomno kočenje, održavanje vozila u voznom traku i drugo, dok radar i kamere bdiju ne samo nad tim automobilom nego i drugim vozilima u prometu, kao i pješacima i biciklistima.
Obiteljski koncept
A na koga Mercedes cilja novom B-klasom? U Mercedesu kažu kako je namijenjena prije svega mlađim obiteljima, ali i onim parovima čija su djeca već napustila dom. Ideja je bila ponuditi vozilo u kojemu se ne trebaju raditi kompromisi. Željelo se vozačima omogućiti da uživaju u vožnji bez obzira na to što sad imaju obitelj i voze jednovolumen. Snažni motori i različiti tipovi ovjesa pomažu im u tome. Nova B-klasa opremljena je za privatno dijeljenje automobile. “Mercedes me” dopušta da se auto dijeli s prijateljima i članovima obitelji. Postupak je siguran preko aplikacije Mercedes me Car Sharing.