Regija
ELEKTRIFIKACIJA PRUGE DO VUKOVARA

Projekt od 678 milijuna donosi prosperitet
Objavljeno 9. veljače, 2019.
Predviđena je obnova željezničkih kolodvora Vukovar-Borovo naselje i Vukovar te stajališta Nuštar i Bršadin-Lipovača
VINKOVCI

Radovi na nadogradnji i elektrifikaciji željezničke pruge od Vinkovaca do Vukovara duljine gotovo 19 kilometara, trebali bi početi u prvoj polovini 2019. nakon provedenih postupaka javne nabave te ugovaranja radova i nadzora nad radovima, a puštanje modernizirane dionice u promet očekuje se tijekom 2021., kažu u Odjelu za korporativne komunikacije HŽ Infrastruktura.

Sufinancira EU

Vrijednost ovog projekta gotovo je 678 milijuna kuna, a sufinancira ga EU iz Operativnog programa Konkurentnost i kohezija iz Kohezijskog fonda s 85 posto od prihvatljivih troškova, a 15 posto namaknut će Vlada RH iz proračuna.

Modernizacijom će dionica Vinkovci – Vukovar biti osposobljena za brzinu vlakova od maksimalno 120 km/h, čime će se vrijeme putovanja skratiti za oko 50 posto te će vožnja u putničkom prijevozu trajati 20 minuta, a u teretnom 30. Elektrifikacijom će se osigurati ekonomski i energetski isplativiji te ekološki održiv promet. Povećat će se kapacitet i poboljšati pristup luci Vukovar, čime će ona, smještena na TEN-T koridoru Rajna – Dunav, biti kvalitetno povezana s Koridorom RH1, bivšim X. paneuropskim koridorom. Također će se pridonijeti gospodarskomu razvoju i oporavku istoka Slavonije, drže u Hrvatskim željeznicama i kažu kako će nadogradnja i elektrifikacija pruge, dionice važne za međunarodni promet, omogućiti povećanje opsega željezničkog prometa i prekrcaja roba u luci Vukovar te bolju povezanost željezničkog putničkog prijevoza Vukovarsko-srijemske županije, a osobito će pozitivno utjecati na udobnost i sigurnost putovanja u sklopu dnevnih migracija putnika.
Lakši pristup

U sklopu obnove željezničkih kolodvora i stajališta uredit će se parkirališta za osobna vozila i bicikle, omogućiti lakši pristup osobama smanjene pokretljivosti, a, radi zaštite od buke, za stanovnike koji žive uz prugu sagradit će se zaštitni zidovi. Ugradnjom suvremenoga sustava prometne signalizacije i telekomunikacija te gradnjom pješačkih pothodnika poboljšat će se sigurnost svih sudionika u prometu.

Projekt nadogradnje i elektrifikacije željezničke pruge Vinkovci – Vukovar obuhvaća cjelokupnu rekonstrukciju i obnovu postojeće jednokolosiječne pruge, odnosno obnovu pružnog gornjeg ustroja i uređivanje pružnoga donjeg ustroja, elektrifikaciju pruge, obnovu željezničkih kolodvora Vukovar-Borovo naselje i Vukovar te stajališta Nuštar i Bršadin-Lipovača, obavljanje svih potrebnih radova na građevinskom, prometno-upravljačkom, signalno-sigurnosnom i elektroenergetskom podsustavu. Nadalje, radovi obuhvaćaju rekonstrukciju i zamjenu mostova i propusta, obnovu postojećeg mosta preko Vuke i gradnju novog mosta na Bobotskom kanalu te četiri propusta, gradnju stabilnih postrojenja električne vuče uz dinamičku kompenzaciju jalove energije te gradnju drugih elektroenergetskih postrojenja, ugradnju signalno-sigurnosnih i telekomunikacijskih uređaja i osiguranje 11 prijelaza.

Miroslav Flego
dionica

dužina je nepunih 19 km
Zašto je obnova tako skupa?
U HŽ-u kažu kako je gradnja pruge izuzetno složen zahvat i u sklopu projekta nadogradnje i elektrifikacije ove pruge radi se građevinski, elektroenergetski, signalno-sigurnosni i prometno-upravljački infrastrukturni podsustav na pruzi, spojne i servisne ceste, zaštita od buke, parkirališta, izmještanje komunalne infrastrukture... "Iznos od 677.701.939,19 kuna procijenjena je vrijednost. Budući da je postupak javne nabave u tijeku, nije moguće prije njegova dovršetka znati konačni točan iznos za radove i nadzor nad radovima", kažu u HŽ-u.
Možda ste propustili...

NADBISKUPIJSKA I FAKULTETSKA KNJIŽNICA

Simpozij Akvinski

ŠIRI SE PONUDA

Nova trgovina

Najčitanije iz rubrike