Osijek
KAZNE ZBOG ZASTOJA TRAMVAJA

GPP-u 50 tisuća kuna godišnje od nesavjesnih vozača
Objavljeno 14. veljače, 2019.
Krajem siječnja vozilo u blizini pruge skrivilo zastoj pet tramvaja, i to punih 36 minuta

Otkako u Osijeku nema pauk-službe, GPP je u posebno nepovoljnom položaju u slučaju nepropisno parkiranih vozila uz tramvajsku prugu, pa i na njoj. Naime, dok je prije bilo uobičajeno da vozač tramvaja o zastoju obavijesti prometnika, a potom prometnik policiju te naposljetku i službu pauka koja bi odvezla vozilo, sada su prisiljeni čekati dolazak vozača, odnosno vlasnika vozila, s obzirom na to da, prema propisima, nitko pa čak ni policija ne smije dirati vozilo.

Ipak, iako u nedostatku pauk-službe nesavjesni vozači izbjegnu kaznu za premještanje vozila, prilikom nepropisnog parkiranja dočekat će ih prekršajna prijava policije zbog nepropisnog parkiranja, a potom i kazna GPP-a. Upravo prihod te tvrtke, od oko 50 tisuća kuna na godišnjoj razini, pokazuje da broj nesavjesnih vozača nije malen.

- Visina kazne ovisi o trajanju zastoja, ali i o broju tramvaja koji su sudjelovali u zastoju, pa i mjestu zastoja, jer je negdje moguće da zastoj ne utječe na cjelokupnu liniju. Primjerice, u Podgrađu tramvaj se može okrenuti i voziti do Višnjevca, a u dijelu zastoja uvode se autobusi. Inače, jedan od čimbenika koji utječe na visinu kazne je i brzina dolaska pauk-službe, no kako ju Osijek trenutačno nema, to je velik problem jer je sada potrebno duže vrijeme za uspostavu normalnog prometovanja na tramvajskim linijama – pojašnjava Dijana Stojić, samostalni referent osiguranja i naknada šteta u GPP-u.

Naime, katkad se dogodi da se vlasnik vozila ne javlja nakon što ga policija identificira preko registracijskih oznaka vozila. Vrijeme čekanja produžuje se na puno duže od nekoliko minuta. Krajem siječnja ove godine tako je zbog jednog automobila stajalo čak pet tramvaja u Strossmayerovoj ulici, i to punih 36 minuta, a samo nekoliko dana prije, zastoj tramvaja u Županijskoj ulici potrajao je 33 minute. U slučajevima zastoja tramvaja u promet se uključuju autobusi, no dok se ne uspostavi ponovna linija, ističu u GPP-u, na gubitku su i tvrtka i putnici. Stoga u GPP-u podsjećaju na obvezu vozača da vozilo ne ostavljaju u blizini tramvajske pruge. Inače, prema dosadašnjim statistikama, najveći je broj prekršitelja u zimskim mjesecima.

- Ili ne žele parkirati gdje je eventualno neočišćen snijeg ili, primjerice, kao tijekom Adventa u centru, mnogi su vozači koji ne žive u Osijeku parkirali svoje automobile u Županijskoj ulici jer nisu imali osjećaj za blizinu tramvaja – pojašnjava Stojić.

Inače, od ukupnog broja nesavjesnih vozača, njih 70-ak posto odmah pristane na zaključivanje ugovora o nagodbi s GPP-om.

- Mi odobravamo popust od 25 posto i obročno plaćanje u slučaju da pristanu na rješavanje problema izvan suda. Najniža kazna, uključujući i popust, iznosi 421,25 kuna. No ima onih koji ne žele iskoristiti tu mogućnost - pojašnjava Stojić, dodajući kako je kažnjavanje nesavjesnih vozača zbog nepropisno parkiranih vozila u blizini tramvajske pruge počelo još 2009. godine.

Marija Mihelić
421,25

kuna najniža je kazna, uključujući i popust, koju nesavjesni vozač plaća GPP-u
ČAK PET SATI!
Najduži je zastoj tramvaja zabilježen 2010. godine tijekom noći u Županijskoj ulici, kad je kombi parkiran u blizini pruge.

- Vlasnik vozila nije se javio do jutra, a u to vrijeme pauk noću nije vozio. Srećom, bilo je i malo putnika jer je vozio samo jedan noćni tramvaj - sjeća se Stojić.
Možda ste propustili...

MARSEL GEMERI IZ EKONOMSKE ŠKOLE

Prvak Festivala pameti

OSJEČKA OBALOUTVRDA I OVOGA PROLJEĆA NALIKUJE NA DŽUNGLU

Za sada je uređena samo Zimska luka, nije poznato kada je na redu ostatak

DIGITALNA ETIKA

Upadamo u neizbježno

Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana
oglas