Osijek
ZAVARAVAJUĆA POSLOVNA PRAKSA NA SNIŽENJIMA

Cipele su joj naplatili dvostruko od oglašenog, a jedva dobila povrat novca
Objavljeno 11. veljače, 2019.

Iako ni jedna izmjena Zakona o zaštiti potrošača do sada nije prošla bez dorade odredaba vezanih uz reguliranje pitanja posebnih oblika prodaje, potrošači i dalje imaju pritužbe na ponašanje trgovaca za vrijeme sezonskih sniženja. Jedna od njih je Osječanka koja je početkom tjedna umalo bila prisiljena platiti cipele dvostruko više nego što ih je oglašavao plakat na ulazu u prodavaonicu u jednom osječkom trgovačkom centru.

"Na plakatu je jasno pisalo ‘50 posto na sve‘. Izabrala sam cipele na kojima je bila istaknuta cijena od 560 kuna i odnijela ih na blagajnu, očekujući da ću ih platiti 280 kuna. Dala sam trgovkinji kreditnu kraticu i ona ju je provukla, no tek kada mi je pružila račun, vidjela sam da mi je naplaćena puna cijena. Kada sam pitala za istaknuto sniženje, rekla mi je da se ono ne odnosi na novu kolekciju. No, kako je na plakatu pisalo ‘na sve‘, inzisitirala sam na cijeni od 280 kuna. Kako je odbila sniziti cijenu, zatražila sam povrat novca. Tu je tek nastala strka", žali se Osječanka.

Iz udruge "Potrošački forum" objašnjavaju kako je ovdje riječ o zavaravajućoj poslovnoj praksi. "Ako je na plakatu u izlogu izričito pisalo ‘sniženje na sve‘ i ako nije nigdje bilo navedeno da ta akcija isključuje neke artikle, to je onda klasično zavaravanje potrošača, odnosno zavaravajuća poslovna praksa koja je regulirana člankom 33 Zakona o zaštiti potrošača. Bez obzira na to što je na kupljenom artiklu bila samo jedna cijena, jer ako su gospođu zanimale samo te cipele i nije gledala druge na kojima su možda bile istaknute obje cijene, ona nije nikako mogla pretpostaviti da su neki proizvodi isključeni iz akcije. No, ako je i gledala druge artikle s dvije cijene, nije morala nužno primijetiti razliku ako se vodila oglašenim u izlogu. Nažalost, već je postala praksa da se trgovci od ovakih situacija ograđuju napomenama pri dnu plakata o isključivanju dijela asortimana. Zna se dogoditi da potrošač uopće ne primijeti takve napomene jer su tiskane sitnim slovima, pa trgovci u ovakvim sporovima budu u pravu. No, ako je stvarno situacija takva da napomene nije bilo, a posebno ako je povrat novca nakon izbijanja spora na blagajni bio upitan, slučaj bi trebalo prijaviti tržišnoj inspekciji", komentira slučaj Dunja Mak iz udruge "Potrošački forum".

Kako bi bili sigurni da će pravda u ovakim slučajevima biti na njihovoj strani, potrošači bi trebali slijediti provjerenu proceduru.

"Najprije fotografirati plakat na izlogu, a onda i čitav izlog na kojemu je plakat. Potom valja napisati prigovor, uz njega priložiti tu fotografiju i tražiti pisanim putem od trgovca da proizvod naplati po sniženoj cijeni uz povrat preplaćenog novca. Ako trgovac ne bi uvažio ovakav prigovor, valja ga prijaviti tržišnoj inspekciji", savjetuje Mak. I. Solar
JOŠ MANJE NARUKU POTROŠAČIMA?!
Nove izmjene Zakona o zaštiti potrošača, koji će biti na snazi već na idućem (ljetom) sezonskom sniženju, u kontekstu zavaravajuće poslovne prakse ići će još manje naruku potrošačima u odnosu prema trgovcima. Naime, trgovci će biti obvezni pri obavljanju posebnog oblika prodaje u sklopu svojih poslovnih prostorija istaknuti cijenu u redovitoj prodaji i cijenu tijekom trajanja posebnog oblika prodaje, no ta obveza više neće vrijediti kada se radi o oglašavanju. Tako je trgovcima ubuduće omogućeno da oglašavaju sniženje navodeći samo nove cijene.
Možda ste propustili...

ECO CITY WASTE FEST

U Osijeku prvi Festival otpada

DANAS U POLJOPRIVREDNOJ I VETERINARSKOJ ŠKOLI

Prodaja prijesadnica i panel “Od škole do doktorata”

Najčitanije iz rubrike