Novosti
GOTOVO 1,5 MILIJUNA POZIVA

SOS 112 najviše zvoni zbog zdravstvenih tegoba
Objavljeno 14. veljače, 2019.
Čak 74 posto građana Hrvatske zvat će broj 112 ako trebaju pomoć policije, vatrogasaca ili hitne medicinske službe, ističe MUP

Sustav 112 već više od mjesec dana dio je novoustrojenog Ravnateljstva civilne zaštite u MUP-u, a preko tog broja čak 74 posto građana traži pomoć žurnih službi, bilo da trebaju policiju, vatrogasce ili hitne medicinske službe. Izvijestio je to MUP u povodu obilježavanja Dana jedinstvenog europskog broja za hitne službe 112. Broj 112 u Hrvatskoj je, uz ostale brojeve hitnih službi, dostupan od 2005. godine.


Prema MUP-ovim statističkim podatcima, u 2018. godini na nacionalnoj je razini zaprimljeno 1.487.042 poziva na broj 112 od kojih je 61,3 posto bilo namjenskih (912.005), 38,3 posto nenamjenskih (568.717) i 0,4 posto zlonamjernih (6320).

Dostupan 24 sata

Nadalje, lani je zabilježeno 425.599 događaja, od čega ih je 58,3 posto bilo od građana koji su u pomoć zvali zbog medicinskih razloga (247.902), 32 posto sigurnosnih (136.296), 6 posto složenih (25.578) i 3,7 posto kada su morali intervenirati vatrogasci (15.823). U odnosu prema 2017. godini ukupan broj poziva manji je za 10.999, a smanjenje se odnosi na broj medicinskih i vatrogasnih događaja.


Spomenimo i da su u 14 godina, od samog početka uspostave SOS broja 112, operateri ukupno zaprimili 27.174.493 poziva, među kojima i 78.660 na stranim jezicima. No, evidencija događaja vodi se od 2008. godine te je od tada u Sustavu 112 evidentirano 4.103.865 događaja, ističu u MUP-u.


- Jedinstveni europski broj za hitne službe 112 dostupan je besplatno 24 sata svim građanima Hrvatske i turistima s javnih govornica, mobilnih ili fiksnih telefonskih uređaja u Hrvatskoj u slučaju prirodnih ili tehničko-tehnoloških nesreća te prijetnji koje ugrožavaju život i zdravlje ljudi, imovinu ili okoliš. Ovisno o potrebi operateri promptno prespajaju drugoj nadležnoj službi, odnosno policiji, hitnoj medicinskoj pomoći, vatrogascima, Gorskoj službi spašavanja, pomoći pri nesreći, traganju i spašavanju na moru, kao i drugim komunalnim, inspekcijskim ili hitnim službama koje su djelatnošću vezane uz zaštitu i spašavanje građana. Ističemo kako podatci pokazuju da će čak 74 posto građana Hrvatske zvati broj 112 ako trebaju pomoć policije, vatrogasaca ili hitne medicinske službe, a 68 posto građana Hrvatske zna da je broj 112 dostupan i u svim državama članicama Europske unije - kažu u MUP-u.


Kakvo je stanje u na području Osječko-baranjske županije doznajemo od Zvonka Grgeca, voditelja jedinstvenog europskog broja za hitne službe 112 u Osječko-baranjskoj županiji, MUP Područni ured Osijek. Grgec kaže i kako ured u Osijeku ima smanjen broj poziva u odnosu prema 2017.


- Što se tiče 2018. godine ona je, kažimo to tako, bila mirnija jer nije bilo katastrofa i elementarnih nepogoda. Prošle je godine naših 20 djelatnika zaprimilo 120.618 poziva, što bi u prosjeku bilo 331 na dan. Mjesečno je broj poziva bio oko deset tisuća, najviše ih je bilo, 11.979, u ožujku, a najmanje u studenom - 8701. Prema žurnim službama u 2018. preusmjerili smo ukupno 32.144 poziva i to: hitnoj medicinskoj pomoći 17.069, policiji 13.528, a i mnogo manje vatrogascima - 1547. Prema brojčanom pregledu događaja situacija je izgledala ovako: kada je združeno moralo djelovati više žurnih službi u složenim situacijama, bilo je 1194 događaja, zabilježili smo 9343 sigurnosna događaja, vatrogasnih 859 te 15.194 medicinskih - kaže Grgec.
Pružanje savjeta


Statistika županijskog 112 pokazuje kako je u medicinskim događajima bilo 9993 intervencije hitne medicinske pomoći, a 5219 puta pružena je savjetodavna medicinska pomoć. Požara na otvorenom prostoru bilo je 177, požara na objektu 254, a 35 požara na prometnom sredstvu. Statistika bilježi, između ostalog, i 1643 napada na život i imovinu ljudi, 14 onečišćavanja zraka, deset onečišćenja tla i pet onečišćenja rijeka, jezera ili bazena. U prirodnim nesrećama zabilježeno je 40 poplava, pet potresa bez žrtava i oštećenja, 100 olujnih nevremena i tuča, jedan udar groma, dva klizišta ili odrona...
Darko Pejić
UPOMOĆ ZVALI I E-POZIVOM TE SMS-om
Kako bi se olakšalo pružanje pomoći osobama koje ne mogu glasovno komunicirati, od ljeta 2016. uvedena je i mogućnost slanja SMS-a. Od tada pa do kraja 2018. zaprimljeno ih je 14.888, od čega je većina bila operativna, odnosno direktno preusmjerena na druge nadležne službe, najčešće policiju i hitnu medicinski pomoć, a u 67 slučajeva pokrenuta je procedura isključenja zbog zlouporabe broja. Također, nešto više od godinu dana građani županijskim centrima mogu upućivati i e-pozive. Osim na hrvatskom, dojave se zaprimaju i na engleskom, njemačkom, talijanskom, mađarskom, slovačkom i češkom, a turisti se najčešće obraćaju na engleskom i njemačkom jeziku.
Možda ste propustili...

ŠTO HRVATSKU ČINI (NE)PODUZETNOM?

Manje je poduzeća s novim proizvodima

TUŽITELJSTVO DOBILO ODOBRENJE IZ LONDONA

Dvije nove istrage protiv Ivice Todorića

ČLAN KRALJEVSKE OBITELJI U HRVATSKOJ

Britanski princ Edward obišao staru splitsku jezgru

Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana