Ekonomija
EKOLOŠKO TRŽIŠTE U RH JOŠ U ZAČETKU

Potrošnja ekoproizvoda tri puta manja od prosjeka EU-a
Objavljeno 15. veljače, 2019.
Udjel vrijednosti maloprodaje ekoloških prehrambenih proizvoda u ukupnoj maloprodaji u Hrvatskoj je oko 2,5 %, a u EU oko 5 %

Izračuni Međunarodne organizacije za ekološku poljoprivredu – IFOAM pokazuju da promet ekološkim prehrambenim proizvodima raste u EU-u na godišnjoj razini po stopi od čak 12 %, a vrijednost maloprodaje procjenjuje se na više od 30 milijardi eura.Udio vrijednosti maloprodaje ekoloških prehrambenih proizvoda u ukupnoj maloprodaji u Hrvatskoj je oko 2,5 %, a u EU-u oko 5 %. Prosječna vrijednost potrošnje ekološke hrane po stanovniku u Hrvatskoj tri je puta manja od prosječne potrošnje u EU-u, koja iznosi više od 60 eura.
‘‘Današnji potrošači žele živjeti duže, zdravije, konzumirati sigurnu hranu primjerenu svojoj dobi i svome životnom stilu, a s druge strane povećava se i svijest potrošača o potrebi očuvanja okoliša i prirodnih bogatstava, bioraznolikosti i dobrobiti životinja. Zbog toga je sve veća potražnja za hranom koja je ekološki proizvedena i minimalno procesirana tijekom prerade, odnosno hrane u čijem se uzgoju ne koriste zagađivači okoliša kao što su pesticidi ili tvari s anaboličkim učinkom. Hrvatska ima dobre pretpostavke za razvoj ekološke proizvodnje koja na godišnjoj razini i u ratarstvu i stočarstvu bilježi dvoznamenkasti rast. Veliki prostor za marketing postoji i u specijaliziranoj turističkoj ponudi. Za bolju zastupljenost u turističkoj ponudi bit će potrebno snažnije udruživanje proizvođača, stvaranje distribucijskih kanala i u suradnji s turističkim kapacitetima, kratkih lanaca nabave“, rekao je potpredsjednik HGK za poljoprivredu i turizam Dragan Kovačević prigodom nastupa desetak hrvatskih tvrtki na 30. međunarodnom sajmu Bifach u Nurembergu, koji će trajati do 16. veljače, a očekuje se oko 50 tisuća posjetitelja.Među 2900 izlagača na ovom najvećem svjetskom sajmu ekoloških proizvoda, kako smo već naveli, i ove godine našli su se proizvodi deset hrvatskih tvrtki - Bobica, Bogadi, Ekopatent plus, Exploria, Galleria Internazionale, Jan Spider, Nutrimedica, PIP, Protect Pharma, Vegeteriana.
Tvrtki Bobica ovo je treći nastup na Biofach sajmu u organizaciji Hrvatske gospodarske komore. Na sajmu će predstaviti svoje proizvode poput zelene pšenice u prahu, kapsula od lavande, čaja od aronije.‘‘Dosadašnja su iskustva s Biofacha pozitivna. Prilikom nastupa na sajmu sklopili smo poslove s tvrtkama iz EU-a, kao i iz trećih zemalja. Upravo nas je Biofach spojio s većinom predstavnika tih tvrtki‘‘, kaže Hrvoje Opuhač, direktor Bobice, koja se već devet godina bavi ekološkom proizvodnjom, a danas izvoze 15 posto proizvodnje. Opuhač dodaje kako su ulaganja u ekološku poljoprivredu znatno veća u odnosu prema konvencionalnoj, no buđenjem svijesti o zdravoj prehrani svakodnevno raste broj korisnika naših proizvoda, što im svakako ide u prilog.
‘‘Ekološki proizvod zahtijeva visoke standarde uzgoja i nabave sirovina te proizvodnje. U cijelome svijetu ekološka proizvodnja vrlo je cijenjena te, unatoč nešto skupljem proizvodu, pronalazi put do velikog broja kupaca i konzumenata takvih proizvoda. Vrijednost ekoproizvoda prepoznata je u Hrvatskoj, a to je vidljivo iz sve većeg broja specijaliziranih trgovina s bioproizvodima ili ekoproizvodima, kao i pokretanja ekouzgoja i proizvodnje. No, hrvatsko tržište još je uvijek u određenom začetku nasuprot npr. njemačkom tržištu, koje već desetljećima uspješno razvija takav oblik proizvodnje u svim segmentima potrošnje. Nadalje, ljepota i zdravlje postali su imperativ današnjeg društva te su ekoproizvodi sastavni dio shoping-lista jer se pazi na to što se konzumira i s obzirom na sastav, ali i na etičnost u proizvodnji", rekao je Domagoj Bračić, direktor Pipa, koji na sajmu nastupa prvi put kako bi predstavili liniju ekomeda i Eko mednih pripravaka. Zdenka Rupčić

Sufinancira 50 posto troškova izlagačima 
‘‘U razvoju mednih pripravaka vodimo računa da dodaci ni na koji način ne naruše matični proizvod, nego da svojim visokim nutritivnim vrijednostima dodatno oplemene med te time nastojimo biti ukorak sa svjetskim saznanjima iz područja prehrambene biotehnologije‘‘, rekao je Domagoj Bračić. Budući da mala ekološka poljoprivredna proizvodnja može doći do izražaja jedino preko zajedničkih aktivnosti te organiziranih nastupa na događanjima kakvo je BIOFACH, Hrvatska gospodarska komora organizira nastup na Biofachu 11. godinu zaredom i pritom sufinancira 50 posto troškova izlagačima.